Kosiarki spalinowe

1. Data: 2004-04-23 11:09:02

Temat: Kosiarki spalinowe
Od: "Andrzej Błoch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy spaliny unoszące się za taką kosiarką są bardzo wyczuwalne i przeszkadzają
koszącemu i ewentualnym innym działkowiczom? Jak długo unosi się taki zapach
nad działką i okolicą? Czy poziom hałasu jest większy niż przy kosiarkach
elektrycznych?

Nigdy nie miałem styczności z kosiarkami spalinowymi i stąd moje pytania.

2. Data: 2004-04-23 12:54:47

Temat: Re: Kosiarki spalinowe
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Błoch" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> nad działką i okolicą? Czy poziom hałasu jest większy niż przy kosiarkach

Czy przeszkadzaja koszacemu - nie wiem, bo nie uzywalem. Innym przeszkadzaja
strasznie,
o tym pisalem pare dni temu. Jak dlugo unosi sie zapach, zalezy od sily wiatru.
Poziom halasu jest o wiele wyzszy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2004-04-23 13:08:18

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy spaliny unoszące się za taką kosiarką są bardzo wyczuwalne i
przeszkadzają
> koszącemu i ewentualnym innym działkowiczom?

W pierwszej fazie rozruchu kosiarki ilosc spalin jest wieksza gdyz mieszanka
jest bogata w bezyne po paru 2-4 minutach gdy silnik jest gorący sklad
mieszanki sie zmienia i zapach spalin jest mniejszy. Widac to po dymie z
wydechu. Inaczej mowiac najpierw czujesz spaliny po chwili juz zapach
koszonej trawy. Jesli dym i nadmierny zapach sie utrzymuja to mozliwe ze
trzeba dokonac regulacji gaznika (zbyt bogata mieszanka spowoduje okopcenie
swiecy).

> Jak długo unosi się taki zapach nad działką i okolicą?
No z ta okolica to przesada nad dzialka to wymiesza sie z zapachem trawy.
Wazne jest to ze taka kosiarka kosi sie szybciej i trze moze niedogodnosci
sa do zniesienia.

>Czy poziom hałasu jest większy niż przy kosiarkach elektrycznych?
Kosiarki musza spelniac wymog max. 96 dB - czyli halas samochodu jadacego ok
80-100 km/h (oczywiscie stojac przy jezdni bo w srodku auta dobrej klasy to
przy 100 zadko przekracza 70dB)
Mozna domniemac ze czym ciezsza kosiarka tym powinna pracowac ciszej ale
jesli tak to to te roznice sa nieznaczne.

> Nigdy nie miałem styczności z kosiarkami spalinowymi i stąd moje pytania.
Poprosic w sklepie albo lepiej w serwisie kosiarek zeby Panu odpalili i pan
poslucha i powacha.

Pozdrawiam
Wojtek Bialkowski

ogrody - 1 maj i photo project