Kolorowy sernik

1. Data: 2004-04-01 09:55:28

Temat: Kolorowy sernik
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno podczas rodzinnej imprezy zaslyszalam (nie podsluchalam!) rozmowe
dwoch cioc, z ktorych jedna zachwalala drugiej kolorowy sernik. Podobno
bardzo efektownie wyglada i jest pyszny. Czy ktos z Was ma moze przepis? Nie
mam mozliwosci zdobycia przepisu "u zrodla", bo ciocie raczej dalsze, a
relacja mnie zaintrygowala.

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-04-01 10:03:03

Temat: Re: Kolorowy sernik
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Ladorucka wrote:
> [...]
> mam mozliwosci zdobycia przepisu "u zrodla", bo ciocie raczej dalsze, a

Moze cos na ksztalt sernika na zimno?
Mozna na przyklad wymieszac serek homo (albo cus takiego) z galaretka.
Bierzesz kilka roznokolorowych galaretek i wylewasz do tortownicy warstwowo.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-04-01 10:13:38

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Shrek wrote:

> Moze cos na ksztalt sernika na zimno?
> Mozna na przyklad wymieszac serek homo (albo cus takiego) z galaretka.
> Bierzesz kilka roznokolorowych galaretek i wylewasz do tortownicy
> warstwowo.

Nie, nie byl to sernik na zimno.
Jak przypuszczam do kolejnych warstw ciasta (sera?) dodawalo sie roznych
"koloryzujacych" skladnikow, podobnie jak w babce "Kwitnacy tulipan"
http://tinyurl.com/2jqe4. Tam kolory pochodzily od kakao, kislu czerwonego
itp. Pieklam tez kiedys ciasto "tecza", tam kolory pochodzily od maku,
kakao, kisielu. Takie kolorowe ciasto jest bardzo wiosenne i swiateczne :).

1. Data: 2004-04-01 10:44:34

Od: "Anna Róg" <sasiadka@usun_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> dwoch cioc, z ktorych jedna zachwalala drugiej kolorowy sernik. Podobno
> bardzo efektownie wyglada i jest pyszny. Czy ktos z Was ma moze przepis?

Witam

Niestety nie mam teraz dostepu do przepisuale z tego co pamietam to
wygladalo to mniej wiecej tak

kruche ciemne ciasto , na to masa serowa , powidlo sliwkowe , piana z bialek
ubita z rozowym kisielem i starte ciemne ciasto na wierzchu .

Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2004-04-01 10:45:44

Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> itp. Pieklam tez kiedys ciasto "tecza", tam kolory pochodzily od maku,
> kakao, kisielu. Takie kolorowe ciasto jest bardzo wiosenne i swiateczne

A może to był dodatek różnych kolorowych budyniów? Dodatek jak najbardziej
wskazany do sernika.

Kasia

1. Data: 2004-04-01 10:53:52

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Róg wrote:

> [...]
>
> kruche ciemne ciasto , na to masa serowa , powidlo sliwkowe , piana z
> bialek ubita z rozowym kisielem i starte ciemne ciasto na wierzchu .

Wyglada to bardzo ladnie :). A bedziesz miala ten przepis, czy musze
improwizowac?

1. Data: 2004-04-01 11:28:07

Od: "Anna Róg" <sasiadka@usun_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

znalazlam przepis i okazalo sie ze troche pomylilam kolejnosc ale idea ta
sama
Przepis pochodzi chyba z jakiegos czasopisma (z tego co pamietam to byl to
Poradnik Domowy )

Sernik kolorowy

Ciasto:
4 zoltka
1 margaryna
3 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru pudru
czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyzka kakao

Skladniki siekamy, robimy ciasto , dzielimy na 3 czesci do 1 dajemy kakao i
wkladamy na 2h do lodowki

Ser:
40 dag sera
3 jajka
3/4 szklanki cukru pudru
bakalie, olejek jaki kto lubi ja daje cytrynowy

Piana:
opakowanie czerwonego kisielu
4 bialka
pól szklanki cukru pudru

ubijamy piane z cukrem i kisielem

Smarujemy brytafnke i wykladamy

jasne ciasto - powidlo sliwkowe - ciemne ciasto - ser - piana - jasne ciasto

Pieczemy 40-50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni

Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2004-04-01 11:33:00

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Róg wrote:
> znalazlam przepis i okazalo sie ze troche pomylilam kolejnosc ale
> idea ta sama
> Przepis pochodzi chyba z jakiegos czasopisma (z tego co pamietam to
> byl to Poradnik Domowy )

Bardzo Ci dziekuje :)
Przetestuje w czasie Swiat.

1. Data: 2004-04-02 07:24:44

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten przepis to taki wzbogacony "pleśniak" uwielbiany przez moją rodzinę...
Ciekawa wersja...
Pozdrawiam! Marianka

1. Data: 2004-04-09 12:20:49

Od: "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sernik kolorowy
/.../

> Ser:
> 40 dag sera
> 3 jajka
> 3/4 szklanki cukru pudru
> bakalie, olejek jaki kto lubi  ja daje cytrynowy

Sernik siedzi w piekarniku, ale troche mnie martwi, bo masa serowa wyszla
bardzo rzadka, trudno bylo na niej rozlozyc bialko. Czy nie brakuje jakiegos
skladnika?
Mam nadzieje, ze wyjdzie, bo wioze go do rodziny na Swieta...

Pozdrawiam,
Ania

sałatka z fasoli
sałatka z porów