Koper włoski

1. Data: 2000-02-22 14:04:26

Temat: Koper włoski
Od: Iwona Maszczyńska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie kupiłam śliczną bulwę, tylko za bardzo nie wiem jak się za nią
zabrać, może ktoś wie co dobrego można z tego zrobić. W mojej książce
jest tylko pieczony w piekarniku i dodawany do rosołu. Wolałabym jakiś
większy wybór.
Pozdrawiam
Iwona

1. Data: 2000-02-22 14:31:09

Temat: Re: Koper włoski
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Maszczyńska wrote:

> [...]
> zabrać, może ktoś wie co dobrego można z tego zrobić. W mojej książce
> jest tylko pieczony w piekarniku i dodawany do rosołu. Wolałabym jakiś

To co kupilas to pewnie fenkula. Pokroj w plastry (odwrotnie niz cebule)
ogotuj w odkrytym garnku.
Na plaszce do pieczenia poukladaj i na kazdym daj troche sera np. mozarela
i zapiecz w piekarniku, pychota (choc ja nie znosze anyzu).

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-02-22 15:10:34

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona =?iso-8859-2?Q?Maszczy=F1ska?= napisał(a):

> [...]
> zabrać, może ktoś wie co dobrego można z tego zrobić. W mojej książce
> jest tylko pieczony w piekarniku i dodawany do rosołu. Wolałabym jakiś

Podobno surowy, dokładnie zmiksowany (może w sokowirówce), sok odciśnięty
i pity z dodatkiem miodu jest doskonałym afrodyzjakiem dla mężczyzn.
Naprawdę tak słyszałam i na dodatek na pewno zdrowsze to od viagry.

Joanna

1. Data: 2000-02-22 17:43:04

Od: Renata MALKOWSKA <r...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich Grupowiczow,

pomimo, iz jestem stala czytelniczka Grupy, jakos nigdy nie
mialam odwagi "zabrac glosu". Poza tym, pierwszy raz moge
podzielic sie informacja, ktorej inni jeszcze nie podali.

Fenkul jest smaczny jesli zapieczemy go pod beszamelem oraz
na surowo jako dodatek do salatek (w tym wariancie powinni uwazac
ci, ktorzy nie lubia anyzu).

Pozdrawiam
R.

1. Data: 2000-02-22 17:44:25

Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis wloski - smakuje dosc niecodziennie, ale jest IMHO godny polecenia

Potrawka cieleca (4 -6 porcji)
115 g pancetty w plasterkach (mozna zastapic bekonem, albo b. chudym
wedzonym boczkiem)
1 bulwa kopru
225 g pieczarek
3 male cebule
6 kotletow cielecych 2cm grubosci lub 1125 g lopatki cielecej pokrojonej na
kotlety ok. 2 cm grubosci
3 srednie zabki czosnku
3 lyzki masla
1 lyzka oliwy
1 szklanka bulionu drobiowego
3/4 szklanki bialego wytrawnego wina
1 lyzka koncentratu pomidorowego
1 lyzeczka soli
1/8 lyzeczki pieprzu
1,5 lyzki maki

Bekon pokroj w plastry i nastepnie w 2cm kawalki. Odetnij korzen i lodygi
kopru i wyrzuc je. Przetnij bulwe wzdluz na pol, a pozniej w poprzek na
plastry. Grzyby oczysc i pokroj w cwiartki. Cebulke posiekaj. Cielecine
oczysc z tluszczu i chrzastek. Czosnek posiekaj. Piekarnik rozgrzej do 160
stopni. Na patelni rozgrzej maslo i oliwe - wrzuc cielecine i podsmaz na
ciemnobrazowo. Mieso przenies do plytkiej, duzej brytfanki. Do tluszczu na
patelni dodaj bekon, obsmazaj ok. 3 min., dodaj cebule, koper, grzyby i
czosnek. Smaz do czasu, gdy cebula zbrazowieje. Wlej bulion i wino, dodaj
przecier sol i pieprz. Zagotuj mieszajac i zeskrobujac kawaleczki miesa z
bokow i dna patelni. Polej mieso w brytfannnie bulionem z warzywami. Piecz w
piekarniku pod przykryciem do czasu, az cielecina zmieknie. Wtedy odlej
ostroznie bulion z warzywami na patelnie. W kubku wymieszaj make z 1,5 lyzki
wody (na gladka mase) i wlej do bulionu. Gotuj stale mieszajac, az do
zgestnienia sosu. Polej nim cielecine.
Drugi przepis jest niewyprobowany, ale wyglada smacznie:
zapiekany fenkuł (4 porcje)
4 fenkuly (tj. bulwy kopru wloskiego)
6 lyzek oliwy z oliwek
300 g pomidorow
sol i pieprz
1 lyzka octu balsamico (od biedy moze byc delikatny ocet winny)
4 lyzki startego parmezanu
Fenkuly oczysc i pokroj w cwiartki. Natke zachowaj i posiekaj. Na patelni
rogrzej 4 lyzki oliwy i obsmaz na niej przez 10 minut koper - ciagle
mieszaj. Pomidory sparz, obierz ze skorki i pokroj w duze kawalki. Piekarnik
rozgrzej do 200 stopni. Koper przeloz do naczynia zaroodpornego, oprosz sola
i pieprzem i przykryj pomidorami. Skrop wszystko octem i reszta oliwy. Piecz
przez 15 minut - nastepnie posyp parmezanem i zapiekaj jeszcze 4 minuty.
Przed podaniem posyp natka kopru. Podawaj z bialym pieczywem.

1. Data: 2000-02-23 18:13:26

Od: "D.T.WILAMOWSCY" <d...@e...net.ae> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Maszczyńska <m...@b...pl> wrote in message

> [...]
> zabrać, może ktoś wie co dobrego można z tego zrobić. W mojej książce
> jest tylko pieczony w piekarniku i dodawany do rosołu. Wolałabym jakiś

Marhaba! to czesc po arabsku -bo mail jest z UAE.
Tu jest duzo tego kopru. Ladnie wyglada to fakt. Najprosciej mi tu go
podano po prostu ugotowany /ok 20 min / w osolonej wodzie ,polany
maselkiem i tarta bulka- jak nasz znajomy kalafior.
Szedl jako jarzyna do wolowiny w sosie. Mnie smakowal bo ladnie
wygladalo. Takie mam zboczenie kulinarne.
Bye! Tom

1. Data: 2000-02-23 19:41:21

Temat: Re: Koper w3oski
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"D.T.WILAMOWSCY" wrote:
Marhaba! to czesc po arabsku -bo mail jest z UAE.

> Bye! Tom

Czesc, Tom, czy mieszkasz w Arabii? Czy jak sie te emiraty po polsku
nazywa? To jest dla mnie bardzo egzotyczny kawalek swiata, ktorego nigdy
nie doswiadczylam. Czy moglbys cos napisac na temat lokalnego chleba, tego
plaskiego, jak sie go robi i jak sie go je? I wogole podaj jakies przepisy
lokalne, ktore wyprobowales.
Magdalena

1. Data: 2000-02-24 14:04:11

Od: Iwona Maszczyńska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tea wrote:

> Potrawka cieleca (4 -6 porcji)
Wielkie dzięki, wygląda smakowicie, jutro wypróbuję, co do drugiego
przepisu to niestety moje domowe zwierzątko na widok pomidora dostaje
drgawek, więc niestety, ale zachowam i wykorzystam w chwilowej jego
nieobecności.
Iwona

Prośba o adres skąd...
Jak dojrzewac sery (Brie)?