Kluski śląskie

1. Data: 2002-10-01 10:18:26

Temat: Kluski śląskie
Od: "czcz" <k...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałabym uzyskać dobry przepis na tzw. kluski śląskie.

--
Z poważaniem Czesława Czechowska

1. Data: 2002-10-01 10:27:21

Temat: Re: Kluski śląskie
Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gotuję ziemniaki, przeciskam przez praskę, uklepuję np w miseczce. Wyjmuję
1/4 ziemniaków i w to miejsce wsypuję mąkę ziemniaczaną. Do tego jajko
surowe i sól. Zagniatam razem z wcześniej odłożonymi ziemniakami. Robię
kulki z dołkiem i do wrzątku.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-10-01 10:54:46

Od: "Busia" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nie dodaję jajka, a sól stosuję do osolenia wody. Makłowicz w jednym z
programów tak podawał :
3/4 miski ziemniaków (ugotowanych i zmielonych )i 1/4 miski mąki
ziemniaczanej.Robiłam już tak i wyszły dobre.
Pozdrowionka:-)

1. Data: 2002-10-01 10:59:52

Od: Seva <s...@p...lp> szukaj wiadomości tego autora

Busia <b...@t...pl> napisał(a) w wiadomości

> Ja nie dodaję jajka, a sól stosuję do osolenia wody.

Dokladnie jak ja.

> Makłowicz w
> jednym z programów tak podawał :
> 3/4 miski ziemniaków (ugotowanych i zmielonych )i 1/4 miski mąki
> ziemniaczanej.

O! Musiał mnie kiedyś podejrzeć. ;-)

--
Seva --> GG#788049 --> http://www.seva.sotiko.pl/ [Moja strona]
http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=103279 [Moje aukcje]

1. Data: 2002-10-01 11:03:15

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Seva" <s...@p...lp> napisał w wiadomości

> Dokladnie jak ja.

> O! Musiał mnie kiedyś podejrzeć. ;-)

bo to bardzo standardowy przepis :)

wkn

1. Data: 2002-10-01 11:50:34

Od: "Biesiek" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja kiedyś widziałam, jak mama koleżanki zamiast jajka dodała masła. Tez
fajen były- ale sama tego jeszcze nie robiłam
Basia

1. Data: 2002-10-01 12:54:17

Temat: Odp: Kluski śląskie
Od: "Kim" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gośka z Lublina <g...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:anbt9m$40e$...@n...tpi.pl...
> [...]
> 1/4 ziemniaków i w to miejsce wsypuję mąkę ziemniaczaną. Do tego jajko
> surowe i sól. Zagniatam razem z wcześniej odłożonymi ziemniakami. Robię

Ale to jest przepis na kluski nazywane na slasku "polskimi" - rdzennie
slaskie to te, ktore sa pol na pol z ziemniakow gotowanych i surowych!

Kim

1. Data: 2002-10-01 15:25:53

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 1/4 ziemniaków i w to miejsce wsypuję mąkę ziemniaczaną. Do tego jajko
> surowe i sól. Zagniatam razem z wcześniej odłożonymi ziemniakami. Robię

Bardzo pilnuj gara, bo zbyt dlugo gotowane kluski zamieniaja sie w paskudne
ciapy. Wlasnie wczoraj odeszlam od garnka, zeby zapobiec mordolejstwu mojej
progenitury i w rezultacie do sosu dostali bardzo malownicza mase kluskowa.
Nie smieli narzekac.
--
DanaB
www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2002-10-01 16:39:23

Od: "Chiniol" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to jest przepis na kluski nazywane na slasku "polskimi" - rdzennie
> slaskie to te, ktore sa pol na pol z ziemniakow gotowanych i surowych!
>
> Kim
>
> Witam szanowna grupo
Jestem obserwatorem od pewnego czasu i nie miałem okazji
sie wypowiedziec, ale teraz wtrace swoje trzy grosze.
Jestem slazakiem, jadam kluski co niedziele z rolada i modrom kapustom i
zgadzam sie z Kim co do nazwy klusek slaskich i ich podukcji.
Biale kluski robi sie wedlug przepisu Goski z lublina ale bez jaj.
Darek

1. Data: 2002-10-01 19:37:32

Od: "Waldek F." <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

To jest "chyba" przepis na PYZY !!!