Klodawska kamienna gruba sol drogowa z mikroelementami (bez jodu) - rewelacja w kuchni

1. Data: 2007-01-19 11:41:01

Temat: Klodawska kamienna gruba sol drogowa z mikroelementami (bez jodu) - rewelacja w kuchni
Od: "la-la" <d...@y...ie> szukaj wiadomości tego autora

jest to pierwsza sol, taka jak w sklepach ze zdrowa zywnoscia, czy
dawniej w kawalkach,
albo lizawka dla bydla.
Gruba, cale krysztaly, z mikroelementami, nie warzona, biala i szara.
taka sol kupowalem kiedys z Wieliczki w brylach i mielilem w mlynku
albo rozbijalem mlotkiem na drobne kawalki.
A najwazniejsze, ze bez dodatku jodu,. ktorego nie wszyscy toleruja.
Co a tym sadzicie ?

2. Data: 2007-01-19 12:11:52

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "la-la" napisal:

> jest to pierwsza sol, taka jak w sklepach ze zdrowa zywnoscia

Drogowa z mkroelementami??? Ciekawostka przyrodnicza. Przeciez robia
zwykla sól kamienna (z ogórkiem i kapusta na woreczku) do uzytku
domowego! Uzywam jej od lat. Tyle ze ta jest z jodem. A poza tym post
powyzej to na pewno obrzydliwy spam ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 79.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

3. Data: 2007-01-19 13:54:21

Od: "la-la" <d...@y...ie> szukaj wiadomości tego autora

Aicha wrote:

> [...]
> zwykla sól kamienna (z ogórkiem i kapusta na woreczku) do uzytku
> domowego! Uzywam jej od lat. Tyle ze ta jest z jodem. A poza tym post

Sol z jodem do ogorkow , brrrrr.
Posmakuj tej soli to zaczniesz ja potem z ulicy zlizywac.
To niestety jest jedyna ekologiczna sol, ktora sie nie poddala
jodowaniu,
a tylko dlatego ze pisze na niej
Nie stosowac do celow spozywczych.
Kiedys taka sol sprzedawano na tony do posypywania drog,
a dzisiaj jest dostepna w Biedronce w opakowaniach 5 kg
jako srodek do zwalczania slizgosci drog.

4. Data: 2007-01-19 15:51:26

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"la-la" <d...@y...ie> wrote in message
s.com...
> jest to pierwsza sol, taka jak w sklepach ze zdrowa zywnoscia, czy
> dawniej w kawalkach,
> Co a tym sadzicie ?

Ja soli prawie nie uzywam, a jak uzywam to jakis zdrowszy zamiennik
niskosodowy.

pozdr

cherokee

5. Data: 2007-01-19 16:24:09

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

la-la <d...@y...ie> napisał(a):

> [...]
> albo rozbijalem mlotkiem na drobne kawalki.
> A najwazniejsze, ze bez dodatku jodu,. ktorego nie wszyscy toleruja.

Fantazję trzeba mieć ułańską. Jest na opakowaniu skład? Nie zawiera
niejadalnych związków albo dodatków? Nie jest zbierana łopatami spod
taśmociągów, nie chodzą po niej w gumiakach?

Jak drogowa, to drogowa. Nie miałabym zaufania. Tym bardziej, że gdyby była
przydatna do spożycia, sprzedaliby ją sobie po dużo wyższych cenach.

Ania

6. Data: 2007-01-19 16:32:59

Od: "la-la" <d...@y...ie> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:

> [...]
>
> Jak drogowa, to drogowa. Nie miałabym zaufania. Tym bardziej, że gdyby była
> przydatna do spożycia, sprzedaliby ją sobie po dużo wyższych cenach.

Niekoniecznie. Dla uzyskania atestu PIH i innych, wlasnie sklad musi
byc znany, czyli sol bedzie warzona,
aby pozbawic ja zanieczyszczen.
Mineraly pewnie nie sa jadalne, ale podawane bydlu jako lizawki i jest
to ok.
A ta sterylna sol warzona z jodem, juz mi sie przejadla.
Kupowalem w brylach z Wieliczki, byla ciemna, ale po potluczeniu
mlotkiem nadawala sie do zup, na przyprawe po zmieleniu.
Byly tam zanieczyszczenia i wlasnie o te mineraly chodzi.
Ale ok, zapytam sie ich o sklad, bo pisze ze to jest naturalna sol,
czyli taka jaka sie kopie, bz dodatkow przeciwzbrylajacych jak w soli
kuchennej.

A cena z Biedronki 5kg za 2,59zl to nie wiem czy to jest tanio, czy
drogo, ale wazne to znalazlem kolejny, niesterylny produkt spozywczy.
Juz reklamuja ze sterylne soki owocowe sa niezdrowe dla ukladu
pokarmowego i oferuja te z miazszem jako te najlepsze.
Moj kolega natomiast kupowal jablka robaczywe, twierdzac, ze sa zdroe,
skoro je robak zjada.
Bo za te pryskane to zaden robak sie nie wezmie.

7. Data: 2007-01-19 16:38:18

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

la-la napisał(a):

> Juz reklamuja ze sterylne soki owocowe sa niezdrowe dla ukladu
> pokarmowego i oferuja te z miazszem jako te najlepsze.

A co ma sterylnosc/niesterylnosc soku do soku bez miazszu/z miazszem?

th

8. Data: 2007-01-19 16:38:28

Od: "Panslavista a vista" <s...@p...polska.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> A co ma sterylnosc/niesterylnosc soku do soku bez miazszu/z miazszem?

Sok bez miąższu jest wysterylizowany

Panslavista a vista

9. Data: 2007-01-20 01:12:33

Od: b...@i...com.pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

| Ja soli prawie nie uzywam, a jak uzywam to jakis zdrowszy zamiennik
| niskosodowy.

az możesz cos blizej napisac o tych zastepnikach?
Mam przyjaciela, ktoremu wyciachano druga nerke.. biedak ma problemy z
jedzeniem...

Pozdrowka :)
Barbara

10. Data: 2007-01-20 09:14:53

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara" <b...@i...com.pl> wrote in message
.
> az możesz cos blizej napisac o tych zastepnikach?
> Mam przyjaciela, ktoremu wyciachano druga nerke.. biedak ma problemy z
> jedzeniem...

W Polsce dostepna jest taka, przynajmniej google tak mowi:

http://marii.pl/product_info.php?products_id=189

Ja uzywam lokalnej brytyjskiej Lo Salt.

pozdr

cherokee