co zrobić z szyszkami?

1. Data: 2022-03-27 10:01:38

Temat: co zrobić z szyszkami?
Od: Nikt Ważny <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie Ogrodnicy

Przy pracach wiosennych zostaje mi zawsze co roku ogromna ilość szyszek
z moch sosen. Co z nimi robić? Kompostować, palić czy co jeszcze?

Pozdrawiam

Nikt Ważny

2. Data: 2022-03-27 10:42:56

Temat: Re: co zrobić z szyszkami?
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.03.2022 o 10:01, Nikt Ważny pisze:
> Witajcie Ogrodnicy
>
> Przy pracach wiosennych zostaje mi zawsze co roku ogromna ilość szyszek
> z moch sosen. Co z nimi robić? Kompostować, palić czy co jeszcze?

Też jestem ciekaw, co można z szyszkami robić?
Bo ja tylko pakuję w worki i wystawiam do odbioru przez MPO.

--
-
Akarm

3. Data: 2022-03-27 10:45:03

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.03.2022 o 10:01, Nikt Ważny pisze:
> Witajcie Ogrodnicy
>
> Przy pracach wiosennych zostaje mi zawsze co roku ogromna ilość szyszek
> z moch sosen. Co z nimi robić? Kompostować, palić czy co jeszcze?
Do kompostowania się nie nadają. Ja u siebie (jak miałem jeszcze sosny)
używałem szyszek po wysuszeniu, jako podpałki do kominka. Jedyny minus
tej podpałki, to taki, że trzeba kominek zasłaniać parawanem, że panna
Greta nie widziała.
Jacek

4. Data: 2022-03-27 14:55:51

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikt Ważny pisze:

> Przy pracach wiosennych zostaje mi zawsze co roku ogromna ilość szyszek
> z moch sosen. Co z nimi robić? Kompostować, palić czy co jeszcze?

Jak byłem w szkole podstawowej, to cała klasa na plastyce robiła z szyszek
Skrzaty Leśne. Mile to wspominam. Jeśli ktoś szyszek ma ogromne ilości,
może użyć do wysypania podłoża. Tak jak to z korą bywa. Widziałem taki
ogródek z wysokich traw i innych słońcolubnych roślin. Przetkany jeszcze
różami. Dobrze to wyglądało. I odobrze się po onych szyskach chodziło.

--
Jarek

5. Data: 2022-03-29 20:27:58

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Przy pracach wiosennych zostaje mi zawsze co roku ogromna ilość szyszek
> z moch sosen. Co z nimi robić? Kompostować, palić czy co jeszcze?

Na przykład tak,
https://duckduckgo.com/?t=lm&q=%C5%9Bci%C3%B3%C5%82k
a+z+szyszek&ia=web

Krycha.
--
,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

Co urośnie w cieniu
Cebula w doniczkach
Szerokość ścieżki ogrodowej - jaka?
Gruszki chińskie