Kilka pytań o lekarzy

1. Data: 2001-09-04 15:21:24

Temat: Kilka pytań o lekarzy
Od: "Maja" <m...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

potrzebuję kilku dobrych porad: otóż wracam z zagranicy do Wwy i muszę
zorganizować sobie i rodzinie opiekę zdrowotną.

1. Najpierw pewnie muszę zapisać się do kasy chorych - jest tylko
mazowiecka? Słyszałam coś o policyjnej. Czy są jakieś godne polecenia,
czy w ogóle się czymś różnią?

2. Kto zna dobrego ginekologa, najlepiej na Mokotowie?

3. ...dobrego dentystę, również na Mokotowie?

4. ...pediatrę?

5. Jak to jest z tymi lekarzami rodzinnymi? Czy teraz nie mogę iść np.
do ginekologa bez skierowania? Czy muszę się zapisać do lekarza
rodzinnego, do przychodni czy jak to się robi?

Bardzo proszę o Wasze doświadczenia - jak widzicie, nie nadążam za
reformą :)

Maja

2. Data: 2001-09-04 15:37:15

Temat: Re: Kilka pytań o lekarzy
Od: "mfabij" <m...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> potrzebuję kilku dobrych porad: otóż wracam z zagranicy do Wwy

ja bym nie wracał... :-)

3. Data: 2001-09-04 18:57:26

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <m...@g...net> napisał w wiadomości
> [...]
> zorganizować sobie i rodzinie opiekę zdrowotną.
>
> 1. Najpierw pewnie muszę zapisać się do kasy chorych - jest tylko

Pracodawca zgłasza Cię do ubezpieczenia zdrowotnego. Na druku jest opcja
wyboru Kasy Chorych. Wraz ze sobą zgłaszasz też członków rodziny- na drugim,
podobnym druczku. (Dzieci i małżonka, jeśli nie pracuje i nie jest
zarejestrowany jako bezrobotny. Poza mazowiecką są jeszcze inne kasy
regionalne (np. małopolska, warmińsko-mazurska, śląska). Każde nowe
województwo ma własną. Jest też kasa branżowa.

>Czy są jakieś godne polecenia,
> czy w ogóle się czymś różnią?

Jeśli będziesz mieszkać w W-wie, to jest sens zapisywania się tylko do
mazowieckiej lub branżowej. Branżowa jest wszędzie ale w każdym miejscu ma
mniej placówek, z którymi podpisała kontrakt niż regionalna z danego
województwa. Większość lekarzy w Wawie ma kontrakt z mazowiecką, część z
branżową. Z innymi tylko niektórzy (np. być może z jedynym ośrodkiem w
Polsce wykonującym jakiś szczególny rodzaj operacji umowy zawarły też kasy z
drugiego końca Polski). Lekarzy z kasy branżowej znajdziesz natomiast
łatwiej, jeśli będziesz często podróżować po Polsce.

> 5. Czy teraz nie mogę iść np.
> do ginekologa bez skierowania?
Tak. Do ginekologa idziesz bez skierowania. Podobnie jak do dermatologa,
psychiatry, czy do szpitala w trakcie porodu, czy po wypadku.

>Czy muszę się zapisać do lekarza
> rodzinnego, do przychodni czy jak to się robi?

Nie musisz robić tego wcześniej, ani przed odwiedzeniem np. ginekologa.
Dopiero, jak do któregoś pójdziesz. Wówczas zapisujesz się do lekarza (choć
niektóre przychodnie upierają się, że jest inaczej). Przychodzisz,
zapisujesz się do lekarza, idziesz do niego. Jak Ci się nie podoba,
próbujesz dalej. Za zmiany lekarzy nie płacisz. Twój lekarz pierwszego
kontaktu nie musi wcale być lekarzem rodzinnym. Może być zwykłym internistą,
choć rodzinny ma szerszą specjalizację.
Ważne, żeby miał podpisaną umowę z Twoją kasą chorych.

Pozdrawiam,
Marta Wieszczycka

4. Data: 2001-09-04 19:19:23

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <m...@g...net> napisał w wiadomości
> 3. ...dobrego dentystę, również na Mokotowie?

DeNTAL CLUB WARSZAWA
http://www.dentalclub.com.pl/
Oczywiście z kasą chorych nie ma nic wspólnego...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

5. Data: 2001-09-05 13:48:33

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 4 Sep 2001 17:21:24 +0200 "Maja" <m...@g...net> napisał(a):

>Witam,
>
>potrzebuję kilku dobrych porad: otóż wracam z zagranicy do Wwy i muszę
>zorganizować sobie i rodzinie opiekę zdrowotną.

To olej służbę zdrowia państwową i wykup usługi np. w Medicoverze czy
Lux-Medzie.

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

6. Data: 2001-09-05 13:56:21

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

> To olej służbę zdrowia państwową i wykup usługi np. w Medicoverze czy
> Lux-Medzie.

Tak do końca to olać nie można... Na wszelki wypadek z państwową służbą
zdrowia lepiej nie być na bakier... I z państwowymi zaświadczeniami, które
szczególnie dzieciom warto kolekcjonować... a nóż z wojska się zwolni... i
nie będzie się musiał stresować, że go w kamasze wezmą...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

rozpoznanie po lacinie