aktnidie

1. Data: 2021-07-04 18:46:12

Temat: aktnidie
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
radość z ładnie kwitnących aktinidii, była wielka, po 15 latach czekania.

https://photos.app.goo.gl/oVEYu6P1sQvKgoW96
i co z tego skoro znowu opadają owoce.

Jakieś rady, wskazówki?
Jestem bliska decyzji - wyciąć.

Komuś udaje sie doczekać owoców i pojeść?

Pozdrawiam Krycha.
--
,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

2. Data: 2021-07-06 19:18:59

Temat: Re: aktnidie
Od: Jozef Stanin <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 4 Jul 2021 18:46:12 +0200
Krycha <k...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
>
> Jakieś rady, wskazówki?
> Jestem bliska decyzji - wyciąć.
>
> Komuś udaje sie doczekać owoców i pojeść?

Mam u siebie już chyba 25 letnią aktinidię.
Owocuje corocznie od pewnego czasu z wyjątkiem poprzedniego roku jak przemarzły jej
wszystkie świeżo wyrośnięte pędy wiosenne.
W tym roku też dużo owoców. Z jednego potężnego krzewu mam na tyle owoców, że nie da
się przejeść, a nie wiem co można z nich robić. Najlepsze są w stanie dojrzałości jak
skórka robi się ciemnozielona jakby przeźroczysta. Co oznacza w pełni dojrzałe owoce.
Twardych radzę nie dotykać.

--
Bo my jesteśmy dziś mniej pazerni
Roślinożerni, roślinożerni

(Zenon Laskowik, ,,Z tyłu sklepu", 1980 r.)

3. Data: 2021-07-06 19:25:32

Od: Jozef Stanin <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Krycha <k...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
>
> Jakieś rady, wskazówki?
> Jestem bliska decyzji - wyciąć.
>
> Komuś udaje sie doczekać owoców i pojeść?

Mam około 25 letnia aktinidę. Owocuje corocznie. Jedynie w tamtym roku przemarzły jej
młode pędy wiosenne i w ogóle nie kwitła.
Nie wiem czy ma jakieś specjalne wymagania. Co kilka lat przerzedzam krzew wycinając
najstarsze pędy i suszki.
Krzew wymaga słonecznego miejsca i mocnej podpory. U mnie to zabetonowana rura w
którą wbiłem rozgałęziony konar pigwy.
Owocuje tak obficie, że nie jestem w stanie przejeść wszystkich owoców.
Jemy tylko w pełni dojrzałe, mięciutkie owoce.

4. Data: 2021-07-06 19:37:07

Od: Jozef Stanin <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Jul 2021 19:18:59 +0200
Jozef Stanin <g...@g...com> napisał/a:

> [...]
Sorry, za podwójny post na ten temat ale myślałem, że nie wysłałem tylko skasowałem
przez przypadek.

W temacie: czy ty masz odmianę dwupłciową?
Jeśli masz jednopłciową, to nie doczekasz nigdy owoców.

5. Data: 2021-07-06 21:08:13

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.07.2021 o 19:37, Jozef Stanin pisze:

> Sorry, za podwójny post na ten temat ale myślałem, że nie wysłałem tylko skasowałem
przez przypadek.

> W temacie: czy ty masz odmianę dwupłciową?
> Jeśli masz jednopłciową, to nie doczekasz nigdy owoców.

Jak widać na jednym z moich zdjęć, owoce zawiązywały się, ale "zniknęły"
i pozostały ogonki.
Co zrobić aby owoce nie opadały?
Jaką masz odmianę aktinidii i w jakich rośnie warunkach?
Chciałabym mieć nadmiar owoców kiwi. :-)
Tutaj co można z nich zrobić.
https://party.pl/porady/domowe-przetwory-z-owocow-ki
wi-nalewka-konfitura-i-dzem-107042-r1/
Coroczne ciecie ograniczy ilość owoców.

Pozdrawiam Krycha.
--
,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

6. Data: 2021-07-06 22:32:41

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> Jak widać na jednym z moich zdjęć, owoce zawiązywały się,
> ale "zniknęły" i pozostały ogonki.
> Co zrobić aby owoce nie opadały?

Z niezapylonych kwiatów zawiązują się owoce, ale słabe.
Może zatem trop jest dobry -- trzeba im chłopa.

Jarek

--
Sfiksowałyście, boście chłopa dawno nie miały! Chłopa wam trzeba!

7. Data: 2021-07-20 00:42:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z niezapylonych kwiatów zawiązują się owoce, ale słabe.
> Może zatem trop jest dobry -- trzeba im chłopa.

To nie po linii. Płci jest teraz ponoć 256, więc kij wie, co się trafi, ale
zawsze można jakiś owocek adoptować...

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

Szukam kosiarki