Kiedy posadzić berberysy?

1. Data: 2004-03-10 09:55:56

Temat: Kiedy posadzić berberysy?
Od: "Aska Z." <a...@u...erb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pytam
Stałam się szcześliwą posiadaczką berberysów (zielony i czerwony) niejakiego
Thumboldta (czy jakoś tak - wybaczcie za zieloność).
czekają sobie w garażu na posadzenie. Kiedy wysadzać i w jakich odstępach ?
kombinuję zaporę dla kotopsów :)
Bardzo dzięki
la la laaa
Joaśka

2. Data: 2004-03-10 10:36:17

Temat: Re: Kiedy posadzić berberysy?
Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 10 Mar 2004 10:55:56 +0100, "Aska Z." <a...@u...erb.pl>
pisał(a):

> Stałam się szcześliwą posiadaczką berberysów (zielony i czerwony) niejakiego
> Thumboldta
Thunbergii zapewne

> czekają sobie w garażu na posadzenie. Kiedy wysadzać i w jakich odstępach ?
> kombinuję zaporę dla kotopsów :)
Sadziłabym jak tylko ziemia rozmarznie :), koniec marca, co ok. 80cm do
metra.

pozdrówka
Iwona

3. Data: 2004-03-12 12:11:30

Od: "Aska Z." <a...@u...erb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Sapijaszko" <i...@s...net> napisał w wiadomości
> [...]
pisał(a):

> Stałam się szcześliwą posiadaczką berberysów (zielony i czerwony)
Thunbergii zapewne

> [...]
?
> kombinuję zaporę dla kotopsów :)
Sadziłabym jak tylko ziemia rozmarznie :), koniec marca, co ok. 80cm do

Bardzo dziękuję.
la la laaaa
Joaśka

4. Data: 2004-03-12 12:30:23

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aska Z." <a...@u...erb.pl> napisał w wiadomości

> Sadziłabym jak tylko ziemia rozmarznie :), koniec marca, co ok. 80cm
do
> metra.

A ja jako zaporę to bym proponowała gęściej, tak co 40 cm i traktować
jako częściowo formowany, żeby nie było prześwitów dołem. Tak patrząc
po moich, jeszcze gęściej sadzonych.

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2004-03-12 19:01:57

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> writes:

> A ja jako zaporę to bym proponowała gęściej, tak co 40 cm i traktować
> jako częściowo formowany, żeby nie było prześwitów dołem. Tak patrząc
> po moich, jeszcze gęściej sadzonych.

A może pogodzić jedno i drugie? Wysokie, niech sobie rosną jak chcą, a
dołem kurdupli nasadzić? Coby zagęścić...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewną panienkę z Raciąża
W przerażenie wprawia słowo ,,ciąża''.

6. Data: 2004-03-12 23:36:50

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

12 Mar 2004 20:01:57 +0100, Grzegorz Sapijaszko
<g...@s...net> pisał(a):

> A może pogodzić jedno i drugie? Wysokie, niech sobie rosną jak chcą, a
> dołem kurdupli nasadzić? Coby zagęścić...

dołem irgi, cotoneaster horizontalis na przykład
berberysy i irgii, berberysy i irgii, wszędzie berberysy i irgii ;)

pozdrawiam wizjonersko
Iwona

7. Data: 2004-03-13 08:12:52

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

dołem irgi, cotoneaster horizontalis na przykład
berberysy i irgii, berberysy i irgii, wszędzie berberysy i irgii ;)

Pod czerwonolistnym berberysem bardzo przyzwoicie wygląda trzmielina
Fortunego 'Emerald'n'Gold'.
Muszę wygospodarować miejsce na kolejnego berberysa:-)))

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-03-13 08:53:31

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 13 Mar 2004 09:12:52 +0100, "Basia Kulesz" <b...@i...pl>
pisał(a):

> Pod czerwonolistnym berberysem bardzo przyzwoicie wygląda trzmielina
> Fortunego 'Emerald'n'Gold'.
> Muszę wygospodarować miejsce na kolejnego berberysa:-)))

Znaczy, trzmielinę już masz i szukasz dla niej towarzystwa? :)
Jakiego małego berberysa "masz na oku"?

pozdrówka
Iwona

9. Data: 2004-03-13 10:44:23

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Muszę wygospodarować miejsce na kolejnego berberysa:-)))

Znaczy, trzmielinę już masz i szukasz dla niej towarzystwa? :)

A kto mówił, że mały? :-)))) Nie, trzmielina roślnie pod zwykłym Thunberga
'Atropurpurea'. A zastanawiam się nad 'Golden Ring' lub odpowiednikiem i
ewent. Julianny.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2004-03-13 18:11:24

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 13 Mar 2004 11:44:23 +0100, "Basia Kulesz" <b...@i...pl>
pisał(a):

> A kto mówił, że mały? :-))))
Oooo, czyżbyś coś dużego wywaliła, że z takim rozmachem planujesz nie
mówiąc 'tylko gdzie ja to wsadzę?' ;)))

> A zastanawiam się nad 'Golden Ring' lub odpowiednikiem i
> ewent. Julianny.
Pomyśl jeszcze nad 'Bagatelle' jeśli nie masz, bardzo ładny i nieduży
urośnie :)

pozdrawiam
Iwona

Przetaczni patagoński