Klimatyzacja

1. Data: 2003-07-25 12:44:33

Temat: Klimatyzacja
Od: Rafal <n...@e...adress.is.given> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
chcialbym zainstalowac sobie klimatyzacje ktorej glownym celem bedzie
chlodzenie 1 pokoju (i ew. nawilzanie powietrza).
Na ten cel chcialbym przeznczyc 1000-1500 (czy to wystarczy?).

Czy klimatyzator musi byc montowany "w" scianei czyli ze jego czesc
wystaje na zewnatrz a czesc jest w mieszkaniu, czy tez mozna na zewnatrz
wystaic sama rurke (AFAIK - pobierajaca z zewnatrz powietrze)?

Czy mozna kupic cos malego co zmiesci sie w ciasnym pokoju pod/na
parapcie? Czy samodzielna instalacja jest trudna i trzeba wynjac
fachowca?

Bede wdzieczny za wszelkie rady / sugestie :)

1. Data: 2003-07-25 12:47:11

Temat: Re: Klimatyzacja
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (AFAIK - pobierajaca z zewnatrz powietrze)?

Raczej oddajaca gorace powietrze
MarcinP

1. Data: 2003-07-25 13:16:45

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal" <n...@e...adress.is.given> napisał w wiadomości

> Na ten cel chcialbym przeznczyc 1000-1500 (czy to wystarczy?).

Najtańsze jakie widzę w Castoramie kosztuja 1700zł, więc trochę mało.

> Czy klimatyzator musi byc montowany "w" scianei czyli ze jego czesc
> wystaje na zewnatrz a czesc jest w mieszkaniu, czy tez mozna na zewnatrz
> wystaic sama rurke (AFAIK - pobierajaca z zewnatrz powietrze)?

Ta rura oddaje ciepłe powietrze, jak już wyżej napisano. Ja od siebie dodam,
że taki kompaktowy klimatyzator jest jedynym, który mozesz zainstalować
samemu, po prostu się go stawia i przez okno albo dziurę w ścianie wywala na
zewnątrz wspomnianą rurę. Klasyczne "niekompaktowe" dzielą się na częśc
zewnętrzną i wewnętrzna, jedno z drugim musi być połączone instalacją i tego
sam nie zrobisz.
No i jest jeszcze dziwo, pod nazwą "klimatyzator okienny" - odpowiednik
kompakta, ale do zabudowania w oknie - po prostu częśc wystaje na zewnątrz a
częśc jest w środku pomieszczenia.

J.

> Czy mozna kupic cos malego co zmiesci sie w ciasnym pokoju pod/na
> parapcie? Czy samodzielna instalacja jest trudna i trzeba wynjac
> fachowca?
>
> Bede wdzieczny za wszelkie rady / sugestie :)

stelaz do lozka
[Łódź] wzmocnienie drzwi w piwnicy
Cicha lodówka ?
[Łódź] Rolety antywłamaniowe - i inne zabezpieczenia okien
[SPAM] Kuchenka gazowo-elektryczna