Kosiarki spalinowe - Jaką kupić?

1. Data: 2004-03-23 06:50:29

Temat: Kosiarki spalinowe - Jaką kupić?
Od: "Tomasz" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie noszę się z zamiarek zakupu kosiarki spalinowej, kosiarka ma
kosić obszar ok. 500m2 z dużą ilością drzewek i krzaków, musi mieć kosz oraz
poradzić sobie z trawą którą zastaję po przyjeździe (domek letniskowy), do
tej pory walczyłem elektryczną ale to mi prawie 2 dni zabierało...

Planuję kupić coś z silnikiem jakiejś znanej firmy , Honda lub B&S, co
sądzicie o silnikach Tecum....coś tam, kwota jaką przeznaczam na jej zakup
to 800 do max. 900 PLN.

A może możecie polecić jakieś modele, no i gdzie radzicie kupić, market czy
szukać gdzieś indziej w marketach chyba trochę taniej?

Pozdrawiam
Tomasz

2. Data: 2004-03-23 08:01:10

Temat: Re: Kosiarki spalinowe - Jaką kupić?
Od: "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Planuję kupić coś z silnikiem jakiejś znanej firmy , Honda lub B&S, co
> sądzicie o silnikach Tecum....coś tam, kwota jaką przeznaczam na jej zakup

koniecznie z napędem i centralną regulacją wysokości koszenia,
w Makro kupiłem taką za ok 1200 zł, 5KM,

3. Data: 2004-03-23 09:14:55

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <p...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Planuję kupić coś z silnikiem jakiejś znanej firmy , Honda lub B&S, co
> sądzicie o silnikach Tecum....coś tam, kwota jaką przeznaczam na jej zakup

Zarówno Honda jak i Tecumseh to dobrze działające silniki i ogólnie dobre
kosiarki. Akurat tak się składa, że mamy z sąsiadem i jeden i drugi model -
tak że doświadczenie jest :).
Jak na zaledwie 500m2 to wg mnie nie musisz się szarpać na samobieżną (z
własnym napędem) tym bardziej jak masz zamiar kosić sporadycznie (czyli
lekko zapuszczoną trawę). Przy takim koszeniu nie jest ci też potrzebny
rozdrabniacz - bo i tak bedziesz musiał trawę wywalać. Zwróć przed wszystkim
uwagę na szerokość cięcia - minimum 45cm i na dobre działanie kółek. Taką
kosiarkę, z dobrym silnikiem kupisz nawet taniej, za około 700zł np. w
Castoramie. Jeżeli chcesz więcej luksusu, tj. napęd, amortyzacja, centralne
ustawianie wysokości cięcia - musisz się liczyć z wydatkiem powyżej 1kpln...
Jeszcze jedno - kosiarki mają różnie rozwiązywaną kwestię regulacji gazu -
albo idącym przez całą szerokość uchwytu dodatkowym prętem/cięgłem albo
tylko małym spustem z jednej strony uchwytu. Zdecydowanie polecam to
pierwsze rozwiązanie - czyli takie byś mógł trzymać gaz każdą ręką z obu
stron kosiarki.
Pozdrawiam
Janek

4. Data: 2004-03-23 13:32:49

Od: vpw <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 23 Mar 2004 10:14:55 +0100, Janek wrote:

> Jak na zaledwie 500m2 to wg mnie nie musisz się szarpać na samobieżną (z

Mysle, ze warto sie jednak szarpac na samobiezke. Jesli roznica w cenie
bedzie niewielka (300 zl) to nawet przy malym trawniku jest to ideal.
Kosiarki spalinowe sa ciezkie w porownaniu z elektrycznymi a mnie w mojej
elektrycznej czesto brakuje pomocy w ciagnieciu do przodu jak trawka troche
podrosnie. Jak czasami wezme sobie od sasiada spalinowke z napedem, to bez
wlaczonego napedu pociagniecie jej jest po prostu ciezkie. Natomiast z
napedem koszenie moich 500-600 m idzie idealnie. W porownaniu z moim B&D
elektrycznym jest to polowa roboty i 1/3 zmeczenia :)

--
vpw (2004-03-23 14:29:59)

5. Data: 2004-03-23 15:47:33

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vpw" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mysle, ze warto sie jednak szarpac na samobiezke. Jesli roznica w cenie
> bedzie niewielka (300 zl) to nawet przy malym trawniku jest to ideal.

toż ja nie mówię że samobieżna jest gorsza :-))) Oczywiście, że warto i
wygoda zdecydowanie większa niezależnie od wielkości trawnika. Ale jeśli ma
być w miarę tania - to na 500m zwykła też wystarczy i bardzo męcząca jednak
nie będzie...
Pozdrawiam
Janek

6. Data: 2004-03-23 15:55:14

Od: "KBL" <t...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kosiarka spalinowa Tornado 45 / Dino

Silnik: B&S Sprint 40. Moc: 4.0KM. Poziom hałasu (dB): 94. Szerokość cięcia
(cm): 45. Rozmiar kół (cm, przód/tył): 165/165. Korpus/obudowa: stal.
Pojemność zbiornika (l): boczny wyrzut. Koła: tworzywo. Wysokość koszenia
(cm) /ilość pozycji: 35-60/3. Regulacja wysokości: wspólna oś. Waga (kg):
21. Łożyska kół: (P-panewki/Ł-łożyska): Ł. Zalecana wielkość powierzchni
trawnika: 150-400m2 Stiga Tornado -niepokonany w wysokiej trawie! Stiga
Tornado to najlepiej w historii sprzedająca się, skandynawska kosiarka do
trawy, prawdopodobnie dzięki swojej niemal niepokonanej wydajności w
wysokiej, gęstej trawie. Wyrzut boczny w trudnych warunkach- wyrzut boczny
stanowi najlepszą metodę koszenia wysokiej i gęstej trawy. Jeśli kosiarka
Tornado okaże się niewystarczająca, może okazać się użycie kosy spalinowej
bądź agregatu wysoka trawa. Unosi trawę. Stiga Tornado dostępna jest w kilku
różnych wersjach. Okrętem flagowym w całej serii jest Tornado 51 - kosiarka,
która przed koszeniem unosi trawę, a następnie wyrzuca ją przez otwór o
opatentowanym, bezpiecznym kształcie. Pokryte gumą uchwyty dla wyłącznika
OPC oraz napęd są miękkie w dotyku, a do ich utrzymania wymagane jest
minimum wysiłku.

Cena
722,00 zł

7. Data: 2004-03-24 09:49:13

Od: vpw <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 23 Mar 2004 16:47:33 +0100, Janek wrote:

> [...]
> być w miarę tania - to na 500m zwykła też wystarczy i bardzo męcząca jednak

Fakt, tylko zastanawiam sie, czy dla wygody nie lepiej kupic lekka i mocna
elektryczna a nie ciezka spalinowke bez napedu. I cena za wypas
elektrycznej bedzie chyba duzo tansza niz nawet najtansza i dobra
spalinowka.
--
vpw (2004-03-24 10:48:08)

8. Data: 2004-03-24 11:18:42

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KBL" <t...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
> Kosiarka spalinowa Tornado 45 / Dino
>
> Silnik: B&S Sprint 40. Moc: 4.0KM. Poziom hałasu (dB): 94. Szerokość
cięcia
> Cena
> 722,00 zł

sorry ale to wygląda na zwykły spam, a nie odpowiedź na pytanie. Powinieneś
wpisać MARKET w tytule swojego posta. Poza tym, niezależnie od wspaniałości
"wyrzutu bocznego" jakoś ani słowa na temat kosza do tej kosiarki. Chcesz
człowieka skazywać na bieganie po całym polu z grabiami i zbieranie trawy?
Janek

9. Data: 2004-03-24 11:34:36

Temat: Odp: Kosiarki spalinowe - Jaką kupić?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janek <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c3rqqi$2868$...@n...ipartners.pl...

> Chcesz > człowieka skazywać na bieganie po całym polu z grabiami i
zbieranie trawy?

A po co Ci zbierać trawę? Qnia masz? :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2004-03-24 12:38:19

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> A po co Ci zbierać trawę? Qnia masz? :-)
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

No qrde fakt oczywisty. Zbieram i zbieram i nie wiedziałem że dla qnia
zbieram :))))
Ale czasem podsypuję też pod winorośle... jakby grona chciały spadać od
ciężaru to się nie potłuką na miękkiej kołderce z trawy...:-)))
A co ty podkładasz pod swoje winorośle?
:-))))
Pozdrawiam
Janek

Czy ma ktoś na zbyciu ul pszczeli, pusty lub z pszczołami?
Re: nowa
kilka zdjęć spod Wrocławia
Jakie owocowe na gołą działkę ?
Moje doświadczenia z ukorzeniania winorośli.