Konserwacja dozowników w pralce ładowenej od góry

1. Data: 2004-03-23 12:42:25

Temat: Konserwacja dozowników w pralce ładowenej od góry
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam kilkuletnią pralkę ładowaną od góry. Ponieważ pojemniki, do których
wsypuje się proszek i wlewa płyn do płukania ("oczka" do chlorowania nie
używam) nie dadzą się wyjmować, mam problem z ich utrzymaniem w czystości.
Najgorzej wygląda dozownik, do którego wlewam płyn do płukania. Wstyd
przyznać, ale wygląda okropnie, nie będę wdawać się w szczegóły, ale o ile
pojemnik na proszek jest "przelotowy", to tu mam problem raz z dosięgnięciem
wszędzie, a dwa z usunięciem wody.
Czy nalanie do pełna do tego pojemnika wody z domestosem, zostawienie na
noc, a potem włączenie ostatniego płukania, żeby woda z pojemnika spłynęła,
nie zaszkodzi pralce?

--

Pozdrawia KingAM

"Aleś ty mądra. Jak google" [Sylwia]

1. Data: 2004-03-23 16:44:15

Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:c3pbbu$im8$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> mam kilkuletnią pralkę ładowaną od góry. >

Dużo zalezy od firmy i modelu pralki. Za malo info.

> Czy nalanie do pełna do tego pojemnika wody z domestosem, zostawienie na
> noc, a potem włączenie ostatniego płukania, żeby woda z pojemnika
spłynęła,
> nie zaszkodzi pralce?

Nie zaszkodzi. Pralka jest przystosowana do wybielaczy opartych na
podchlorynie sodu jakim jest Domestos. Bęben jest ze stali odpornej na ten
związek, takoz i plastikowe elementy podajnika.

I używaj ROZCIEŃCZONEGO płynu do płukania w przyszłości.

--
Leszek Grelak - Lesio5
Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

1. Data: 2004-03-23 20:26:34

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23.03.2004 13:42, Użytkownik Kinga 'Słowotok' Macyszyn napisał :

> [...]
> się wyjmować, mam problem z ich utrzymaniem w czystości. [...]

> Najgorzej wygląda dozownik, do którego wlewam płyn do płukania. [...]

U mnie też szufladka na proszek (pralka ładowana z boku) wymaga
okresowego .. no wyczyszczenia ;-) Wszelkie jej (szufladki) zakamarki
(na szczęście jest wyjmowana i rozbieralna) i zakamarki nad szufladką w
korpusie pralki (nie wiem czemu ale jest ich właśnie w tym
miejscu sporo - w tym wąskie "wąwoziki") potrafią ładnie zarosnąć.

Używam do ich wyczyszczenia środka do usuwania pleśni produkcji HG (do
kupienia na działach łazienkowo-płytkowych marketów budowlanych w cenie
~ 40 zł). Środek ten jest mocno chlorowy i wyżera wszystko co
biologiczne doskonale - wymaga więc porządnego spłukania.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-03-23 20:28:11

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23.03.2004 17:44, Użytkownik Lesio5 napisał :

> I używaj ROZCIEŃCZONEGO płynu do płukania w przyszłości.

Co To zmieni ? U mnie akurat zarasta w miejscach, które normalnie nie są
spłukiwane tj. na górnych "kratkach" szufladki i ponad nią. Co Twoim
zdaniem miałoby zmienić rozcieńczenie płynu ?

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-03-23 23:15:05

Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...prv.pl> napisał w
wiadomości news:40609db0$1@news.vogel.pl...

> Co To zmieni ? U mnie akurat zarasta w miejscach, które normalnie nie są
> spłukiwane tj. na górnych "kratkach" szufladki i ponad nią. Co Twoim
> zdaniem miałoby zmienić rozcieńczenie płynu ?

Niższe pH i brak pleśnienia resztek.

1. Data: 2004-03-24 10:47:29

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ~ 40 zł). Środek ten jest mocno chlorowy i wyżera wszystko co
> biologiczne doskonale - wymaga więc porządnego spłukania.

Dzięki, najpierw spróbuję z domestosem, jak nie pomoże, to wtedy kupię ten
preparat.

1. Data: 2004-03-24 13:40:17

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:c3rp05$oi$1@inews.gazeta.pl...
> Dzięki, najpierw spróbuję z domestosem, jak nie pomoże, to wtedy kupię ten
> preparat.

W mojej pralce (ladowanej od gory) wszystko pieknie blyszczy po zastosowaniu
jako oczyszczacza płynu "acze" (wybielacz nad wybielacze).

pozdrawiam
ewelina

1. Data: 2004-03-24 13:45:51

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W mojej pralce (ladowanej od gory) wszystko pieknie blyszczy po
zastosowaniu
> jako oczyszczacza płynu "acze" (wybielacz nad wybielacze).

Dopsz :)
W każdym razie chlor rulez :)
(dziś będzie czyszczenie, napiszę jak poszło).

1. Data: 2004-03-24 16:12:56

Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:c3s3ei$cta$1@inews.gazeta.pl...
"acze" (wybielacz nad wybielacze).

> Dopsz :)
> W każdym razie chlor rulez :)
> (dziś będzie czyszczenie, napiszę jak poszło).

Tylko nie próbuj wszystkich preparatów po kolei - bo wszystkie sa oparte na
tym samym zwiazku chemicznym - podchlorynie sodu. Ja radze Domestos bo ma
najlepszy stosunek stezenia do ceny. HG sobie daruj bo to bajer dla naiwnych
za bajonskie pieniadze.

1. Data: 2004-03-24 17:24:56

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24.03.2004 17:12, Użytkownik Lesio5 napisał :
> HG sobie daruj bo to bajer dla naiwnych za bajonskie pieniadze.

Dlaczego tak uważasz ?

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

Pralka i zmywarka z możliwością podłączenia ciepłej wody
Łóżko czy tapczan?
Dywan jedwabny-czym czyścić???
Zapraszamy do niezależnego portalu konsumentów!!!
Kilka pytań o sprzęt AGD