Kiszone pomidory

1. Data: 2005-01-20 18:44:43

Temat: Kiszone pomidory
Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka,

dawno się nie spotkałem z przypadkiem by Google tak konsekwentnie
milczały...

Ogórki kiszone - prosze bardzo - ale ja chcę kiszonych POMIDORÓW.

Takich jak zajadałem w Kijowie i jakich pewnie na Ukrainie po wsiach pełno.
Woda spod nich świetna do zapijania "piercowki na miodzie" (czy jak jej
tam), a i na kaczora porannego idealna. A same pomidorki... palce lizać.

Tak więc - dysponuje ktoś sprawdzoną recepturą, czy mam dalej kumpla
maglować by teściową męczył do skutku ?

brow(J)arek pozdrawia (ze smakami w pamięci różnemi)

1. Data: 2005-01-20 19:47:13

Temat: Re: Kiszone pomidory
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak więc - dysponuje ktoś sprawdzoną recepturą, czy mam dalej kumpla
> maglować by teściową męczył do skutku ?

Magluj kumpla.
Na pewno to kiszone pomidory? Ja mam przepis (ukraiński) na pomidory, ale
zalewane octem. Takie, co w każdym robi się dziurkę i faszeruje siekanymi
jarzynami. O to chodzi?

Dorota

1. Data: 2005-01-20 21:02:53

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ogórki kiszone - prosze bardzo - ale ja chcę kiszonych POMIDORÓW.

a jadles kiszona czerwona papryke - to jest dopiero odjazd.

1. Data: 2005-01-20 23:02:57

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Jan 2005 19:44:43 +0100, brow(J)arek napisał(a):

> dawno się nie spotkałem z przypadkiem by Google tak konsekwentnie
> milczały...

http://groups.google.pl/groups?q=kiszenie+pomidor%C3
%B3w&hl=pl&lr=&c2coff=1&selm=clidj5%24j3f%241%40news
.onet.pl&rnum=3

Wyglada na defaultowy schemat kiszenia :)

Maciek
"Use the Google, Luke"

1. Data: 2005-01-21 08:05:01

Od: "cysorz" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Tak więc - dysponuje ktoś sprawdzoną recepturą, czy mam dalej kumpla
> maglować by teściową męczył do skutku ?

Magluj kumpla. I podaj na listę. Też je pamiętam. Nie były faszerowane, i
podobno praca przy nich jest banalna, a skutek przekracza granice wyobraźni.
Takie kiślutkie, takie chłodniutkie, takie... jak ostrygi wlatujące do
organizmu (ostryg nie jadłem, ale sobie wyobrażam je jakoś).
Fe.No.Me.Nal.Ne!

C.

1. Data: 2005-01-21 08:36:20

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota ***" <d...@W...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zalewane octem. Takie, co w każdym robi się dziurkę i faszeruje siekanymi

Niet, to nie te.

Kumpel wraca w poniedziałek. A teściowa jego jest "stamtąd" więc się zna.
Wyduszę, bo muszę :D

brow(J)arek pozdrawia

1. Data: 2005-01-21 08:39:07

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

http://groups.google.pl/groups?q=kiszenie+pomidor%C3
%B3w&hl=pl&lr=&c2coff=1&selm=clidj5%24j3f%241%40news
.onet.pl&rnum=3

> Wyglada na defaultowy schemat kiszenia :)

No to by mogło być i to, bo w sumie to pewnikiem sie pomidory kisi podobnie
do ogórów ale "diobeu" pewnie może siedzieć w jakiejś konkretnej przyprawie
(lub jej braku).

No i tamte pomidorki były czerwone.

Tak czy owak albo spróbuję albo ymęczę od kolegi i jak sie juz zakiszą to
dam znać.

brow(J)arek pozdrawia

1. Data: 2005-01-21 10:11:55

Od: "cysorz" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Ten też możesz podać, co nie?

C.

1. Data: 2005-01-21 10:30:18

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> maglować by teściową męczył do skutku ?
>
> brow(J)arek pozdrawia (ze smakami w pamięci różnemi)

wg "Poradnika Rolnego" z 1956 roku:

pomidorki zielone całe nieobite zalać solanką docisnac i poczekac ...

Przepis wypróbowałem z pewnymi modyfikacjami: duzo czosnku dodane zostało
a na koniec poniewaz namietnie kiszę paprykę
ale zielona bo to pod koniec sezonu tanie i pare miesięcy jedzenia
dobrze jest zakisić razem papryke z pomidorkami tak aby pomidorki przeszły
aromatem z papryki
a i miło dodac jest strąk czewonej i ostrej papryki tak coby kwas było
ostrzejszy
i duzo czosnku:))

Przepisik na kiszenie pomidorków był tez w takiej ksiażeczce z lat 80 o
przetworach domowych..

A co do takiego gorzkawego posmaku co to je maja zielone pomidorki to po
ukiszeniu znika całkowicie..

Generalnie w sezonie surowce do zadobycia za grosze dobrze jest mieć
kamienny garnek albo słój duzy
a poniewaz w mieszkaniach jest ciepło to po paru dniach dobrze jest wstawić
kiszonke do lodówki
niech dojzewa powoli...

Pozdrawiam

Marek

1. Data: 2005-01-21 11:03:43

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości

> wg "Poradnika Rolnego" z 1956 roku:
>
> pomidorki zielone całe nieobite zalać solanką docisnac i poczekac ...

A pod pojęciem "solanki" to sie jakie proporcje kryją ? Czy tak jak z
marynowaniem mięska - solę wodę do momentu az mi świeże jajko zacznie
wypływać ?

Z góry dzięki.

brow(J)arek pozdrawia (zglodnianły)

czy zna ktoś dobre potrawy Hinduskie, będę bardzo wdzięczna
ciasto z gruszek
Szynka wieprzowa
glowka kapusty kiszonej slask kupie?
piekę ciasteczka Kruszyny.