Komary jak plaga egipska

21. Data: 2003-04-17 09:44:08

Temat: Re: Komary jak plaga egipska
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b7kr0e$pot$1@atlantis.news.tpi.pl Piotr Siciarski

> Nie rozumiem dlaczego ekolodzy nie traktują człowieka jako fragmentu
> ekosystemu? Jesteśmy częścią natury, i ta natura dała nam określone
> możliwości w zwalczaniu innych gatunków, które nam, ludziskom,
> przeszkadzają panować (niepodzielnie). Po to mamy tak rozwinięty system
> nerwowy (mózg) aby przetrwać, myślenie to taki nasz sposób na
> przetrwanie, a mózg to narzędzie ...

Hejka. Popieram. Bardziej wykorzystujmy mózg, by przetrwać!
Pozdrawiam całościowo Ja...cki

H.Z: Wszystkie fraszki Kochanowskiego, które przytaczałem, opisują pijaństwo
i zdrowie. :-)

22. Data: 2003-04-17 14:20:34

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jan P. Cieciński " <j...@c...pl> wrote in message

> Całkowicie się z Tobą zgadzam i życzę Wesołych, zdrowych i pogodnych Świąt
> Wielkanocnych, Wesołego Jajka i Mokrego Śmigusa.

Dziekuje bardzo i zycze Tobie, a takze wszystkim grupowiczom, Swiat jak wyzej.
I zeby Wam wszystko (moze poza chwastami) dobrze roslo.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

23. Data: 2003-04-17 17:23:31

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>    Michał, jesteś jak półprzewodnik

                   Pozdrawiam ekscentrycznie Ja...cki

Życzenia świąteczne składa wszystkim grupowiczom

boletus

24. Data: 2003-04-17 18:09:28

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Biernacka" <A...@a...com.pl>
napisał w wiadomości news:b7lpak$cf3$1@news.supermedia.pl...

> mozna zasadzic rosliny
> odstraszajace komary.

Podobno czarny bez skutecznie odstrasza je swoim zapachem.
Ja mam u siebie kilka krzewów, komary są, ale niezbyt uciążliwe.
Inna sprawa, że w pobliżu jedyna woda jest w rowie:-)

Pozdrawiam
Marta

25. Data: 2003-04-17 19:42:06

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> I w tym jest problem. Czy rownowaga ustali sie z gatunkiem homo
> sapiens czy bez niego?

Michał, tak szczerze, a co to za różnica?

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Matfiej, co był z Erewania,
Nie umiał zakończyć kochania.

26. Data: 2003-04-17 21:21:40

Temat: Odp: Komary jak plaga egipska
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:xoqna.91165$J...@t...neo.rr.com..
.

> Zgadzam sie calkowicie.

:-)

> I w tym jest problem. Czy rownowaga ustali sie z gatunkiem homo sapiens
> czy bez niego?

Jaki problem? Równowaga ustali się "z" i "bez" gatunku homo sapiens, "z" lub
"bez" Anophelesa/komara przenoszącego zarodźce. Równowaga jest płynna, to
tylko ekolodzy chcą utrzymania status quo:-)

Problemem w tym przypadku (dla Homo sapiens) jest tzw. ocieplenie klimatu.
Zarodźce, czy to Plasmodium vivax + P.ovale wywołujący malarię trzeciaczkę,
czy Plasmodium malariae wywołujący czwartaczkę, przechodzą w ciele komara
rozwój płciowy przez okres 14dni(?chyba) podczas których temperatura nie
może spaść poniżej 15(?nie jestem pewien) stopni C.
Więc gatunek Homo sapiens ma do wyboru 1.walczyć z nosicielem, czyli
Anophelesem 2.używać farmaceutyków 3.spieprzać na północ, gdzie przez
rzeczone 14dni nie będzie powyżej 15C. Gatunek Homo sapiens wybrał 1+2, bo
już
używa mózgu, a nie nóg do przetrwania:-)))
Choć jeszcze jest 4.niektóre szczepy Murzynów, (dzięki doborowi naturalnemu)
są uodpornione na malarię, mają inną budowę krwinek. Bo to krwinki rozwala
Plasmodium. Murzyni z "normalną" budową krwinek po prostu wymarli.
Co może i nas czekać, jeśli nie użyjemy mózgu, a potem nóg i nie spieprzymy
na północ:-)

Duskusję mogę chyba zamknąć tym, że walka chem. na terenach nie zagrożonych
malarią to chyba jednak przesada, chyba, że nastąpi zassanie na śmierć
kilkuset osób:-), bo odczyny alergiczne nasz poczciwy Culex pipiens fractio
molestus wywołuje niewielkie:-) co tam, najwyżej jakieś bakterie pomniejsze
przeniesie z ptaków na ludzi.

Pozdrawiam również
p...@r...pl
P.S.Dane liczbowe są mgliste mocno, nie widzę Jerzego, pewnie by mnie
sprawdził:-)

27. Data: 2003-04-17 21:23:32

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:_%mna.91056$J...@t...neo.rr.com..
.

A ja się wtrącę bo lubię:-)))

> Masz racje, ale nie do konca :-) Przecietny amerykanin jest straszony
sola,
> poniewaz u niektorych ludzi z nadcisnieniem (w dodatku nie wiadomo u
> ktorych) nadmiar sodu w pozywieniu jeszcze dodatkowo cosnienie podnosi.

U ludzi z hipoaldosteronizmem, czyli niewydolnością kory nadnerczy, czyli
upośledzonemu działaniu układu renina-angiotensyna-aldosteron, występuje
wtedy nadciśnienie wskztek hipernatremii, która dodatkowo obniża potencjały
progowe w komórkach, również m.sercowego.

> Poniewaz normy, powyzej ktorych orzeka sie nadcisnienie, sa systematycznie
> obnizane, osob z nadcisnieniem jest coraz wiecej (zdaje sie, ze 40-50%) i
> wszystkim im mowi sie, ze sol jest szkodliwa. A przy okazji tym, co nie
maja
> nadcisnienia tez, no bo przeciez jak beda jesc za duzo soli, to dostana
> nadcisnienia (co jest oczywista bzdura, rzecz jasna).

Nie jest to bzdurą, jeśli chodzi o przewlekłe przesalanie to mamy przewlekłe
nadciśnienie wtórne. Fizjologiczne stężenie NaCl w płynie zewnątrzkom wynosi
0,9%, i set-point jest na taką wartość "nastawiony" u większości zdrowych.
Organizm posiada mechanizmy (długo by opisywać), które do pewnego stężenia w
jednostce czasu dają sobie radę z nadmierną wartością osmotyczną i osmolalną
chlorków, ale wszystko ma swoje granice...:-)
Oczywiście po zaprzestaniu przesalania u pierwotnie zdrowych wszystko wraca
do normy po pewnym czasie.

> Jesli zas chodzi o to, ile sodu potrzeba, to podawanie liczby absolutnej
jest
> pewnym uproszczeniem. Raczej powinno sie liczyc 1 gram sodu na litr wody
> (pitej i tej w pozywieniu). A wiec jesli pijemy wiecej, potrzebujemy
wiecej sodu> ( i odwrotnie, przeciez po slonym chce sie pic).

Ogólne podawanie liczb, czego i ile powinno się spożywać to duuuuże
uproszczenie. Dlatego Małysz Adam ma swojego,osobistego fizjologa:-))), a
Niemcy jedząc banany skaczą słabiej:-)))

Pozdrawiam z Gór świętokrzyskich
p...@r...pl

28. Data: 2003-04-18 03:17:01

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message

> [...]
> jednostce czasu dają sobie radę z nadmierną wartością osmotyczną i osmolalną
> chlorków, ale wszystko ma swoje granice...:-)

O ile wiem, znakomita wiekszosc ludzi z nadcisnieniem ma tak zwane
nadcisnienie "systemowe", to znaczy lekarz nie ma bladego pojecia
o jego przyczynach. Na ile wazna jest w takich przypadkach ilosc spozywanego
sodu, tez zazwyczaj nie wiadomo. Juz nie mowiac o tym, ze cisnienie krwi
nie jest stale i pare pomiarow nie daje sensownego obrazu. Ogolnie rzecz
biorac, choc sa rozne teorie, nauka w sprawie nadcisnienia (jak i wielu innych
zjawisk zwiazanych ze zdrowiem czlowieka) jest w powijakach :-(

> Ogólne podawanie liczb, czego i ile powinno się spożywać to duuuuże
> uproszczenie.

Oczywiscie.

> Dlatego Małysz Adam ma swojego,osobistego fizjologa:-))), a
> Niemcy jedząc banany skaczą słabiej:-)))

Moze zapominaja o bulce? :-)

Pozdrowienia,
Michal

29. Data: 2003-04-20 23:04:13

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:N6Kna.101659$J...@t...neo.rr.com.
..

> [...]
innych
> zjawisk zwiazanych ze zdrowiem czlowieka) jest w powijakach :-(

Nie jestem lekarzem, ale znam kilkanaście machanizmów odpowiedzialnych za
nadciśnienie, lekarze znają kilkadziesiąt, a istnieje pewnie kilkaset:-)
Każdy mechanizm może być czynny lub nadczynny dając nieprawidłowość. Każda
nieprawidłowość ma też swoje mechanizmy kompensacyjne, naprawcze, które mogą
być czynne lub nadczynne + prawdopodobieństwo wystąpienia kilku
nieprawidłowości jednocześnie (kilkadziesiąt silnia przyczyn nadciśnienia?).
Zdiagnozowanie zajęłoby pewnie kilka mies. hospitalizacji (zakładając, że
nadciśnienie nie jest związane z czynnikami środowiskowymi), a znajdź mi
człowieka, który będąc "prawie" zdrowy /z lekkim szumem w uszach/ do się
położyć i znajdź mi lekarza, który w ramach podstawowej opieki zdrowotnej
(czyt. za darmo) narobi sobie kłopotów i kosztów swojemu szefowi:-).

Nauka/kardiologia w tym przypadku/ wbrew pozorom wyszła dawno z powijaków,
ale koszty coraz nowszych metod są coraz b.horrendalne i stać na nie tylko
krezusów, nie spodziewam się aby w najbliższym czasie to się zmieniło
(czyt.upowszechniło). Więc leczenie sprowadza się zwykle do zapobiegania
chorobom wynikającym bezpośrednio z nadciśnienia, ewentualnie zbijanie
ciśnienia pozapatologicznego (metodą farmakologicznych prób i błędów). Prób
i błędów niestety, bo farmakologia niestety ślimaczy się z powodów
etycznych:-) = niezgoda na eksperymenty na człowieku:-).
Tu jest pewien paradoks: leczcie człowieka jak najlepiej, choć tego
człowieka nie damy wam poznać.

Pozdrawiam przez ocean
p...@r...pl

30. Data: 2003-04-20 23:09:48