Co urośnie w cieniu

1. Data: 2022-01-31 14:52:25

Temat: Co urośnie w cieniu
Od: ogrodnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Sąsiad zrobił mi psikusa i w granicy ogrodu, na długości około 30 metrów, od południa
zasadził gęsto tuje; po 3-4 latach mają pewno po osiem metrów i piękny trawnik,
rabatkę z różami itp. - diabli wzięli... Jak można by ten pas ziemi wzdłuż tuj
uratować? Teraz jakimś cudem rosną tam tylko piwonie, nawet próbują kwitnąć ale poza
tym jest wilgoć, mech i w ogóle byle jak.
Co mogliby szanowni grupowicze podpowiedzieć? Może jest jakiś gatunek trawy, który
polubiłby to lekko torfiaste środowisko?

Będę wdzięczny, dziękuję i pozdrawiam...

2. Data: 2022-01-31 14:59:49

Temat: Re: Co urośnie w cieniu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

ogrodnik napisał:

> [...]
> gatunek trawy, który polubiłby to lekko torfiaste środowisko?
>
> Będę wdzięczny, dziękuję i pozdrawiam...

Może barwinek jakiś? Albo bluszcz się po ziemi ścielący?

--
Jarek

3. Data: 2022-02-02 17:57:59

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wstrętny ten sąsiad. A co z dobrymi zasadami sąsiedztwa oraz prawem?

Krycha.

--
,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

4. Data: 2022-02-02 22:08:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> Wstrętny ten sąsiad. A co z dobrymi zasadami sąsiedztwa oraz prawem?

Pióra by pożyczyć od Anouilh'a -- by opisać co to jest za typ.

Jarek

--
Żem jak tuja poderżnieta przezeń dzisiaj jest
Mówię wam poderżnietam jest

5. Data: 2022-02-03 13:10:57

Od: Collie <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W poniedziałek, 31.01.2022 o 14:52, ogrodnik napisał:

> [...]
> Co mogliby szanowni grupowicze podpowiedzieć? Może jest jakiś gatunek trawy, który
polubiłby to lekko torfiaste środowisko?

Paprocie i pokrzywy. U mnie rosną pod płotem zacienionym
od południowego zachodu przez ścianę domu i dają radę.
Paproć dla przyjemności, a pokrzywa to wybitna roślina
użytkowa - i dla ludzi, i dla fauny. Też przyjemna bez
podchodzenia. A gatunek trawy najlepszy jest taki, który
sam się pojawi pod płotem po kilku latach. Cierpliwości.

6. Data: 2022-02-03 17:02:54

Od: Krzysztof Wilk <w...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-01-31 o 14:52, ogrodnik pisze:
> [...]
polubiłby to lekko torfiaste środowisko?

> Będę wdzięczny, dziękuję i pozdrawiam...
Hortensje - ogrodowe i bukietowe
Funkie
Tawułki
Z traw to na pewno bambusy, np. Fargesje

Avast.

Cebula w doniczkach
Szerokość ścieżki ogrodowej - jaka?
Gruszki chińskie