elektrolity

1. Data: 2001-11-02 11:12:32

Temat: elektrolity
Od: "Marcin Muszynski" <m...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Moje roczne dziecko ma od kilku dni biegunke. Lekarz stwierdzil utrate
elektrolitow. Co to jest i co oznacza?
EMila

2. Data: 2001-11-02 12:26:31

Temat: Re: elektrolity
Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Że należałoby zacząć leczyć tę biegunkę, pójść do szpitala przynajmniej na
jeden dzieć, dać dziecku kroplówkę, pobrać badania i zobaczyć, dlaczego ja
ma. Na przyszłość, biegunka gtrwająca dłużej niż dobę jest groźna a im
mniejsze dziecko, tym bardziej. :-)))

Pzdr
Paweł

3. Data: 2001-11-02 17:13:37

Od: "Marcin Muszynski" <m...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeden dzieć, dać dziecku kroplówkę, pobrać badania i zobaczyć, dlaczego ja
> ma. Na przyszłość, biegunka gtrwająca dłużej niż dobę jest groźna a im

Pawle!

To ze biegunke nalezy leczyc, ze trzeba udac sie do szpitala, przynajmniej
na jeden dzien
dac kroplowke i itp to rozumienm, tak sie sklada ze nasz synek byl w
szpitalu przez 3 dni
i mial podana kroploowke kilka razy i itp

Pytanie mojej Zonki dotyczylo elektolitoow a nie jak sie zachowac w
przypadku biegunki
Wolalbym wiecej konkretow a nie costam costam.

pozdr and thnx
;)

MM

---
Emila, Marcin i Tomek (13m) Muszynscy
Warszawa Ursynow
www.martyn.pnet.pl
e...@w...pl
UIN: 10951256
---

4. Data: 2001-11-02 17:28:32

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry. Z reguły na pl.rec.rowery zdarzają sie posty w stylu: widzę dziwaczny
mięsień nie tu gdzie powinien być lub kawałek kości lezy na ścieżce, czekać
może samo przejdzie czy iść do doktora, stąd taka moja pierwsza reakcja :-))

A teraz: lekarz pewnie miał na myśli że dziecko osłabione i przez kilka dni
będzie dochodzić do siebie, co w badaniach krwi i osocza ładnie wychodzi,
poprzez obniżoną zawartośc pierwiastków śladowych. Będzie lekko zmęczone,
potliwe i może być apatyczne, ale to stan przejściowy raczej i poza dobrym
odżywianiem, skoro biegunki już nie ma, raczej nic złego nie powinno się
dziać.

Warto tylko za jakieś dwa - trzy tygodnie powtórzyć badania krwi w kierunku
elektrolitów, żeby się upewnić, że nic po cichu dalej nie idzie.

Pzdr
Paweł

PS
Jakbyś przesłał wyniki badań to powiedziałbym Ci więcej. Takie stwierdzenie
jak tego lekarza nic nie znaczy poza potwierdzeniem, że była biegunka, a jak
wiadomo w czasie biegunki dochodzi do oddania nadmiernej ilości elektrolitów
w konsekwencji osłabienie, zaburzony rytm serca, osłabiona zdolność
kojarzenia etc. Ale, jeśli to biegunka, odwracalne zaraz po dniu dobrego
jedzonka (ale nie przesadzać z soleniem, i tak w warzywach i różnych innych
rzeczxach raczej tych elektrolitów pod dostatkiem)

5. Data: 2001-11-02 18:09:06

Od: "Marcin Muszynski" <m...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
innych
> rzeczxach raczej tych elektrolitów pod dostatkiem)

Poki co wszystkie badania sa w szpitalu poniewaz mamy sie zglosic na
kontrole w poniedzialek, a synek dostal przepustke do tego czasu. Martwi nas
bardzo fakt, ze lekarze wciaz nie wiedza skad sie ta biegunka wziela (jak
dotad wykluczyli tylko wirus rota) i pomimo diety i jakis lekow, juz jest
troszke mniejsza, ale wciaz jest (juz okolo 14 dni!!!). Tak wiec narazie nie
za wiele wiemy, oprocz paru ogolnikow. Wiekszość odpowiedzi to ze:"Narazie
nic nie wiadomo" i niejasnych (dla mnie) hasel (np. elektrolity) rzuconych
przez lekarzy. Dziwne jest dla mnie to, że przez ten caly czas synek
normalnie jadl i duzo pil, a mimo to jednak jego stan byl ( i w pewnym
sensie - bo jest jakas poprawa - jest) tak zly. Bardzo nas martwi, ze tak
dlugo to trwa, bo wiadomo - czym dluzej, tym gorzej.
EMila

6. Data: 2001-11-03 12:30:09

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

1.Podczas biegunki nast?puje utrata soli mineralnych (nie pierwiastków
œladowych) ze stolcem.
2.Nie wiadomo, czy biegunka trwa dotychczas czy nie. Jeœli trwa, to utrata
elektrolitów nie dziwi, ale je?si zosta?a zatrzymana to jest to doœc
dziwne.
3.Przyczyny biegunki najc?œciej nie daje si? z pewnoœxci? ustaliae, bo
zaka?enie (je?si jest to biegunka bakteryjna, jak zwykle si? to dzieje)
mo?e pochodziae z bardzo ró?nych Ÿróde?.
4.Dwa preparaty s?u??ce do wyrównania zaburze? elektrolitowych podczas
biegunki równie? u dzieci to Gastrolit i Saltoral. Trzeba kupiae w aptece i
podawaae wg. przepisu. Ale lepiej ?eby tym zaj?? si? lekarz.
jotem

7. Data: 2001-11-03 16:38:12

Od: "Barbara Kotula" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Doszło do tzw odwodnienia oragnizmu , czyli utraty sodu i potasu -
najlepiej podawać płyny doustnie (uzupełniając niedobory) woda mineralna
wysokomineralizowana itd
Użytkownik Marcin Muszynski <m...@a...waw.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9rtuta$1ofn$...@p...acn.pl...

8. Data: 2001-11-03 22:28:27

Od: "ak" <a...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Biegunka od 14 dni to bardzo nie dobrze!...co sami wiecie.
Wazne jest ile schudl, jaka ma biegunke (czy jest krew, sluz, ropa?) ile
jest wyproznien na dobe.
Wazne ile ma lat bo rozne czynniki wywoluja biegunki w roznym wieku. Czy
chlopiec jest uczulony na krowie mleko, czy moze jesc gluten-zboza,make? czy
nie ma mukowiscydozy, czy w ogole na cos wczesniej chorowal? a co jadl przed
wystapieniem biegunki? Moze byl leczony wczesniej tetracyklinami lub
ampicylina?-moga wywolac biegunke. Czy byl badany w kierunku lambiozy?
Co do elektrolitow; moze miec utrate sodu, na pewno potasu, wapnia. Te braki
elektrolitow w zaleznosci od stopnia moga dac rozne objawy: sennosc,
wiotkosc miesni, tez drgawki, zab. rytmu serca, zaburzenia swiadomosci.
Skoro byl w szpitalu to pewnie wyrownuja mu te zaburzenia, ale jesli jest
ciagle biegunka to trzeba czesto kontrolowac jony, najlepiej w szpitalu.
Zycze powodzenia w leczeniu!
AK

Relaxomat.
DRKCh i Karta Szpitalna 2.0