Komunikacja i Wa-wa

1. Data: 2001-06-11 12:49:52

Temat: Komunikacja i Wa-wa
Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Male pytanie do warszawskich ON, jak po Waszym przecudnej urody
miescie mozna sie poruszac przy pomocy srodkow komunikacji publicznej?
Bede niedlugo przez kilka dni w stolicy i korzystajac z okazji chcialbym
odwiedzic kilka muzeow i ksiegarni. Nie chce mi sie jednak za kazdym
razem korzystac z prywatnego samochodu, bo to ciagle problemy
z parkowaniem, rozladowaniem wozka itp. Tak wiec jak ON na
wozku moze dostac sie w Warszawie z punktu A do B, ale
korzystajac z autobusow, czy taksowek dla ON ?:)

pozdrawiam
RT

2. Data: 2001-06-11 13:04:41

Temat: Re: Komunikacja i Wa-wa
Od: Robert Szymczak <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Radoslaw Tatarczak napisał(a):
> Tak wiec jak ON na
> wozku moze dostac sie w Warszawie z punktu A do B, ale
> korzystajac z autobusow, czy taksowek dla ON ?:)

Rozkłady jazdy autobusów niskopodłogowych znajdziesz na
http://www.ztm.waw.pl/
Polecam też jedna z nielicznych już taksówek dla ON p. Zdzisława Kaczora
tel. 0501 099 927

Robert Szymczak -- r...@c...pl --
Telepraca Polska / Telework Poland
http://www.telepraca-polska.pl
GSM 0-501 290 413

3. Data: 2001-06-11 13:18:42

Od: Agata Jurkiewicz <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radoslaw Tatarczak <r...@t...tpsa.pl> wrote:
> Male pytanie do warszawskich ON, jak po Waszym przecudnej urody
> miescie mozna sie poruszac przy pomocy srodkow komunikacji publicznej?

- Metro jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych (w nowych
wagonach pojawiają się pewne problemy z szerokimi wózkami
elektrycznymi, ale to chyba kwestia pewnej wprawy w jeżdzeniu).
Windy są zazwyczaj po południowych stronach stacji, przynajmniej w
'starej' części metra, od Kabat do Politechniki, na nowszych
stacjach są z obu stron. Uwaga! Ze stacji Centrum nie dojdzie się
na drugą stronę Marszałkowskiej (tam gdzie Galeria Centrum i
Rotunda), bo są schody w przejściu podziemnym - lepiej dojechać do
stacji Świętokrzyska, przejśc tam przez ulicę i sie cofnąć
kilkaset metrów - te dwie stacje są najbliżej siebie.

- Jeździ spora ilość nispokodłogowych autobusów. Ich kursy są
na rozkładach zaznaczone kwadracikami. (To samo dotyczy tramwajów,
ale niskopodłogowych tramwajów jest mało). W takim autobusie są
zwykle rozkładane podjazdy, ale jeśli jest się w czyims
towarzystwie lub poprosi kogoś na przystanku o pomoc, to szybciej
jest wejść bez rozkładania tego ustrojstwa. Jednak trzeba znać
rozkłady jazdy, bo przerwa między kursami autobusów
niskopodłogowych może dochodzić nawet do godziny (ale są też
linie obsługiwane wyłącznie przez takie autobusy, o ile pamiętam,
należy do nich linia turystyczna, numeru zapomniałam).

- Inwalidzi I grupy wraz z opiekunami poruszaja się komunikacją
miejską w Warszawie bezpłatnie.

pozdrawiam -
Agata.

4. Data: 2001-06-11 15:35:46

Od: Robert Szymczak <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Jurkiewicz napisał(a):
> - Metro jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych (w nowych
> wagonach pojawiają się pewne problemy z szerokimi wózkami
> elektrycznymi, ale to chyba kwestia pewnej wprawy w jeżdzeniu).

Tu jeszcze pojawia się kwestia progu przy wejsciu z peronu do wagonika
(nie wiem czy to nie dotyczy tylko tych rosyjskich wagoników). Może być
to problemem na stacjach pośrednich gdzie kolejka metra stoi bardzo
krótko - na moje możliwości zbyt krótko.

> W takim autobusie są zwykle rozkładane podjazdy

To prawda, ale o jego rozłożenie trzeba poprosić nie zawsze życzliwego
kierowce, choć niektórzy sami nawet wyskakują ze swojej kabiny-twierdzy.
Na wózku elektrycznym bez podjjazdu raczej nie da wjechać się...

> o ile pamiętam,
> należy do nich linia turystyczna, numeru zapomniałam).

Chyba 181 - jeździ od Bemowa po Wilanów.

5. Data: 2001-06-11 16:43:03

Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba 181 - jeździ od Bemowa po Wilanów.

nie tylko 181 (180,100,160,175 itd) i nie tylko linie turystyczne, regola
jest tutaj firma Rapidbus. W centrum jest tego duzo.

polecam grupe newsowa uruchomiona przez ZTM na ichniejszym serwerze. Strona
zostala juz podana, ale jeszcze przypomne www.ztm.waw.pl

pozdro
tetros

6. Data: 2001-06-12 00:19:55

Od: "Inwalida" <I...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Szymczak" <r...@c...pl> napisał w wiadomości

> Polecam też jedna z nielicznych już taksówek dla ON p. Zdzisława Kaczora
> tel. 0501 099 927

Jest też tel. 604131905, ale to chyba wszystko na co można liczyć.
Znam tylko te dwa nr. zna ktoś więcej ?
Ja przeważnie kręce 0501 099 927 ale może znacie inne nr.
Mogą się czasami przydać, bo dwie taksówki na W-we mogą
być zajęte, lub kierowca może być niedysponowany.
Jak znacie jakieś nr. podzielcie się :-)

Pozdrawiam I...@a...net

7. Data: 2001-06-12 10:55:50

Od: "Prometeusz" <x...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> polecam grupe newsowa uruchomiona przez ZTM na ichniejszym serwerze.
Strona
> zostala juz podana, ale jeszcze przypomne www.ztm.waw.pl

tetros to skoro polecasz ta grupe to czemu sie tam nie ujawniasz jak ja
walcze od kolejne autobusy niskopodlogowe
;-)

8. Data: 2001-06-12 16:57:37

Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prometeusz" <x...@p...com> wrote in message
> [...]
> >
> tetros to skoro polecasz ta grupe to czemu sie tam nie ujawniasz jak ja
> walcze od kolejne autobusy niskopodlogowe

he..., i kogo ja tu widze...
w odpowiedzi, promi a to dlatego iz dawno tam nie bylem..

..uno secundo :)

pozdro
tetros

Szukam namiarow na osrodek...