dziwny smak plesni rano

1. Data: 2003-10-28 21:15:51

Temat: dziwny smak plesni rano
Od: "STranger" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilkunastu dni zawsze gdy rano pije jakis ciepły napój czuję na początku
w ustach wyraźny smak pleśni. Najpierw myslałem, ze to wina kawy
rozpuszczalnej zawierającej zarodniki pleśni , ale okazało się że każda
najlepsza nawet kawa a nawet herbata wywołuje takie same wrażenia smakowe!
(rodzina nie czuje plesni w kawie) Co dziwne mam tak tylko rano, albo gdy
piję na czczo po wielu godzinach niejedzenia. Rano dopiero po umyciu zębów
oczywiście i toalecie porannej jem śniadanie i pijam coś ciepłego
(najczęściej kawe) więc wykluczam nieświeży smak z powodu braku higieny.
Smak pleśni mija po kilku łykach napoju i po zaczęciu śniadania i dalej już
nie czuję niczego podobnego. Niestety, ten smak zawsze pojawia się ponownie
nastepnego dnia rano.
Zaczyna mnie to denerwować, pleśn w końcu to grzyby, a grzyby u ludzi to
grzybica więc niepokoję się. Innym objawem jaki zauważyłem to biały
obłożony język i (jak powiedziala mi ostatnio 2 razy szczerze moja mama)
nieświeży oddech - gdy jestem głodny. Nie mam innych objawów.
Co to może być, zrobic jakies badania czy zbagatelizować?

STranger
http://www.folding.prv.pl

2. Data: 2003-10-29 10:33:36

Temat: Re: dziwny smak plesni rano
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "STranger" napisał:
>
> [...] Innym objawem jaki zauważyłem to biały
> obłożony język [...]

Zażywałeś ostatnio antybiotyki? To może być drożdżak z rodzaju Candida.
Spróbuj wykonać badanie kału na jego obecność. Przeszukaj też archiwum
grupy: http://groups.google.pl

Pozdrawiam, andrzej

3. Data: 2003-10-29 13:52:47

Od: "STranger" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bno5vn$abh$1@news.onet.pl...

> Zażywałeś ostatnio antybiotyki?

nie, tzn. moze z rok temu cos zazywałem na powikłania pogrypowe - kaszel
uporczywy.

> To może być drożdżak z rodzaju Candida.
> Spróbuj wykonać badanie kału na jego obecność. Przeszukaj też archiwum
> grupy: http://groups.google.pl

ok sprawdzę. dzieki za info!

STranger
http://www.folding.prv.pl

4. Data: 2003-10-30 10:44:16

Od: "asia" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może to poprostu pleśniawka ??? Kup sobie Aptin ( dostępny w aptece bez
recepty - ok. 3 zł ) i smaruj ze 3 razy dziennie całą jamę ustną. Jest to
często występująca choroba u dzieci, objawia się białym językiem i jest łatwo
wyleczalna. Pozdrawiam.

5. Data: 2003-10-30 17:21:20

Od: "STranger" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> recepty - ok. 3 zł ) i smaruj ze 3 razy dziennie całą jamę ustną. Jest to
> często występująca choroba u dzieci, objawia się białym językiem i jest

Dzięki za radę!
I tak zrobię kilka razy, skoro to takie proste i w niczym nie zaszkodzi, a
moze pomóc :)

btw: na pewno Aptin czy chodzi o Aftin na afty?

btw: tutaj nie ma info o takim leku:
http://www.leki.med.pl/leki.phtml?rmen=az

STranger
http://www.folding.prv.pl

6. Data: 2003-10-30 17:22:59

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bnrh88$17t$...@t...icpnet.pl,
STranger <s...@m...icpnet.pl>:

> btw: na pewno Aptin czy chodzi o Aftin na afty?

Aphtin, a wymawia sie Aftin.
Mozesz sprobowac. Jesli grzybica jest ograniczona do jamy ustnej, bo moze
pomoze...

Aczkolwiek ja bym sie zglosil do lekarza.

--
Robert

7. Data: 2003-10-30 20:42:37

Od: "STranger" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> Aphtin, a wymawia sie Aftin.

ok, thx.

> Mozesz sprobowac. Jesli grzybica jest ograniczona do jamy ustnej, bo moze
> pomoze...
> Aczkolwiek ja bym sie zglosil do lekarza.

E... nawet nie wiem czy to faktycznie grzybica, ale nie wykluczam. Poza tym
niesmakiem rano i lekko białym nalotem na języku nie ma innych objawów. Ale
do lekarza rodzinnego sie przejdę.
Dzięki za pomoc!

STranger
http://www.folding.prv.pl