[Kraków} chirurg od paznokcia...

1. Data: 2007-11-11 18:28:07

Temat: [Kraków} chirurg od paznokcia...
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę może ktoś wie gdzie w miare bezstresowo zrobia cos z ropą
paznokciem. 12 latek panicznie boi się zastrzyku... Więc potrzebne jest
jakieś fachowe podejście.

2. Data: 2007-11-11 20:43:33

Temat: Re: [Kraków} chirurg od paznokcia...
Od: "aqua" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Bardzo proszę może ktoś wie gdzie w miare bezstresowo zrobia cos z ropą
> paznokciem. 12 latek panicznie boi się zastrzyku... Więc potrzebne jest
> jakieś fachowe podejście.

witam,
sami mozecie sobie poradzic :-)
Moj syn mial tez kiedys z tym problemy - zaprzyjazniona pielegniarka
poradzila , by ( u syna byl to paznokiec na palcu nogi )
moczyc noge w najgoretszej wodzie jaka sie da wytrzymac - z szarym mydlem,
wkladac na chwile i wyjmowac noge, az sie nie przyzwyczai do temperatury
wody.
pozniej juz tylko rivanol - zadnych opatrunkow z masci ichtiolowej, bo juz
tego sie podobno nie stosuje. Ewentualnie zamiast rivanolu woda utleniona i
wstrzykiwac na paluch w miejsce ropne. U nas przeszlo po tych zabiegach i
spokoj.
ale moczenie bylo ok. 3 dni, 2 razy dziennie. Bez bolu i krzyku.

Oby i u Was pomoglo, czego zyczymy.

pozdrawiam
aqua ( poznan )

3. Data: 2007-11-11 21:04:17

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

aqua pisze:

> moczyc noge w najgoretszej wodzie jaka sie da wytrzymac - z szarym mydlem,
> wkladac na chwile i wyjmowac noge, az sie nie przyzwyczai do temperatury
> wody.

Nie wiadomo, czy chodzi o paznokieć u nogi. Ale jeśli tak, to ja
potwierdzam, bo miałam ten sam problem. Moczyłam w gorącej wodzie z
mydłem szarym, dodatkowo szczotkowałam i stosowałam maść z
antybiotykiem. Na pocieszenie powiem, że ja robiłam to wszystko na
zalecenie chirurga, który powiedział mi, że to ostatnia szansa na
uniknięcie resekcji paznokcia. I udało się :-).

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2007-11-11 21:04:54

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aqua"
> moczyc noge w najgoretszej wodzie jaka sie da wytrzymac - z szarym mydlem,
> wkladac na chwile i wyjmowac noge, az sie nie przyzwyczai do temperatury
> wody.

Uprzedzę tylko, że można w ten sposób sobie pogorszyć. Woda nie ma być naj,
naj, naj, taką wodą można dodatkowo uszkodzić chore tkanki, potem już tylko
chirurg pozostaje w kombinacji z antybiotykiem. Rzeczony chirurg najpierw
mnie ochrzanił, potem wyjaśnił (w trakcie spuszczania ropy), że wystarczy
woda ciepła, taka do której bez oporów i zmuszania się wpakujesz rękę/stopę.
Ciepła tak, ale bez przesady.

A właśnie, gość mi czyścił kilka palców, ale znieczulenia w postaci
zastrzyku nie było. Wcale nie było znieczulania, jedynie delikatne
otwieranie ujścia dla ropy. Bezbolesne.

EwaSzy

5. Data: 2007-11-11 21:46:51

Od: "aqua" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> naj, naj, naj, taką wodą można dodatkowo uszkodzić chore tkanki, potem już
> tylko chirurg pozostaje w kombinacji z antybiotykiem.

moj syn wkladal noge w bardzo goraca wode, oczywiscie na ulamki sekund,
jak juz pisalam zadzialalo i nic zlego sie nie stalo, ale warto byc
ostroznym jesli mialoby to zaszkodzic.

pozdrawiam
aqua ( poznan )

6. Data: 2007-11-16 10:21:50

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam dziękuje za meile i jestem winna wyjaśnienia.
Otóz historia ma sie tak. W sierpniu moj syn przygniótł sobie paznokieć na
Paluchu. (upuscił pufe na palec) Jak to bywa w takich przypadkach paznokieć
ściemniał i nieco się zdeformował. ale rosł normalnie az do poczatków
listopada. wtedy to pojawił się ból na boku paznokcia na paluchu.
zastosowałam moczenie w wodzie z mydłem i jescze 2 razy dziennie długa
kapiel. Mimo stosowania przez kilka dni nie było poprawy. pokazała sie
opuchlizna lekka całego palucha i małe zaczerwienienie u nasady paznokcia i
z zewnętrznego boku. siódmego dnia w niedziele przestało boleć ale okazało
sie ze z boku jest kulka ropy(wyciekajacej przy lekkim naciśnieciu. Wobec
takiego rozwoju sprawy umówiłam sie z chirurgien na wtorek.
zdiagnozował zapalenie włąu paznokcia leczenie tylko riwanol ale cały czas
tak aby było mocno mokro.
w nastepny wtorek do kontroli- jesli nie bedzie poprawy trzeba bedzie wyciąć
brzeg paznokcia.

najgorsze jest to ze zima... i mały nie ma w czym iść do szkoły w sensie
butów.....

Prezenty
Mój 9-latek sie naoglądał
Święto Niepodległości - szkolna akademia i nieścisłości.
pilne! pot
Re: Uwaga: Dziecieca depresja... [z Onetu]