Kilka trudnych tematów...

1. Data: 2005-05-27 17:33:23

Temat: Kilka trudnych tematów...
Od: "Sokol" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Szukam artykułów na temat:
* podział niedokrwistości
* postępowanie z dzieckiem z obturacyjnym zapaleniem oskrzeli
/bardzo ważne
*działania pielęgnacyjno-terapeutyczne wobec dziecka z celiakia
*diagnoza pielęgniarska wobec dziecka z biegunką
* metody rozwoju somatycznego dzieci i młodzieży
* pielęgnacyjno-terapeutyczne i edukacyjne działania wobec dziecka z
niedokrwistością z niedoboru żelaza

Tematów miałam sporo, znalazłam już na:
*przeciwwskazania do karmienia piersią
*definicje i przyczyny ostrej biegunki
*przeciwwskazania do szczepień
*polimorfizm zmian skórnych w ospie wietrznej
Na wymienione na początku nie mogłam znaleźć informacji w necie.

2. Data: 2005-05-27 18:13:17

Temat: Re: Kilka trudnych tematów...
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 May 2005 19:33:23 +0200, Sokol wrote:

> [...]
> * metody rozwoju somatycznego dzieci i młodzieży
> * pielęgnacyjno-terapeutyczne i edukacyjne działania wobec dziecka z
[...]
> Na wymienione na początku nie mogłam znaleźć informacji w necie.

Proponuję skorzystać z jakiegoś podręcznika pediatrii. Informacje będą
znacznie pewniejsze i w razie czego będzie się na co powołać.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2005-05-27 21:29:35

Od: Agnieszka K <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 May 2005 19:33:23 +0200, Sokol napisał(a):

> Witam,
> Szukam artykułów na temat:
> * podział niedokrwistości

napewno znajdziesz w kazdym podreczniku pediatrii i interny
> * postępowanie z dzieckiem z obturacyjnym zapaleniem oskrzeli
> /bardzo ważne

zmniejszenie obturacji (leki zlecone przez lekarza)- inhalacje
(aerozoloterapia), wysokie ułozeni dzicka, namiot tlenowy, uspokojenie,
zmniejszenie goraczki, nawilzanie powietrza, zapobieganie zakazeniom
miejsca wkłucia i.v., dieta wysokoenergetyczna zwlaszcza podczas goraczki,
podaz duzej ilosci plynow - duzo malymi lyczkami itp.

> *działania pielęgnacyjno-terapeutyczne wobec dziecka z celiakia

dieta bezglutenowa, edukacja dziecka i rodziców, bardziej rodziców,
pielęgnacja skóry (sucha), w sumie podobnie jak w biegunkach przewleklych,

> *diagnoza pielęgniarska wobec dziecka z biegunką

wg objawów wymyslacz diagnozy ( no problemy) bo w polsce z diagnozami
kepsko... odwodnienie - radzaje odwodniena, badania laboratoryjne ich
interpretacja, leczenie dietetyczne ( slawetna marchwianka wg Sochy)

Pielęgniacja
1) czeste luźna stolce,
2) wymioty
3) ocena stopnia dwodnienia
4) goraczka
5) pielęgnacja pośladków i pachwin
6) zapobieganie zakazeniu ulk moczowego
7)higiena jamy ustnej
8) DIETA
8)zapewnieni odpowiednij ilosci snu i wypoczynku
> * metody rozwoju somatycznego dzieci i młodzieży
chyba metody oceny rozwoju....
to znajdziesz w propedautyce pediatri nowaka
za duzo zeby pisac
> * pielęgnacyjno-terapeutyczne i edukacyjne działania wobec dziecka z
> niedokrwistością z niedoboru żelaza
moje pyt egzamniacyjne z pielegniarstwa;-p
Obj kliniczne, preparaty zelaza i zasady przyjmowania ( np ze p.o. to z
kawasnymi sokami - sok pomaranczowy np) z kw foliowym, przeplukac usta po
przyjeciu, i.v. - mozliwosc wyst anafilaksji, i.m. - bolesne,
trudnowchlanialne, zwrocenie uwagi na stolce dziecka przyjmujacego zelazo,
DIETA ( podstawa) w czymi i ile jest zelaza, higenia calego ciala,
rozpalnowanie odpowiedni zajec - niezbyt intensywne, kontrola podst
paametrow, kontrole badania, wyniki terazpi nie wczesniej niz po 3 mies
oceniamy,
> [...]
> *polimorfizm zmian skórnych w ospie wietrznej
> Na wymienione na początku nie mogłam znaleźć informacji w necie.

hmm... to brzmi dokladnie jak pytania na egzamin z pediatri i
pielęgniarstwa pediatrycznego na AM Poznan... barzdo sie myle?? jak tylko
odnajde w przepastnych czluściach cos to dam znac...
a tak ogoleni to duzo na zajeciach bylo.. przynajmniej u nas..

pozdr
Aga K

4. Data: 2005-05-28 14:54:47

Od: "Sokol" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pielęgniarstwa pediatrycznego na AM Poznan... barzdo sie myle??

Z Opola.

Oponiak-szukamy neurologa, neurochirurga
[SM] - widzenie kolorow
Bol ucha
Bol ucha
szukamy neurochirurga, ontologa z Warszawy