Gruszki chińskie

1. Data: 2021-10-12 08:32:45

Temat: Gruszki chińskie
Od: trybun <C...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy zbierać? Już po przymrozkach a one nadal wiszą na drzewia i twarde
jak kamień.

2. Data: 2021-10-18 12:22:29

Temat: Re: Gruszki chińskie
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.10.2021 o 08:32, trybun pisze:

> Kiedy zbierać? Już po przymrozkach a one nadal wiszą na drzewia i twarde
> jak kamień.

Twarde, ale soczyste i najprawdopodobniej gotowe do jedzenia.
Mogą też poleżeć w domu.

Krycha.
--
,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

3. Data: 2021-10-19 12:27:52

Od: trybun <C...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.10.2021 o 12:22, Krycha pisze:

> Twarde, ale soczyste i najprawdopodobniej gotowe do jedzenia.
> Mogą też poleżeć w domu.
>
> Krycha.

Soczyste i słodkie są, ale ja liczyłem na jakiś aromat którego jeszcze
nie osiągnęły.

4. Data: 2021-10-19 21:07:18

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.10.2021 o 12:27, trybun pisze:

> Soczyste i słodkie są, ale ja liczyłem na jakiś aromat którego jeszcze
> nie osiągnęły.

Podejrzewam, na podstawie doświadczenia, że już nie osiągną. :-)

Krycha.
--
,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

5. Data: 2021-10-21 08:51:01

Od: trybun <C...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.10.2021 o 21:07, Krycha pisze:

> Podejrzewam, na podstawie doświadczenia, że już nie osiągną. :-)
>
> Krycha.

I to raczej pewne. Kupilem na próbę w sklepie chińska gruszkę innej
odmiany, choć kolor i kształt inny to smak taki sam, próżno szukać w nim
aromatu naszych gruszek.

Jednym słowem, trzeba zebrać bo chyba i tak już nic nie osiągną wisząc
na drzewie.

6. Data: 2021-10-25 11:12:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <C...@j...cb> wrote:

> Soczyste i słodkie są, ale ja liczyłem na jakiś aromat którego jeszcze
> nie osiągnęły.

One są gruszkami tylko z nazwy, więc nie bez powodu nazwane chińskimi - a
nie polskimi :)

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

7. Data: 2021-10-26 13:17:52

Od: trybun <C...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.10.2021 o 11:12, XL pisze:

> One są gruszkami tylko z nazwy, więc nie bez powodu nazwane chińskimi - a
> nie polskimi :)

W rzeczywistości to nawet mało która z nich jest faktycznie chińska.
Pomysł na egzotykę w ogrodzie stąd że mimo że mam dość duży ogród to
zbiory zupełnie niezadawalające, głównie ze względu na sezonowość, w
połowie grudnia nie mam już żadnego owocu ze swojego sadu.  a takie
gruszki "chińskie" można przechowywać kilka miesięcy.

8. Data: 2021-10-27 18:49:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <C...@j...cb> wrote:

> [...]
> połowie grudnia nie mam już żadnego owocu ze swojego sadu.  a takie
> gruszki "chińskie" można przechowywać kilka miesięcy.

Tylko po co ten trud, skoro anj smaku, ani aromatu toto nie ma. Jak już
sadzić, to sprawdzone odmiany o dużej wartości konsumpcyjnej. Ja się do
połowy stycznia obżeram własnym grafsztynkiem (najlepsze jabłko świata). W
tym roku jest go tyle, że owoce przygięły gałęzie do ziemi. Z dwoch
niewielkich drzewek mam jakieś 50 kg jabłek jeszcze, a już około 15-20 kg
zjedliśmy, no i jeszcze przetworów narobiłam z jakichś 30 kg (głównie
jabłka w karmelu - do najlepszej szarlotki na świecie i jako samodzielny
deser).
A że w moich warunkach grafsztynek owocuje przemiennie, to gdy się zdarza
taka obfitość, zagospodarowuję każde jabłuszko co do jednego, żeby były
zapasy na gorsze lata. W tym roku miałam też zatrzęsienie gruszek
konferencji, jabłek antonówek (poszły na wino) i aronii (sok i zamrożone na
dżemy do zrobienia później). Winogrona ciemne i renklody uleny siedzą w
dżemach. Miałam roboty po kokardkę ?

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

9. Data: 2021-10-27 22:05:08

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.10.2021 o 18:49, XL pisze:

> [...]
> połowy stycznia obżeram własnym grafsztynkiem (najlepsze jabłko świata). W
> tym roku jest go tyle, że owoce przygięły gałęzie do ziemi.
(...)

I nie gniją te jabłka?
A konferencję - nie dopadła rdza gruszy?

Krycha.
--
,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

10. Data: 2021-10-28 00:02:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

WKrycha <k...@p...onet.pl> wrote:

> (...)
>
> I nie gniją te jabłka?
> A konferencję - nie dopadła rdza gruszy?

Zależy od roku. Były lata, że gruszki paskudne i z samymi kamieniami w
środku, a jabłka (grafsztynki tak, antonówki nie) masowo gniły jeszcze
przed dojrzeniem; a były i takie lata (i ten rok do nich należy, uff), że
tylko pojedyncze grafsztynki ze zgnilizną, tylko nieco okrągłych chropawych
plam rdzy na skórce mając, no a gruszki piękne. Kij wie, dlaczego.
Obstawiam totalny zanik sadów w mojej bliskiej i dalszej okolicy. Wszyscy
tylko te tuje i inne skalniaki tłuką hurtem, no istny zanik inwencji... No to
gruszki OK (no, idealne to jasne, że nie), pomimo, że przecież jałowce
sabińskie i inne u mnie wciąż są w ich bliskości. Nie wycinam jałowców, bo
je lubię i niech sobie radzi to, co urośnie. I jakoś rośnie. Na liściach
grusz plamy rdzy są, lecz o dziwo najgorsze owoce bywały w lata suche (gdy
grzyb ma chyba gorzej). Gdy nie brakuje wiosną i latem wilgoci lub gdy nie
zapomnę w upały o nawadnianiu, owoce są całkiem całkiem. Nie wymagam, aby
były ,,katalogowe" :)

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

Wino z własnych winogron