Kiedy zbiór aronii?

1. Data: 2012-08-15 19:08:04

Temat: Kiedy zbiór aronii?
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dostałem do dyspozycji w ogrodzie, którym się mam zająć kilka krzaków
aronii.
Nigdy mnie nie interesowały te owoce (mało soczyste i cierpkie), ale skoro
są do dyspozycji, a niektórzy zachwalają soki i nawet wina z aronii to
podpowiedzcie
kiedy jest właściwy czas zbioru owoców?
Widziałem już na targu sprzedających aronię, więc spróbowałem tych "moich"
-- kwaśno cierpkie. Będą lepsze za jakiś czas? Za jaki?
A może czekać do przymrozków jak np. z tarniną?

Myślałem spróbować zrobić kilka litrów soku i mały gąsiorek wina, tak dla
doświadczenia na przyszłe sezony (wina robić umiem i robiłem już
z różnych owoców - nie tylko z winogron - ale nie z aronii).
Podzielicie się swoimi doświadczeniami co do pory zbioru?

2. Data: 2012-08-16 11:41:00

Temat: Re: Kiedy zbiór aronii?
Od: skrybaogrodowy <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-08-15 21:08, michalek pisze:
> Dostałem do dyspozycji w ogrodzie, którym się mam zająć kilka krzaków
> aronii.

> Podzielicie się swoimi doświadczeniami co do pory zbioru?

Zazwyczaj zbieram, gdy zaczynają się lekko marszczyć. Wówczas są
Najsłodsze i zdecydowanie mniej cierpkie.
skryba

3. Data: 2012-08-16 14:43:03

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-08-16 13:41, skrybaogrodowy pisze:

> Zazwyczaj zbieram, gdy zaczynają się lekko marszczyć. Wówczas są
> Najsłodsze i zdecydowanie mniej cierpkie.
> skryba

Witam!
Niestety, wcześniej następuje nalot wroga (pierzastego) i owoce znikają.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

4. Data: 2012-08-16 15:52:23

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ""Jan P. Cieciński"" <j...@c...eco.pl> napisał w wiadomości

> Niestety, wcześniej następuje nalot wroga (pierzastego) i owoce znikają.

Hejka. A u nas wiszą całą zimę.
Pozdrawiam niechodliwie Ja...cki

5. Data: 2012-08-26 19:19:06

Od: "rohini" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> -- kwaśno cierpkie. Będą lepsze za jakiś czas? Za jaki?
> A może czekać do przymrozków jak np. z tarniną?

U mnie już się pomarszczyły, mało opadów.
Słodsze nie będą, ale w tym ich urok :)
Ja zrywam prosto z krzewu i jem na surowo.

> [...]
> z różnych owoców - nie tylko z winogron - ale nie z aronii).
> Podzielicie się swoimi doświadczeniami co do pory zbioru?

Gdy lato jest tak gorące jak jak obecne, dojrzewa szyciej.
Na moich krzewach już czerwienieją liście, a owoce się marszczą.

Najlepiej z wody i cukru zrobić syrop,
do niego wsypać owoce i kilka razy (przez dwa-trzy dni) krótko
pogotować i zostawić, potem zlać gorący sok do wyprażonych
w piekarniku butelek szklanych. Zakrętki najlepiej wyparzyć
i wysuszyć w piekarniku ale już jakiś czas po jego wyłączeniu,
żeby nie zniszczyć uszczelek.

Ale najlepsza jest nalewka :) - sok z aronii z owocami
+ spirytus/wódka czysta + cukier/miód + LIŚCIE wiśni.

E.

Prośba o identyfikację roślinek
śliwa czy co innego
jhyfyfyfgfik