Kolagen

1. Data: 2002-12-13 14:50:29

Temat: Kolagen
Od: "Cezar" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Pewien lekarz stwierdził, że kolagen jest wycofany z leczenia, ponieważ
produkowany jest na bazie białka krowiego i powoduje ryzyko BSE. Czy to
prawda?

Czy faktycznie nie można sprawdzić takiego preparatu pod kątem obecności
prionów?

Pozdrawiam
Czarek

2. Data: 2002-12-13 17:13:33

Temat: Re: Kolagen
Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie potrafię odpowiedziec na Twoje pytania. Zastanawia mnie tylko fakt, że
nikt nawet nie myśli o wycofaniu ze sprzedaży żelatyny, czy mięsa wołowego w
ogóle?

Pozdrawiam, andrzej

3. Data: 2002-12-13 17:45:59

Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Nie potrafię odpowiedziec na Twoje pytania.

To po jaka cholerę odpowiadasz ? Masz jakieś problemy ze sobą ?
xyz

4. Data: 2002-12-13 18:53:57

Od: "Tinue" <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juanito wrote:

> To po jaka cholerę odpowiadasz ? Masz jakieś problemy ze sobą ?

Nie, Andrzej po prostu lubi być pomocny :-) Ja też :-)))

Otóż rzeczywiście - do produkcji kolagenu używa się kości oraz
ścięgien cielęcych i wołowych, istnieje więc niebezpieczeństwo
zakażenia BSE. Obecnie większość producentów leków i kosmetyków
zawierających kolagen odchodzi (bądź już odeszła) od produktów
pochodzących od bydła, zastępując je produktami pochodzącymi od innych
zwierząt lub roślinnymi.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

5. Data: 2002-12-13 20:32:46

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Juanito wrote:
>
> To po jaka cholerę odpowiadasz ? Masz jakieś problemy ze sobą ?
> xyz

Czy to Ty pytałeś? Jeśli nie, to w czyim imieniu się wtrąciłeś? W jakim
stopniu pytającemu pomogłeś? Co tym prymitywnym postem chciałeś udowodnić?

6. Data: 2002-12-13 21:08:31

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za ciepłe słowa.

Generalnie jestem bardzo rozczarowany tą grupą. Korzystam z Internetu od
1996 roku, czyli od momentu, gdy TP SA uruchomiła ogólnopolski dostęp.
Robiłem wiele różnych rzeczy na sieci, spotkałem wielu ludzi, ale takiej
nieżyczliwości jak tutaj, nie spotkałem nigdzie. Wydawało mi się, że dumnie
brzmiąca z nazwy grupa "pl.sci.medycyna", powinna być wzorem zachowań.
Niestety jeszcze nigdzie nie spotkałem się z takim brakiem kultury, zawiści,
niezdrowych ambicji. Nie powiem, pytający są zawsze mili, jednak wiele osób
postronnych wtrąca się do dyskusji tylko po to, aby siebie wywyższyć a
obrazić czy ośmieszyć innych. Nie ma dnia, aby ktoś mnie nie pouczał, co
powinienem robić a czego nie. Dla mnie jest to bardzo niepoważne - wręcz
absurdalne. Z jednej strony się dziwię a z drugiej wiem, że my ludzie,
chociaż stworzyliśmy świat wartości, to gdzieś wewnątrz drzemią w nas
najzwyklejsze zwierzęce instynkty.

Pozdrawiam, andrzej

7. Data: 2002-12-13 22:09:37

Temat: Re: Kolagen OFF TOPIC
Od: "Obcy" <siralos(zabezpiecznie)@mail.icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robiłem wiele różnych rzeczy na sieci, spotkałem wielu ludzi, ale takiej
> nieżyczliwości jak tutaj, nie spotkałem nigdzie.
> (ciach)

Za bardzo się przejmujesz. To grupa dyskusyjna a nie spotkanie towarzyskie w
kawiarni. Odsiewaj ziarna od plew, ignoruj wypowiedzi w tle. Ale sam tez
staraj się odpowiadać na temat, a nie tylko prezentowac swoje opinie o
wołowinie. Jeżeli już chcesz cos napisac nie na temat to zaznacz to w
temacie posta.
I traktuj to wszystko mniej ambicjonalnie. :)

Obcy

8. Data: 2002-12-13 22:19:21

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie na temat to zaznacz to w temacie posta.
> I traktuj to wszystko mniej ambicjonalnie. :)

Właśnie, że pytanie było o wołowinie ;-).

Pozdrawiam, andrzej

9. Data: 2002-12-16 14:25:45

Od: "Cezar" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zawierających kolagen odchodzi (bądź już odeszła) od produktów
> pochodzących od bydła, zastępując je produktami pochodzącymi od innych
> zwierząt lub roślinnymi.

Czy to znaczy, że jest też kolagen "nie wołowy"?

Pozdrawiam
Czarek

10. Data: 2002-12-16 14:47:04

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cezar wrote:
> Czy to znaczy, że jest też kolagen "nie wołowy"?

Oczywiście. Kolagen to główny składnik tkanki łącznej, stanowi ok. 20%
wszystkich białek występujących u ssaków.

--

Alat
medyczny slownik lacinski
Kamica żółciowa - laparoskopia