Kilka zdjęć jesiennych

21. Data: 2004-10-18 08:55:32

Temat: RE: Kilka zdjęć jesiennych
Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> http://cronopio.geocad.katowice.pl/new_page_2.htm
>
> Pozdrawiam
> Teresa

Prawie trzy godziny oglądania, do zdjęć przydała by się przeglądarka :-)
Moje wprawne oko zauważyło bardzo ładną kępę Trillium grandiflorum i obok
chyba Trillium cuneatum.
Moje gratulacje.
Roslin olbrzymia ilość, chyba będziesz je musiała jakoś ponazywać :-)
Zjęcie 351 -czy to Sangwinaria pełna ?
zdjecie 436 - prawdopodobnie peonia, ale jaki kolor - fantastyczny.
Będę miał jeszcze kilka pytań, ale jak jeszcze raz stronkę obejrzę.

Pozdrawiam i grtuluję pięknego ogrodu, naprawdę jest się czym pochwalić
:-)
Pozdrawiam, Bogusław.

22. Data: 2004-10-18 11:49:56

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał w
wiadomości news:1d72.00000670.417258a1@newsgate.onet.pl...

> Piękne kwiaty i klimaty. Nawet jeśli nie podpisane... :-)

Zima idzie :-)
Poukładam , powyrzucam nadmiarowe i paskudne zdjęcia , podpisy jakieś też
będą :-)

http://cronopio.geocad.katowice.pl/DSC00710.JPG
> Na zdjęciu dwa kwiaty. Może wytworzy dwie cebulki ? :-)
> Dopisuję się skwapliwie na koniec kolejki cierpliwie oczekujących na
stosowną
> okazję... :-)

To powiedz jeszcze kiedy sprawdzić ilość cebulek.
A jesteś na początku kolejki :-)

> Czy ta firletka: http://cronopio.geocad.katowice.pl/DSC00600.JPG
> zimowała już u Ciebie?

Zimowała.
Pod przykryciem ze słomy.
Rośnie w bardzo zacisznym i ciepłym miejscu , w załomie murów domu i
blisko nich.
To jest jedno z najcieplejszych miejsc ogrodu , cisownik też tam
przetrwał.

> To Sedum: http://cronopio.geocad.katowice.pl/DSC00677.JPG
> to może 'Carl'?

Tu mnie zastrzeliłeś na amen :-(
Nie potrafię odpowiedzieć jakie to sedum , któremu rozchodnikowi ja
zdjęcie robiłam ?
Sprawdzę to , jeśli jeszcze się da.

W spisie mam

Sedum "Ruby Glow"

Sedum cauticola "Robustum"

Sedum cauticola "Lidakense"

Sedum ewersii "Homophyllum"

Sedum lydium

Sedum oreganum

Sedum spectabile "Matrona"

Ale jest niepełny :-(

> Pięknie przebarwione liście to może Viburnum plicatum 'Rotundifolium'?
> http://cronopio.geocad.katowice.pl/DSC00689.JPG

Ono to jest :-)
Krzew wart polecenia, kwitnie bardzo obficie , ładniej nawet niż Viburnum
opulus "Roseum" , jedna biała kula.
Po przekwitnięciu wyglada dośc skromnie, ale jesienią odzyskuje swoje
miejsce w ogrodzie :-)

> Jak ma na imię ten biały Aster:
> http://cronopio.geocad.katowice.pl/DSC00713.JPG

Poszukam.

> A http://cronopio.geocad.katowice.pl/DSC00698.JPG czy to grujecznik? Czy
> opadające liście grujecznika pachną u Ciebie?
> Jakoś u swoich nie mogę wywąchać opisywanego zapachu.

Grujecznik.
Nie wiem jak innym , ale mi pachniało nieokreśloną , świeżo robioną
konfiturą ze słodkich owoców.
Zapach był intensywny.
Przepytywani na okoliczność wytwarzania słodkich zapasów na zimę sasiedzi
wypierali się intensywnie produkcji smakołyków w tym czasie.Pachniał
pierwszy raz bardzo wyczuwalnie grujecznik , a właściwie opadłe liście.

Pozdrawiam
Teresa

23. Data: 2004-10-18 11:51:37

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Kronopio napisał:

> A ja dodam od siebie - zdjęcia nawet w połowie
> nie oddają uroku tego ogrodu.
>
> To jeden z najpięknieszych ogrodów jakie widziałam.

Cudze chwalicie.....................:-)

Pozdrawiam
Teresa

24. Data: 2004-10-18 11:56:42

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Crimson" <c...@g...de> napisał w wiadomości

> Podaj proszę nazwę tego:
> http://cronopio.geocad.katowice.pl/DSC00684.JPG

Cukierkowo różowe - Calluna vulgaris "Anna Maria".
Białe i niebieskie kwiatki Gentiana sino-ornata.
W tle wrzos którego nazwy nie znam :-(
Ale kolor kwiatów mi się podoba.

Pozdrawiam
Teresa

25. Data: 2004-10-18 12:05:10

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kronopio" <c...@g...katowice.pl> wrote in

> [...]
> blisko nich.
> To jest jedno z najcieplejszych miejsc ogrodu , cisownik też tam

Eee.. czemu firletka?
Ja widze lobelie.. czy wrzuca mi cos innego?
Bo sie zdezorientowalam..
Pozdrowienia - Ewa Sz.

26. Data: 2004-10-18 12:07:13

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> Ty nie drażnij ludzi. Nie dość, że przepiękne zdjęcia,

Ja bym z przepięknością dyskutowała , ale ciesze się , że Ci się podobają
:-)
Cyfrowe maszyny swoje zalety posiadają , cykać można do oporu i wybierać
najlepsze obrazki.

........... to jeszcze sporo roślin, których nie mam.

Przyjedziecie z Zosią , coś się wykopie :-)

> Chyba wyrzucę aparat.

Taaaaa?
Możesz wyrzucać tak , żebym widziała gdzie leci ? ;-)
Na razie posługuję się kamerą z możliwościa zrobienia "aż" 17. zdjęć i
lepiej takich bliskich.
Szerokie plany mało jej pasują , stąd mała "wyraźność" zdjęć z widoczkami.

Pozdrawiam
Teresa

27. Data: 2004-10-18 12:33:41

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

28. Data: 2004-10-18 12:38:11

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@t...net.pl> napisał w
wiadomości news:MMEMJPKDMAKBPLAFKFBNCEMPCEAA.radzimierski@toya.
net.pl...

> Prawie trzy godziny oglądania, do zdjęć przydała by się przeglądarka
:-)

Ba , ale jak to zrobić ?
Też uważam , że z przegladarką lepiej by się ogladało.
W nowszej wersji FrontPage`a jest taka opcja zamieszczania zdjęć na
stronie , ale wiąże się ona z instalacją XP`a , a jego nienawidzę
serdecznie.

> Moje wprawne oko zauważyło bardzo ładną kępę Trillium grandiflorum i
obok
> chyba Trillium cuneatum.

Grandiflorum mam , drugiego nie.
Ogólnie mam trzy trójlisty- albidum,sessile i grandiflorum ,
czwarty,Trillium erectum "Rubrum" nie wyrósł :-(

> Moje gratulacje.
> Roslin olbrzymia ilość, chyba będziesz je musiała jakoś ponazywać :-)

Niestety , ale liczę na pomoc jednej z grupowiczek ;-)

> Zjęcie 351 -czy to Sangwinaria pełna ?
:-)
Zgadza się.To Sanguinaria canadensis "Multiplex" :-)

> zdjecie 436 - prawdopodobnie peonia, ale jaki kolor - fantastyczny.

Tym razem nie trafiłeś :-)
To pełnik , zdjęcia potrafią przekłamać rzeczywistość fałszując rozmiary
:-)

> Pozdrawiam i grtuluję pięknego ogrodu, naprawdę jest się czym pochwalić
> :-)

Dzięki :-)

Pozdrawiam
Teresa

29. Data: 2004-10-18 12:46:23

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w
wiadomości

> Eee.. czemu firletka?
> Ja widze lobelie.. czy wrzuca mi cos innego?
> Bo sie zdezorientowalam..

Dobrze widzisz :-)
To jest lobelia . Fakty co do miejsca i sposobu zimowania dotyczą jej.
Idę sobie zrobić kawy szatańskiej , jakoś skojarzenia obrazu ze słowem
pisanym mi zdechły zupełnie :-(

Pozdrawiam
Teresa

30. Data: 2004-10-18 13:01:02

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Kronopio

(...)
> Grandiflorum mam , drugiego nie.
> Ogólnie mam trzy trójlisty- albidum,sessile i grandiflorum ,
> czwarty,Trillium erectum "Rubrum" nie wyrósł :-(

To nie Trillium sessile tylko T.cunetaum :-)

> Niestety , ale liczę na pomoc jednej z grupowiczek ;-)

Trudno się nie domyślić, która to grupowiczka :-)

> Pozdrawiam
> Teresa

Pozdrawiam,:-) Bogusław

Ambrowiec rano :-)