Kodeina - uzaleznienie

1. Data: 2003-10-28 22:53:38

Temat: Kodeina - uzaleznienie
Od: "Jan Kaczmarczyk" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
W poniedzialek lekarz przepisal mi Efferalgan-codeine i dzisiaj zaczalem
odczuwac, ze bardzo chce zazyc nastepna dawke lub nawet wziac lekarstwo
wiecej razy, niz powinienem... slyszalem, ze kodeina latwo uzaleznia - czy to
moga byc pierwsze objawy?
Jak szybko mozna sie uzaleznic od kodeiny?
Czy trudno jest wyjsc z uzaleznienia?
Czy powinienem odstawic lekarstwo? (wlasciwie juz postanowilem, ze od rana
zaczne brac sam paracetamol, ale wole sie dopytac:))
Czy powinienem sie zobaczyc z lekarzem przed ustalona kontrola?
Z gory dzienx za odpowiedz(i).

2. Data: 2003-10-29 01:37:15

Temat: Re: Kodeina - uzaleznienie
Od: "Redtown" <R...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Kaczmarczyk wrote:
> [...]
> wiecej razy, niz powinienem... slyszalem, ze kodeina latwo uzaleznia - czy

Owszem branie w dużych dawkach i przez długi okres czasu prowadzi do
lekozależności. W tym wypadku jednak... wydaje się iż możesz spokojnie
łykać ów specyfik w dawkach leczniczych.. wczesniejsza wizyta nie jest
konieczna z powodu w/w obaw.

3. Data: 2003-10-29 14:40:07

Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiecej razy, niz powinienem... slyszalem, ze kodeina latwo uzaleznia - czy
W wątrobie kodeina ulega demetylacji do morfiny - w 10%. W efferalganie jest
30mg fosforanu kodeiny, tak więc powstaje maks. 3mg morfiny (bo przecież nie
wszystko się wchłonie z p.pok., nie wszystko ulegnie demetylacji, morfina
nie występuje w postaci fosforanów, itd. itp.). Kodeina to taka "wolno
uwalniająca się morfina" i to w małych dawkach...

> Jak szybko mozna sie uzaleznic od kodeiny?
A to zależy od predyspozycji i dawki. Na 99% nie w ciągu tygodnia.

> Czy trudno jest wyjsc z uzaleznienia?
Tak.

> Czy powinienem odstawic lekarstwo? (wlasciwie juz postanowilem, ze od rana
> zaczne brac sam paracetamol, ale wole sie dopytac:))
Nie.

> Czy powinienem sie zobaczyc z lekarzem przed ustalona kontrola?
Raczej nie z powodu, o którym piszesz.

SzM

obliczenia rozproszone w Internecie w sluzbie medycyny
ślina
dziwny smak plesni rano
Ketokenazol kontra candida albicans
jaskra