Kobieta byc-arabska(100% OT i b.dlugie )

1. Data: 2002-11-19 16:21:22

Temat: Kobieta byc-arabska(100% OT i b.dlugie )
Od: d...@e...net.ae (Tomek W) szukaj wiadomości tego autora

Sytuacje kobiet w swiecie arabskim najlepiej oddaja slowa" pomieszanie
z poplataniem" -jak nazwa przepisu Barbary Cz. Sytuacja jest tak
rozna w zaleznosci od kraju, rodziny, wyksztalcenia, ze na kazde probe
uogolnienia beda kontr-przyklady. Zachecony przez Magde B opisze tylko
jak to wyglada a wnioski to juz prosze wyciagac indywidualnie.
Ale zaklinam sie ze to co pisze-to widze na codzien i jest to prawda.

A co widze? A raczej jak. Ano widze w duzym miescie, w znanym wszystkim
( bo taki sam) supermarkecie "Carrefour" kobiety ubrane w czarna
suknie ( abaja) z czarnym welonem (czador) na twarzy. Nawet maja
czarne rekawiczki. Duzo ich ? Nie- ale zawsze jakies takie beda.
Te,szczebel wyzej,maja juz zostawiona szparke na oczy Jeszcze
swiatlejsze- odkryta twarz ( wymalowana )ale okutana chusta( czadorem).
Juz wyzwolone -tylko czarna szate spod ktorej widac jakies kolorowe
ciuszki.
Tak tez czasto nosza sie biale panie (90% to blondynki :-)) które
"odmienily swoje zycie" + z lekka zazenowany wyraz twarzy na nasz
widok.. Te " wrony" nigdy nie sa samotne - albo w swoim stadku,albo
maz, dzieci lub pakistanski kierowca (zaden kastrat -wrecz przeciwnie)
taszczacy zakupy.
Te stadko to moga byc zony -jak to napisac - "wspolne"? :-)-cztery max.
Czy ladne-tzn.te co widac- no rzecz gustu.Nie za bardzo -choc wyjatki
tak.
Ale ani do takiej zagadac ani nawet pozerkac za duzo nie mozna.
Moga byc duze nieprzyjemnosci zwlaszcza dla niewiernych.

Aby sie z taka ozenic trzeba byc obrzezanym(przez mulle a nie
rabina) i zaplacic "odstepne "rodzinie( jak zazada) a wybrance
ofiarowac sporo zlota -tak od pol kilo wzywz.Stad tu taki handel
zlotem. Na ulicy tez sie jej nie pozna wiec tylko rodzinka wyswatac
moze - czesto w mlodym wieku -znac sie wczesniej nie musza.
Jak ma feler -bedzie tansza.
Jest tu duza nadwyzka lokalnych kobiet( bo panowie zdecydowanie
wola "blondynki")
wiec za slub z lokalna dama dostaje sie od szejka dotacje ok.30000 USD.
Ale tylko raz.
A potem to juz same klopoty - chlop ma zapewnic wszystko
-mieszkanie, zarcie ,
sluzbe, rozrywki oraz obsluzyc pania/panie po rowno i regularnie.
Jak prezencik to nie tylko dla najmlodszej zony a dla wszystkich
I to taki sam. Panie zyja zwykle w zgodzie a najstarsza szefuje.
" Aaaa- chcesz nowa zonke to najpierw nas popros !!!
Kup nam cos!!I nie zaniedbuj nas nocami bo pojdziemy na policje! "
Z tymi rozwodami " na gebe" to nie jestem pewny . Ponoc wystarczy
powiedziec te legendarne "bara, bara, bara" ( precz,precz,precz)
a to za cos zaplacil wraz z prezentami odchodzi w sina dal-
do rodzinki. Ale dzieci zostawia mezowi.
Moze wyjsc ponownie za maz ale juz jako" second hand" a wiec maz
bedzie zwykle starszy , felerny albo cos innego bedzie nie tak.
To wszystko dotyczy tzw" lokali"( local people) - miejscowych
arabow- potomkow bediunow. W innych biedniejszych krajach jest
z pewnoscia inaczej.

Inni arabowie- z okolicznych krajow- maja po jednej zonie i jest ona
"uzyskana", oplacona, i utrzymywana podobnie. Ich zony zwykle
ubieraja sie w jasne chusty i okropne bezksztaltne plaszczyska ale
i czesto ubrane sa prawie normalnie -tylko ta chusta. Panie te
zwykle pracuja ale wtedy pieniadze zatrzymuja dla siebie.
Do nich naleza zajecia domowe oraz opieka nad dziecmi i.t.p A wiec
zadne rewelacje - przeciwnie wprost -ze wzgledu na
ubezwlasnowonienie- urzedowe i religijne.
Wszystko wiec zalezy od meza, poczawszy od sposobu ubierania,
zgody na prace I jej rodzaj, uzyskania prawa jazdy, paszportu,
posiadania komorki oraz zalozenia spirali czy operacji w szpitalu.
Jak meza nie ma to zgode wyraza ojciec, brat a nawet syn jak juz
ma 12 lat.
Jedynymi plusami ( ? ) jest brak odpowiedzialnosci oraz pewne
udogodnienia -odrebne okienka i pokoje dla kobiet oraz prawo do
obslugi poza kolejnoscia tam gdzie nie ma odrebnych stanowisk.
" I am lady " krzyczy taki czarny tlumoczek-
a ty stoj grzecznie czlowieku. Równiez tutejszym paniom wiele sie
wybacza -uwazajac (czesto w ich przypadku slusznie) ze to
podlejsze istoty z istoty rzeczy .
Jako takie modla sie osobno w osobnych meczetach i niestety nie
ida do nieba.
Po smierci znikaja : -(

Malzenstwa mieszane sie trafiaja ale tylko i wylacznie w ukladzie
Arab - Biala Kobieta. Podyktowane jest to religia, jako ze niewierny
nie moze ozenic sie z muzulmanka (a jak juz, to powinni zostac surowo
ukarani ) natomiast odwrotnie -prosze bardzo .
Czyli wasze kobiety sa i dla nas ale nasze nie ! O nie ! Przenigdy !
Kobieta wychodzac za muzulmanina automatycznie w swietle prawa staje
sie muzulmanka (niezaleznie od swojej wiary ) i jako taka podlega
surowemu dla niej prawu -szariatowi !!!
A wiec urzedy zadaja zgody meza na wszystko, dzieci podlegaja prawnie
mezowi-a wiec praktycznie beda muzulmanami , nie ma wlasnego majatku
,zadnych przygod na boku bo..ukamieniowanie (teoretycznie) …no i wogole.
Na szczescie tutejsi arabowie nie aplikuja kobietom barbarzynskich
wycinan i zaszywan itp. co niestety do dzis robi sie w Sudanie czy w
Somali., Fakt ! Jak juz uzywaja noza- to na sobie.
Pisze o tym bo to naprawde nie sa zarty I gdyby ktoras z was … to
prosze
nie miec zadnych zludzen i przemyslec wszystko 10 razy ..
baa100 razy. !!
Tych mieszanych malzenstw jest troche. Oni ponoc moga byc calkiem
niezlymi mezami -kochaja dzieci ,utrzymuja dom, nie pija, staraja sie
"ogolnie" no i sa nastawieni na-no wiec powiedzmy :-)pro-rodzinnie.
No .. i "least but not least" biora wszystko - byle blond . Tyle ze
trzeba zgodzic sie na ww ograniczenia i zrezygnowac z tego czy owego
- po prostu jakby troche ze siebie.
No ale znamy tu cztery Polki które "wyszly" i radza sobie dobrze.
Tylko jedna chodzi na"czarno" a trzy skutecznie walcza ze swoimi mezami
i z islamem - jedna to nawet dwu synow wychowala na chrzescijan.
Z pewnoscia przyprawiaja mezow o bol glowy I zazenowanie przed rodzina
i kolegami. Tylko jedna przeszla na islam -ale jak twierdzi ,formalnie
jedynie.
Przejscie na Islam wiaze sie co tu kryc z dosc znaczna gratyfikacja
bedaca pokusa zwlaszcza dla importowanych z filipin pomocy domowych-
ale nie tylko dla nich :- (
Biale kobiety postrzegane sa jako bezbozne ,raczej "latwe" , samolubne
( ambicje) , maja za malo dzieci, "nieskromnie" sie ubieraja
I nie szanuja mezow.

Ale Szatan nie spi w tym arabskim kraju i bruzdzi. Mlode pokolenie
ubiera sie normalnie, zarówno dziewczyny jak i chlopcy. Dziewczyny to
nawet bym powiedzial przesadzaja z obcislosciami i makijazami których
nie powstydzilyby sie nawet tirowki. Nieprawdopodobny pociag do
" blondynek" powoduje ze te czarnule farbuja sobie wlosy ale rezultatem
jest straszny-jakis buro-zolty kolor. Nie ma problemow z nauka i
wyksztalceniem ani potem z praca - tzw emiratyzacjia czyli wszystko
dla arabow.. Kobiety sa tez Managerami , CEO ,moga jezdzic samochodami
, chodzic na silownie- sama radocha . Ale we wlasnym gronie .
A to juz nie to- Prawda?
Slowem ,pomieszanie z poplataniem ,sam nie wiem jak to wszystko godza.
Od tego sa medrcy uczeni w koranie co,co nalezy wyinterpretuja.
Ale ich tez glowa musi mocno czasem bolec.
Jak i mnie kiedy usiluje to wszystko zrozumiec.
Tomek W.

1. Data: 2002-11-19 18:15:17

Temat: Re: Kobieta byc-arabska(100% OT i b.dlugie )
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek W" <d...@e...net.ae> napisał w wiadomości
> Sytuacje kobiet w swiecie arabskim najlepiej oddaja slowa" pomieszanie
> z poplataniem" -jak nazwa przepisu Barbary Cz.

No faktycznie - z jednej strony babeczki okutane w szaty i czadory, z
drugiej małolaty z wyzywającym makijażem.....

A panowie, jak zwykle mają najlżej....chociaż jak pomyślę o tym "stadku"
żon, które muszą obsłużyć, hihi:)))

Zazdroszczę możliwości przebywania w takiej kulturze i poczynienia tylu
obserwacji, ech.....

Tymczasem pozdrawiam z deszczowego Wrocławia - Ewa

1. Data: 2002-11-19 19:15:16

Od: d...@e...net.ae (Tomek W) szukaj wiadomości tego autora

Ewa W wrote:

> [...]
obserwacji, ech.....
> Tymczasem pozdrawiam z deszczowego Wrocławia - Ewa

A zebys wiedziala jak bym pochodzil po deszczu to bys nie zazdroscila.
To bylo fajne pierwsze lata ,teraz ...
Hej Tomek W.

1. Data: 2002-11-19 20:13:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Nov 2002 20:15:16 +0100, d...@e...net.ae (Tomek W)
wrote:

>A zebys wiedziala jak bym pochodzil po deszczu to bys nie zazdroscila.
>To bylo fajne pierwsze lata ,teraz ...
>Hej Tomek W.

to ja Ci wysle sproszkowany deszcz, w torebce, tylko wody dodac

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-20 06:36:29

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek W" <d...@e...net.ae> napisał:
> Zachecony przez Magde B opisze tylko
> jak to wyglada a wnioski to juz prosze wyciagac indywidualnie.
> Ale zaklinam sie ze to co pisze-to widze na codzien i jest to prawda.
[...]
Wspaniala opowiesc, przeczytalam to z wielka ciekawoscia, dzieki :)
Tomku, Ty tam wybrales sie na dluzej, czy moze wreszcie kiedys
wrocisz do "normalnosci"? ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-20 07:48:06

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Nov 2002 07:36:29 +0100, "Lilla"
<l...@f...krasnik.pl> wrote:

> [...]
>Wspaniala opowiesc, przeczytalam to z wielka ciekawoscia, dzieki :)
>Tomku, Ty tam wybrales sie na dluzej, czy moze wreszcie kiedys

podpsiuje sie tez tu na doczepke. baardzo lubie opowiesci takie i
chetnie bym wiecej...

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-20 11:41:49

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W wrote:

> Tymczasem pozdrawiam z deszczowego Wrocławia - Ewa

Jakiego deszczowego?
Dzis piekne slonce:)

Mich'ata

1. Data: 2002-11-20 12:23:08

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wspaniala opowiesc, przeczytalam to z wielka ciekawoscia, dzieki :)
> Tomku, Ty tam wybrales sie na dluzej, czy moze wreszcie kiedys
> wrocisz do "normalnosci"? ;-)

Trzeba tylko Tomka namówić na jakiś czyn bezecny - ale nie za bardzo, żeby
go tylko deportowali - np. publiczne jedzenie w Ramadan i już...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-11-20 13:24:54

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Nov 2002 13:23:08 +0100, "Joanna Duszczyńska"
<j...@p...onet.pl> wrote:

>Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
>
>Trzeba tylko Tomka namówić na jakiś czyn bezecny - ale nie za bardzo, żeby
>go tylko deportowali - np. publiczne jedzenie w Ramadan i już...

on nie religijny na tamten sposob, to moze, ale jakby z flacha
zaczal ganiac po ulicy to kto wie..

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-20 13:46:37

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:b73ntucerfck45351vaqo24fumc6tlrvi8@4ax.com...

> on nie religijny na tamten sposob, to moze, ale jakby z flacha
> zaczal ganiac po ulicy to kto wie..

No przeciez wiem, ale Tomek pisal i tym w poprzedniej opowiesci, ze
innowiercom za publiczne naruszanie postu grozi deportacja.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Czy w Polsce mozna kupic?