Koniczyna.

31. Data: 2004-06-06 20:39:31

Temat: Re: Odp: Koniczyna.
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trzeba było mówić, zapłaciłabym za roślinki;-)
>
> Pozdrawiam
> Marta

Roślinki to zupełnie inna bajka;-)

Pozdrawia nie z tej ziemi boletus

32. Data: 2004-07-03 12:55:31

Temat: Re: Koniczyna.
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>

Ten azot jest w glebie uwięziony w próchnicy i organizmach żywych a
uwalniany jest przez enzymy.

[...]

> Czyli predzej czy później ten azot trafia do gleby.

Ciekaw jestem czy wiesz ile azotu jest w ziemi leżącej odłogiem, ile w
glebie ornej a ile przybywa na 1 ha rocznie w sposób naturalny?
A i ile można stracić przez nieumiejętną orkę czy przekopanie?
--
Pozdrawiam, Jerzy

33. Data: 2004-07-03 12:57:30

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl>
> Ciekaw jestem czy wiesz ile azotu jest w ziemi leżącej odłogiem, ile w
> glebie ornej a ile przybywa na 1 ha rocznie w sposób naturalny?
> A i ile można stracić przez nieumiejętną orkę czy przekopanie?

To pytanie oczywiście dotyczy Dirka.
:-(
Pozdrawiam, Jerzy

34. Data: 2004-07-03 13:14:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message

> Ciekaw jestem czy wiesz ile azotu jest w ziemi leżącej odłogiem, ile w
> glebie ornej a ile przybywa na 1 ha rocznie w sposób naturalny?
> A i ile można stracić przez nieumiejętną orkę czy przekopanie?

Nie wiem. A poza tym lubie koniczyne niezaleznie od azotu :-)

Pozdrowienia,
Michal

35. Data: 2004-07-03 17:38:32

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cc6agu$an1$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
<N...@m...pl> napisał(a):

> To pytanie oczywiście dotyczy Dirka.
> :-(

Hejka. Nie wiem panie psorze. ;-( Ale mogę poszukać w książkach.
:-)
Pozdrawiam azotowo Ja...cki

36. Data: 2004-07-03 18:36:44

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:cc6agu$an1$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN

nawet 20 ton

5 ton

45 kilogramów rocznie

4 tony

> Hejka. Nie wiem panie psorze. ;-( Ale mogę poszukać w książkach.

Wystarczyło zajrzeć do archiwum grupy.
;-(
--
Pozdrawiam, Jerzy

37. Data: 2004-07-03 19:12:08

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cc6u8k$29h$1@atlantis.news.tpi.pl JerzyN
<N...@m...pl> napisał(a):

> Wystarczyło zajrzeć do archiwum grupy.
> ;-(

Hejka. Zdecydowanie wolę podreczniki akademickie. :-)
Wiekszość azotu w glebie, bo aż 99%, znajduje sie w formie organicznych
związków azotowych, głównie wchodzących w skład próchnicy glebowej. W
warstwie ornej ważniejszych gleb polskich znajduje się od 0.02 do 0,35%
azotu (torfy niskie 1 - 4% sic!) czyli od 600 do 105000 kg ...itd. :-)
Pozdrawiam książkowo Ja...cki

38. Data: 2004-07-04 16:52:39

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl>

> Hejka. Zdecydowanie wolę podreczniki akademickie. :-)

Tyle, że to zapodał pewien prof. z SGGW a zamieszczono w śp.
Plantatorze.
:-(
--
Pozdrawiam, Jerzy

39. Data: 2004-07-04 17:09:12

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cc9cj8$efm$1@atlantis.news.tpi.pl JerzyN
<N...@m...pl> napisał(a):

> Tyle, że to zapodał pewien prof. z SGGW a zamieszczono w śp.
> Plantatorze.
> :-(

Hejka. Chętnie przeczytam. Badź uprzejmy podać namiary. :-)
Pozdrawiam czytelniczo Ja...cki

40. Data: 2004-07-04 18:11:05

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl>

> Hejka. Chętnie przeczytam. Badź uprzejmy podać namiary. :-)

Śp. oznacza, że Plantator został pochowany. I nie znajdziesz go w sieci.
Mam kopię ale zdjęciową więc nie wkleję tutaj. Mogę podesłać Ci na priv
w formie załącznika.
--
Pozdrawiam, Jerzy

żurawka