Kolacja przy świecach

1. Data: 2007-04-09 16:48:56

Temat: Kolacja przy świecach
Od: "Maciek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

W sobotni wieczór planuję zrobić kolację przy świecach dla mojej dziewczyny
i w zwiazku z tym mam małe pytanko :) Planuje kupić białe wino Martini
Bianco ale nie bardzo wiem co zrobić do jedzenia, czy moglibyście podrzucić
kilka pomysłów na jakieś szybkie i niezbyt trudne w wykonaniu danie ? Dania
wegetariańskie raczej odpadają. Oczywiście wino nie musi być Martini ale
chciałbym białe. Jeśli ktoś zna coś ciekawego to niech pisze tutaj przepis
itp.

2. Data: 2007-04-09 17:12:07

Temat: Re: Kolacja przy świecach
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisał(a):

> W sobotni wieczór planuję zrobić kolację przy świecach dla mojej dziewczyny
> i w zwiazku z tym mam małe pytanko :) Planuje kupić białe wino Martini
> Bianco

I poić ją tym wermutem solo? /kręci głową z zadziwieniem/
Hmmm, dowiedz się, czy w ogóle toto lubi.

Niezlych win białych jest mnóstwo, choć to kwestia gustu białe, różowe,
czy czerwone - a każde będzie lepsze imho od wermutu. Proponuję szampan
półwytrawny, najmniej ryzykowny, jeśli nie wiesz, co lubi, a z jedzeniem
nie przesadzaj.

--
BBjk

3. Data: 2007-04-09 17:13:18

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:

> [...]
> chciałbym białe. Jeśli ktoś zna coś ciekawego to niech pisze tutaj przepis

Przetrenuj danie dzis lub jutro, bedziesz sie lepiej czul robiac cos, co
znasz:

Piersi kurze w bialym sosie

Dwie piersi podzielic na czesci i przekroic w poprzek w grube plastry.
Posypac bardzo grubo pieprzem po obu stronach i obsmazyc na masle, az
zlote. Zdjac z patelni, doadc do patelni 1/2 szklanki rosolu i 1/2
szklanki smietanki kremowki, i pol lyzeczki soli, i doprowadzic do
malego bulgotania, zeskrobujac dno. Dodac mieso i dusic pod pokrywka 15
minut. Podac na ugotowanym ryzu z kolorowa salata, np z papryki w
roznych kolorach z dodatkiem salaty rzymskiej z sosem vinaigrette.

Cielecina w stylu "Picatta"

Cienkie kotlety bez kosci rozbic na bardzo cienko pomiedzy dwoma
warstwami plastiku. Umoczyc w mace po obu stronach i obsmazyc na masle
na patelni. Gdy zlote po obu stronach, skropic cytryna (pol lyzeczki
soku), posypac 1 lyzka kaparow, i podlac 1/2 szklanka rosolu. Dusic pod
pokrywka 10 minut, podac jak wyzej.

Magdalena Bassett

4. Data: 2007-04-09 17:50:23

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <t...@w...pl> napisał

> i w zwiazku z tym mam małe pytanko :) Planuje kupić białe wino Martini
> Bianco

ale to nie jest wino!

> chciałbym białe.

Do białego pasuje jakas rybka.

Protz

5. Data: 2007-04-09 20:21:41

Od: Lolalna Loja <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisał(a):
> Oczywiście wino nie musi być Martini ale
> chciałbym białe.

Pomyśl lepiej nad czymś półwytrawnym. Martini to wermut - nie podaje się
go po prostu ot tak w kieliszkach...

Loja

--
*Majkel, ty to ale jestes!*

6. Data: 2007-04-09 21:27:52

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisał(a):

> W sobotni wieczór planuję zrobić kolację przy świecach dla mojej dziewczyny
> i w zwiazku z tym mam małe pytanko :) Planuje kupić białe wino Martini
> Bianco

Ja bym postawiła na różowe. Dobre jest Culemborg, Sutter Home, Gino Rossi.

> [...]
> chciałbym białe. Jeśli ktoś zna coś ciekawego to niech pisze tutaj przepis

A, nie lepiej sałatka?Lekka i raczej ciężko coś zepsuc.

--

Gosia

7. Data: 2007-04-09 21:36:59

Od: KSZYCHOOO <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisał(a):

> [...]
> Bianco ale nie bardzo wiem co zrobić do jedzenia, czy moglibyście podrzucić
> kilka pomysłów na jakieś szybkie i niezbyt trudne w wykonaniu danie ?

tylko nie Martini... to wermut i jest strasznie slodki
jesli chcesz wypic cala butelke to lepszym pomyslem bedzie
wino polslodkie czarwone (np. kadarka)

a co do jedzenia :
ostatnio robilem z grupy -
http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/browse_
thread/thread/4acbd9393a2bbe6c/733c0651108aeb1b?hl=p
l#733c0651108aeb1b
ew. moze standardowe spaghetti lub wspolne ugniatanie ciasta do pizzy ?

pozdrawiam
K.

8. Data: 2007-04-10 00:15:03

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał

> Gino Rossi.

LOL!

Protz

9. Data: 2007-04-10 08:03:29

Od: "Kulinarny.Net" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam.
>
> W sobotni wieczór planuję zrobić kolację przy świecach dla mojej
> dziewczyny

Witam

Zapraszając kogoś nam bliskiego należy się postarać, aby charakter tego
spotkania podkreślić w wyjątkowy sposób - pięknie nakrytym stołem, starannym
doborem dań, romantyczną scenerią.

Najlepsze są lekko strawne dania, które można przygotować wcześniej a przed
podaniem tylko podgrzać.

A może skomponuj posiłek z ulubionych potraw partnera. Przysmakami mogą być
także potrawy przyrządzone ze składników uchodzących za afrodyzjaki.

Ciekawe przepisy znajdziesz na www.kulinarny.net

Pozdrawiam

Mika

10. Data: 2007-04-10 08:43:32

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Protz napisał(a):
> Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał
> LOL!
>
> Protz

Upsss, oczywiście Carlo;-)

--

Gosia

MOJE CREDO, CIENIASY
Trochę Oldield'a Wam w kuchni.... itp. :-)
cupcakes vs muffins
kaczka
Pigwa na nalewkę ....