Kolonoskopia a signoskopia?

1. Data: 2001-11-03 08:32:13

Temat: Kolonoskopia a signoskopia?
Od: "Studio2" <a...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe wytlumaczcie roznice pomiedzy tymi dwoma badaniami?
Mojego wuja czeka ktores z tych badan i chcialby cos wiecej sie o nich
dowiedziec.
Z tego co on sie dowiedzial to jedno podobno robi sie przed 50-ka a drugie
po.
Czy to prawda i jakie sa jeszcze roznice?

Z gory dziekuje za pomoc (rowniez w imieniu wujka)
Jarek

2. Data: 2001-11-03 09:31:00

Temat: Re: Kolonoskopia a signoskopia?
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <2...@a...kalisz.dialup.inetia.pl>,
a...@d...com.pl says...
> [...]
> po.
> Czy to prawda i jakie sa jeszcze roznice?
>
> Z gory dziekuje za pomoc (rowniez w imieniu wujka)

Wiesz - ja bym do tego podszedl praktycznie: wsadzasz endoskop w odbyt i
jedziesz z tym koksem az cos zobaczysz.
Troche sie to rozni jezeli chodzi o protokoly - w niektorych pracowanich
nie chca robic kolonoskopii bez polozenia pacjenta na oddziale. Ale
osobiscie kiedys wywalczylem "przedluzona rektoskopie" dla pacjenta -
endoskopista doszedl az do konca (a wlasciwie poczatku). Genralnie patrz
na to jak na ogladanie rury od srodka - w zaleznosci ktory fraggment
ogladasz roznie sie to nazywa. Oczywiscie troche inne jest przygotowanie
i przyrzad. Ale zasada ta sama.

3. Data: 2001-11-04 17:28:58

Od: "D.Z." <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jacek <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:M...@n...tpi.pl...
> In article <2...@a...kalisz.dialup.inetia.pl>,
> a...@d...com.pl says...
kolonoskopia- od slowa colon- jelito grube w calosci= wstepnica,
poprzecznica, zstepnica, esica, odbitncia.
sigmo- esica odcinek jelita grubego od zstepnocy tzn koniec jelita.

D.Z.

Alpicort
Język
elektrolity