Komary. Co roku inne?

11. Data: 2013-06-11 10:29:24

Temat: Re: Komary. Co roku inne?
Od: johnny <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosiłam, by spróbował jednak zmienić ligustr na szlachetniejszą roślinę
(np.bukszpan), skoro ma potrzebę zasłaniania się. Ale mnie wyśmiał, gdy wspomniałam,
że właśnie ligustr jest siedliskiem dla komarów. Bzzzzz,

Bezedury!!! Nie wiem kto ci nagadał takich głupot o tym ligustrze. To
pewnie mundrości z tego samego worka co nawożenie trawników proszkiem do
prania. Sam liguster, aczkolwiek niezbyt szlachetna roślina, spełnia o
wiele bardziej wymagania co do osłony działki niz bukszpan. Bukszpanem
to możesz sobie rabatki znaczyć. Poza tym, sam mam żywopłot z ligustra i
wierz mi nie ma związku między nim a populacją komarów. Są lata kiedy
jest ich więcej lub mniej. Zależy to zapewne od zbiegu okoliczności w
całym bliższym i dalszym ekosystemie (wilgotność, opady, naturalni
wrogowie itd...) i dopatrywanie się głównego winowajcy w sąsiadowym
ligustrze,jest śmieszne.

Pozdrawiam Johnny

12. Data: 2013-06-11 16:05:49

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

> Ale mnie wyśmiał, gdy wspomniałam, że
> właśnie ligustr jest siedliskiem dla komarów. Bzzzzz,

Hejka. Oczywiście siedliska komarów mogą znajdować się również na
działce rekreacyjnej. W upalny dzień owady te lubią bytować np. w krzakach
porzeczki czy malin, czyli tam, gdzie gęsta roślinność zatrzymuje wilgoć w
glebie i daje nieco cienia. Naturalnie gęsty żywopłot stwarza komarom
doskonałe warunki do ukrycia i przeczekania najgorętszej pory dnia. Skoro u
Ciebie komary siedzą w ligustrze to go opryskuj (Trebonem Mega lub innym
Hard Killerem) bo podejrzewam, że sąsiada nie zmusisz do likwidacji
żywopłotu skoro ma tak silną potrzebę zasłaniania się. ;-)
Pozdrawiam skrycie Ja...cki

13. Data: 2013-06-11 16:18:33

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Oczywiście siedliska komarów mogą znajdować się również na
> działce rekreacyjnej.

A czy one są bardziej wyluzowane od tych, co mają rewir na działkach
pracowniczych?

--
Jarek

14. Data: 2013-06-11 16:36:42

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy one są bardziej wyluzowane od tych, co mają rewir na działkach
> pracowniczych?

Hejka. Zdecydowanie. Za względu na zmianę nazwy POD na ROD te ostatnie
są jeszcze ciągle zestresowane.
Pozdrawiam behawioralnie Ja...cki

15. Data: 2013-06-12 09:10:38

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro u Ciebie komary siedzą w ligustrze to go opryskuj (Trebonem Mega...

trebon mega w tym roku niedostępny dla zwykłych detalicznych śmiertelników,
informacja uzyskana bezposrednio od przedstawiciela producenta, ale jest alternatywa
w postaci Bagosel Brosa, ten sam środek, a i cena jakby niższa :-)

pozdrawiam
s_13

16. Data: 2013-07-10 23:06:50

Od: Z_D <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <51b6dfe1$0$1464$65785112@news.neostrada.pl> johnny napisal(a):

> [...]
> całym bliższym i dalszym ekosystemie (wilgotność, opady, naturalni
> wrogowie itd...) i dopatrywanie się głównego winowajcy w sąsiadowym

Przyłaczam sie do opinii.
Liguster jest raczej "przewiewny", i nie zapewnia "wystarczajacej"
komarom ochrony przed wysychaniem ;)
Maliny, a i owszem. Inksza -inkszośc ;)

--
Pozdr. Z_D
____________________

17. Data: 2013-07-10 23:11:34

Od: Z_D <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <s...@f...lasek.waw.pl>
Jarosław Sokołowski napisal(a):

> Komary może i co roku inne, ale urzędniki wciąż te same.

Najgorsze jest to, ze te "urzedniki" nie biora sie z tzw. nikad....
To członkowie naszych rodzin, sasiedzi, mieszkańcy polskich miast i wsi.
Którzy spotykaja sie weekendy ze swymi sasiadami, na grilu,albo wódeczce,
i baardzo sympatycznie sie przyjaźnia.
A w poniedziałek niektórzy zaczynają urzędowac......
--
Pozdr. Z_D
____________________

18. Data: 2013-07-10 23:23:10

Od: Z_D <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> całym bliższym i dalszym ekosystemie (wilgotność, opady, naturalni
> wrogowie itd...) i dopatrywanie się głównego winowajcy w sąsiadowym

Przyłaczam sie do opinii.
Liguster jest raczej "przewiewny",i nie zapewnia komarom "wystarczajacej"

--
Pozdr. Z_D
____________________

19. Data: 2013-07-11 00:22:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Jul 2013 21:23:10 +0000 (UTC), Z_D napisał(a):

> Przyłaczam sie do opinii.
> Liguster jest raczej "przewiewny",i nie zapewnia komarom "wystarczajacej"
> ochrony przed wysychaniem ;)
> Maliny, a i owszem. Inksza -inkszośc ;)

Krzaki i gęsta wysoka trawa to schronienie komarów. U mnie siedzą nawet w
ogórkach.
--
XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

20. Data: 2013-07-12 23:02:26

Od: Z_D <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <1db9fak7gy9o0$.nyvo1ry6bh39$.dlg@40tude.net> Ikselka napisal(a):

> Krzaki i gęsta wysoka trawa to schronienie komarów. U mnie siedzą nawet w
> ogórkach.
Jasne! To oczywista -oczywistość ;)
Ciepło, i wilgotno, toz to komarzy raj ;)

--
Pozdr. Z_Dr

Fuksje!
ogrodek do przerobienia