Korespondence z webu

21. Data: 2004-07-10 21:42:57

Temat: Re: Korespondence z webu
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:wSYHc.198438$DG4.68580@fe2.columbus.rr.com...
news:40F04D67.3080207@poczta.onet.pl...

> To popros Grzeska o limeryk "Pierre zyl samotnie w Angoli ...",
> tam nieprzystojnych slow nie ma :-)

Limeryki to limeryki, tam wszystko wolno, wszystkie są urocze. A tego o
Pierze nie pamietam :)

Pozdrawiam
Kaśka

22. Data: 2004-07-10 21:43:59

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:sTYHc.198439$DG4.173682@fe2.columbus.rr.com...

> Podswiadomosc ...

No raczej nie, ktos i w Outlooku grzebał może...tak to bardziej
prawdopodobne? :)

Pozdrawiam
Kaśka

23. Data: 2004-07-11 05:56:20

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk wrote:

> Ja jestem jedynie ciekawa czy to szukanie jest dla Czechów wulgarnym słowem
> czy takim miłym i rubasznym jak np. nasze chędożenie
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Zdecydowanie wulgarne. Czasownik "szukać" w czeskim brzmi "hledat".
Warto o tym pamietac w podróży po Czechach.
Przpominało mi się jak zostaliśmy wzięci za Czechów, gdy wracaliśmy z
Pragi. W Brnie zaszliśmy do apteki. Mąż chciał kupić Citrosept, więc
powiedział do pani ekspedientki: "Dobry den. Macie u was Citrokapki?"
Przy czym tylko "Dobry den" i Citrokapki było czesku, bo znaliśmy tylko
kilka grzecznościowych zwrotów i nazwy artykułów, które chceliśmy kupić.
Ale widać owo "Macie u was .." po czesku brzmi tak samo, bo pani
odpowiedziała, że wczoraj była wycieczka Polaków i wszystko wykupili. I
w ogóle ci Polacy to .... Na co mój mąż po polsku: "No bo wie pani, u
nas to jest 5 razy droższe."

Pozdrawiam
Bea

Nadal po czesku