Klarowanie masla

1. Data: 2003-12-16 11:15:59

Temat: Klarowanie masla
Od: "Anja" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytania dotyczace klarowania masla. Wyczytalam, ze ten proces ma trwac
1,5 godziny. Zastanawiam sie czy to nie za dlugo? I jaka ma miec
konsystencje maslo po tym czasie.
Dzieki za ewentualne odpowiedzi. Anja

1. Data: 2003-12-16 11:40:57

Temat: Re: Klarowanie masla
Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wrzucasz masło do garnka i podgrzewasz je na BARDZO małym ogniu. Masło
zaczyna ci asie jakby rozdwajać, tzn. masz 2 warstwy. To co na wierzchu
zbierasz łyżką i wyrzucasz i tak do skutku. Efekt końcowy powinien być taki
że otrzymasz, płyn podobny w wyglądzie do oleju. Proces klarowania zależy od
umiejętności, tak więc trudno ocenić czas potrzebny na jego przygotowanie.
To tak w skrócie. Polecam warzywa blanszowane na takim masełku. Pychota.

Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

1. Data: 2003-12-16 11:52:38

Od: "Anja" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojti <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:brmr7r$euo$...@n...onet.pl...
> [...]
> To tak w skrócie. Polecam warzywa blanszowane na takim masełku. Pychota.

Dzieki czekalam na odpowiedz i sie zabieram. Pozdrawiam Anja

1. Data: 2003-12-16 12:33:04

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anja" <p...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
trwac
> 1,5 godziny. Zastanawiam sie czy to nie za dlugo? I jaka ma miec

Pisałem już kiedyś na ten temat, poszukaj w archiwum. ewentualnie do
wyszukiwarki wrzuc hasł:; ghee

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2003-12-16 12:46:41

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wrzucasz masło do garnka i podgrzewasz je na BARDZO małym ogniu.
=====
Na bardzo małym to i tak może być za dużo. Jak zacznie się robić brunatne to
po ptakach. Dobrze jest dodatkowo podłożyć jakąś płytkę pod garnek. Ze
względu na dość długi czas przygotowania, najlepiej zrobić od razu z co
najmniej 6 kostek masła. Wtedy wyjdzie ci taki typowy słoik 0,9l gotowego,
sklarowanego.

waldek
=====

1. Data: 2003-12-16 13:28:52

Od: "Michal Janik" <g...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak dlugo mozna to przechowywac? Bo w koncu 0,9 l tluszczu to calkiem
sporo jak na raz...

M. Janik

1. Data: 2003-12-16 13:40:34

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak dlugo mozna to przechowywac? Bo w koncu 0,9 l tluszczu to calkiem
> sporo jak na raz...
=====
Oj, długo :-} U mnie to dość szybko schodzi, ale z różnych źródeł wiem, że
wiele miesięcy.

waldek
=====

1. Data: 2003-12-16 19:58:57

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <brn20f$am2$1@inews.gazeta.pl>, waldek <x...@o...pl> wrote:

> =====
> Oj, długo :-} U mnie to dość szybko schodzi, ale z różnych źródeł wiem, że
> wiele miesięcy.

Na szkoleniu z obrony cywilnej polecano nam na wypadek W przygotować
do schronu PL lub na rozśrodkowanie zapasy prowiantu w tym topionego
masła.

Władysław

1. Data: 2003-12-17 08:03:10

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na szkoleniu z obrony cywilnej polecano nam na wypadek W przygotować
> do schronu PL lub na rozśrodkowanie zapasy prowiantu w tym topionego
> masła.
====
Biorąc pod uwagę, że ostatnie wojny trwały po pięć lat, więc 'należy spożyć
przed końcem' też wynosi miej więcej tyle? :-}}}

waldek
====

1. Data: 2003-12-17 09:26:28

Od: "Anja" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wszystkie podpowiedzi, zrobilam, wyszlo mam wrazenie dobrze - i co
mnie zaskoczylo naprawde pachnie orzechami. Skusilam sie tez na smazona
cebulke*, zrobilam caly sloik choc nie mam pewnosci czy cebulka
przechowywana w sloiku w lodowce to dobry pomysl. Anja
* zdrobnienie odzwierciedla moj stosunek emocjonalny do przedstawionego
produktu ;-)

Gdzie w Polsce można zjeść
Chcesz, aby Twoje święta były wyjątkowe?
kutia
strucla makowa
surówka/sałatka