Klimatyzer bez-rurowy

41. Data: 2010-07-14 07:59:07

Temat: Re: Klimatyzer bez-rurowy
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:quqq361d4v108f5bncn8q8rqavlku6ueoi@4ax.com...

> Jak usiade przed klimatyzatorem to tez odczuje roznice tylko z powodu j/w?

A jak stanę na torach, złapię się trakcji to pojadę jak tramwaj?

42. Data: 2010-07-14 08:38:35

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał(a):

>A jak stanę na torach, złapię się trakcji to pojadę jak tramwaj?

Nie, nie pojedziesz. Rowniez odczuwalna ulga z nawiewu klimy
nie bedzie tylko z powodu samego nawiewu, tak samo jak ulga
z wentylatora z ustawionymi z przodu petami z lodu nie bedzie
tylko z powodu wiatru samego w sobie.

Po pytaniu, ktore zadales powyzej widze, ze pogubiles sie
o czym rozmawiamy i co tak naprawde poddalem w watpliwosc.

43. Data: 2010-07-14 11:34:22

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po pytaniu, ktore zadales powyzej widze, ze pogubiles sie
> o czym rozmawiamy i co tak naprawde poddalem w watpliwosc.

A mi sie wydaje, że nie zauważyłbyś ironii nawet gdyby ugryzła cię w dupę
skoro zadajesz pytanie czy odczujesz różnicę chłodząc się chłodniejszym
powietrzem. Wentylator nie zmienia temperatury w pomieszczeniu, klimatyzacja
tak. Jak myslisz co odczujesz bardziej? To jest pytanie retoryczne, tak
podpowiadam na wszelki wypadek jakbyś chciał na nie odpowiadać.

44. Data: 2010-07-14 12:00:39

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>tak. Jak myslisz co odczujesz bardziej? To jest pytanie retoryczne, tak
>podpowiadam na wszelki wypadek jakbyś chciał na nie odpowiadać.

Ty nadal jednak nie ogarniasz tematu o czym rozmawiamy. Zaczalem rozwazania,
ze pety z lodem dadza dodatkowa ochlode niezaleznie od ulgi spowodowenej samym
ruchem powietrza z wentylatora. Podwazyles to postem, w ktorym pisales, ze ulga
bedzie tylko
dlatego, bo wiatr rozwieje powietrze znad skory. Wiec w swoim kolejnym iposcie,
zadalem ironiczne
pytanie, czy z klimy tez bys powiedzial, ze jest chlodno bo tylko wieje,. I w tym
momencie sie
pogubiles i zadales durnawe pytanie o tramwaju, a teraz z kolei probujesz snuc jakies
oczywiste
rozwazania ze klima to nie wiatrak i zmieni temperature w pokoju.
Krotko mowiac - nie musisz udowadniac ze klima jest skuteczniejsza niz wiatrak, bo to
wie
nawet moj kilkuletni syn, ale zrozum, ze pety z lodem ustawione przed wiatrakiem
dadza dodatkowa
ulge - nie tylko dlatego, ze wieje.

45. Data: 2010-07-14 12:11:14

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze ulga bedzie tylko
> dlatego, bo wiatr rozwieje powietrze znad skory.

Gdzie napisałem że tylko?

> [...]
> snuc jakies oczywiste
> rozwazania ze klima to nie wiatrak i zmieni temperature w pokoju.

Oczywiste pytania to ty zacząłeś zadawać.

> [...]
> wiatrak, bo to wie
> nawet moj kilkuletni syn, ale zrozum, ze pety z lodem ustawione przed

To zmierz tą dodatkową ulgę. Na tym chyba polega cały problem, nie? A skąd
weźmiesz te pety z lodem? Z lodówki stojącej w mieszkaniu? Z tej samej która
by wytworzyć lód musiała wyrzucić ciepło do mieszkania które ty chcesz potem
ochłodzić tymi petami?

46. Data: 2010-07-14 13:00:52

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał(a):

>Gdzie napisałem że tylko?

Nie musiales uzyc slowa tylko, wystarczyl sens wypowiedzi.

> [...]
>by wytworzyć lód musiała wyrzucić ciepło do mieszkania które ty chcesz potem

Po pierwsze lodowka nie musi stac w tym samym pokoju. Zazwyczaj stoi w kuchni.
Po drugie nie interesuje mnie w tym momencie obnizenie temperatury w mieskzaniu, bo
jak w tym watku
juz zostalo powiedziane, pety to za malo na to. Interesuje mnie odczuwalny chlod z
wentylatora,
kiedy bede przed nim siedzial i kiedy bedzie na mnie wial. W tym momencie to mam
gdzies,
ze gdzies tam w mieszkaniu ulotnilo sie z lodowki troche ciepla.

Ale EOT z mojej strony, bo nasza rozmowa do niczego nie prowadzi.

47. Data: 2010-07-14 18:17:31

Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Negatyw" napisał w wiadomości news:i1eb1d$isf$1@inews.gazeta.pl...

> Ja jestem techniczne beztalencie, więc sam tego zapewne nie zrobię.

Może warto coś takiego (split przeznaczony do samodzielnego zamontowania w
mieszkaniu)
http://www.klimatop.pl/752,pl-klimatyzator-split-des
a-ds-12-ch-b-sam-zamontuj-b-font-color-orange-b-i-od
bior-od-reki-lub-dostawa-w-cenie!-i-b-font-.html
Kupowałem w tym sklepie kilka lat temu klimatyzator przenośny więc sam sklep
polecam.

pozdrawiam
T.

48. Data: 2010-07-15 09:59:53

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A lód to niby w zamrażarce się robi bez przepływu energii?
Tyle ciepła ile zamrażarka odbierze z wody, żeby ją zamrozić wyrzuci z tyłu
skraplaczem i jeszcze trochę więcej, bo agregat ma swoje sto kilkadziesiąt
watów.
Jacek

49. Data: 2010-07-15 11:43:27

Od: Dawid <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> [...]
> Tyle ciepła ile zamrażarka odbierze z wody, żeby ją zamrozić wyrzuci z
> tyłu skraplaczem i jeszcze trochę więcej, bo agregat ma swoje sto
No i co z tego?
Może ta lodówka stoi u sąsiada, może w piwnicy 3 piętra niżej.
Co was ta lodówka boli?

50. Data: 2010-07-27 19:43:50

Od: "Tomasz Dąbrowski" <a...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Nic tym urządzeniem nie osiągniesz, oprócz wysokich rachunków za prąd.
Używana rozsądnie klima typu split (z jednostką zewnętrzną np. na balkonie
to jedyne skuteczne rozwiązanie. Wiem o czym mówię. Mam klimę w dwu
pokojowym mieszkaniu (w większym pokoju z balkonem) od 5 lat i sprawdza się
znakomicie w upały. Balkon też od pd-wsch. Mam też 10 miesięcznego synka i
ani razu nie był chory. W zimie grzaliśmy, teraz, jak były upały
chłodziliśmy. Na ulicy, jak to w śródmieściu hałas, menele itp. więc okna na
noc w pokoju gdzie śpi z mamą szczelnie zamknięte i cisza oraz przyjemny
chłodek. Za to z drugiej strony od podwórka i w kuchni okna na noc uchylone.
Wraz z otwartymi drzwiami od pokoju gdzie jest klima przepływ powietrza jest
prawidłowy, dzięki czemu nie ma tam "lodówki" a i w pozostałych
pomieszczeniach trochę chłodu też.
Koszt regularnego używania w skali dwóch miesięcy +20-35zł do rachunku za
prąd.
Co pół roku czyszczenie i konserwacja: 150zł.
Koszt założenia: 5 lat temu bodajże 2100zł wraz z montażem zapłaciłem... ale
uważam, że było warto.
Ja mam Hitachi RAC/RAS-18YH5, dosyć duże pudło w pokoju pod sufitem, trzeba
się przyzwyczaić, jak np. do lodówki w kuchni :-) Teraz są mniejsze.

Tomasz Dąbrowski

Użytkownik "Negatyw" <n...@W...gmail.com> napisał w wiadomości
> Witam
> Jestem zainteresowany zakupem klimatyzatora (najlepiej przenośnego).
> Większość takich produktów wymaga "rury za okno". Jest to dość uciążliwe w
> warunkach domowych (blok).
> Myślimy o czymś z wykorzystaniem wody i ewentualnie lodu:
>
> Dodam, że chcemy go wykorzystywać w celu obniżenia temperatury pokoju
> dziecka (8-mies niemowlak) z oknami balkonowymi od wschodu. Panuje
> prawdziwy ukrop...
>
> Czy ktoś z grupowiczów używa czegoś podobnego?
> [...]

pralka wywala różnicówkę
wentylacja - wentylator
Re: zapchał się odpływ w wannie
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
Klej przenika przez wykladzine PCV?