Re: Kilka trudnych tematów...

From: Agnieszka K <f...@f...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Kilka trudnych tematów...
Date: Fri, 27 May 2005 23:29:35 +0200

Dnia Fri, 27 May 2005 19:33:23 +0200, Sokol napisał(a):

> Witam,
> Szukam artykułów na temat:
> * podział niedokrwistości

napewno znajdziesz w kazdym podreczniku pediatrii i interny
> * postępowanie z dzieckiem z obturacyjnym zapaleniem oskrzeli
> /bardzo ważne

zmniejszenie obturacji (leki zlecone przez lekarza)- inhalacje
(aerozoloterapia), wysokie ułozeni dzicka, namiot tlenowy, uspokojenie,
zmniejszenie goraczki, nawilzanie powietrza, zapobieganie zakazeniom
miejsca wkłucia i.v., dieta wysokoenergetyczna zwlaszcza podczas goraczki,
podaz duzej ilosci plynow - duzo malymi lyczkami itp.

> *działania pielęgnacyjno-terapeutyczne wobec dziecka z celiakia

dieta bezglutenowa, edukacja dziecka i rodziców, bardziej rodziców,
pielęgnacja skóry (sucha), w sumie podobnie jak w biegunkach przewleklych,

> *diagnoza pielęgniarska wobec dziecka z biegunką

wg objawów wymyslacz diagnozy ( no problemy) bo w polsce z diagnozami
kepsko... odwodnienie - radzaje odwodniena, badania laboratoryjne ich
interpretacja, leczenie dietetyczne ( slawetna marchwianka wg Sochy)

Pielęgniacja
1) czeste luźna stolce,
2) wymioty
3) ocena stopnia dwodnienia
4) goraczka
5) pielęgnacja pośladków i pachwin
6) zapobieganie zakazeniu ulk moczowego
7)higiena jamy ustnej
8) DIETA
8)zapewnieni odpowiednij ilosci snu i wypoczynku
> * metody rozwoju somatycznego dzieci i młodzieży
chyba metody oceny rozwoju....
to znajdziesz w propedautyce pediatri nowaka
za duzo zeby pisac
> * pielęgnacyjno-terapeutyczne i edukacyjne działania wobec dziecka z
> niedokrwistością z niedoboru żelaza
moje pyt egzamniacyjne z pielegniarstwa;-p
Obj kliniczne, preparaty zelaza i zasady przyjmowania ( np ze p.o. to z
kawasnymi sokami - sok pomaranczowy np) z kw foliowym, przeplukac usta po
przyjeciu, i.v. - mozliwosc wyst anafilaksji, i.m. - bolesne,
trudnowchlanialne, zwrocenie uwagi na stolce dziecka przyjmujacego zelazo,
DIETA ( podstawa) w czymi i ile jest zelaza, higenia calego ciala,
rozpalnowanie odpowiedni zajec - niezbyt intensywne, kontrola podst
paametrow, kontrole badania, wyniki terazpi nie wczesniej niz po 3 mies
oceniamy,
> Tematów miałam sporo, znalazłam już na:
> *przeciwwskazania do karmienia piersią
> *definicje i przyczyny ostrej biegunki
> *przeciwwskazania do szczepień
> *polimorfizm zmian skórnych w ospie wietrznej
> Na wymienione na początku nie mogłam znaleźć informacji w necie.
>
> Pozdrawiam

hmm... to brzmi dokladnie jak pytania na egzamin z pediatri i
pielęgniarstwa pediatrycznego na AM Poznan... barzdo sie myle?? jak tylko
odnajde w przepastnych czluściach cos to dam znac...
a tak ogoleni to duzo na zajeciach bylo.. przynajmniej u nas..

pozdr
Aga K