Krasnolowoogrodowy koszmar :(

31. Data: 2003-05-20 10:33:27

Temat: Re: Krasnolowoogrodowy koszmar :(
Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:74eb.00000763.3ec9f199@newsgate.onet.pl

>    Hejka. Czy mógłbyś mi na priva podesłać odrobinę tego wyczucia smaku, bo
> pewnie naszą działeczkę urządzilismy według własnej estetyki, nie zdając
> sobie sprawy z tego, że popisaliśmy się pospolitością i miałkością rodem z
> hipermarketów, a przecież należało  z wyczuciem. :-)
>                    Pozdrawiam walcząc i nieakceptując Ja...cki
> PS. Video meliora proboque, deteriora sequor. ;-)

E tam. Czytasz jak chcesz. Nie pisałem do nikogo konkretnie bo nie znam
niczyich ogrodów. Widzę za to wiele jadąc chociażby szosą i to jest ogólna
opinia o pewnej prawidłowości. Zdecydowanie wolę tradycyjne wiejskie ogródki
niż te popisy aranżacyjne. Tradycja jest bezpieczna, przytulna. Żeby cos
stworzyć to trzeba mieć predyspozycje i przynajmniej nie upierać sie że wszyscy
też powinni mieć tak samo. W końcu z protestu przed ukrasnoludkowianiem wzięła
się ta dyskusja.
Nie musisz podzielać mojej opinii. I tak podziela ją wystarczająco wielu nie
koniecznie w tej grupie.
Leszek

32. Data: 2003-05-20 10:42:05

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:bacvqb$608$...@n...news.tpi.pl...

> udziału

> bo
> >

> A ja mam ogród załozony bez wyczucia i z pewnoscią niejeden architekt za
> głowę by się złapał gdyby go zobaczył. Mnie to jednak nie obchodzi, bedę go
> ulepszać wg mojego gustu dopóty, dopóki sił mi starczy . Bo to jest moje to
> ja wkładam tam całe swoje serce i ja tam pracuję i wara architektom od
> niego.
> Pozdrawia, Kaśka bez wyczucia

Na pewno wiesz czym się różni architektura krajobrazu od projektu ogródka.
Piszesz więc chyba do samej siebie?
Leszek

33. Data: 2003-05-20 10:42:42

Temat: Odp: Krasnolowoogrodowy koszmar :(
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...

> Na pewno wiesz czym się różni architektura krajobrazu od projektu ogródka.
> Piszesz więc chyba do samej siebie?

Dla siebie też, a jak ogródek ma prawie 0,5 ha to jest już tworzenie
krajobrazu.
Kaśka

34. Data: 2003-05-20 10:51:47

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Trzeba mieć wyczucie smaku aby docenić konieczność udziału np. architektów
> zagospodarowaniu krajobrazu. Zresztą w samym środowisku architektów toczy
się
> walka o zachowanie zasad i nie akceptowanie "ulepszeń" klientów szpecących
> krajobraz tylko dlatego, że tak się klientowi podoba i że to on płaci.

Do smaku dodać trzeba gotówkę.
Architekt też człowiek i zarobić chce , zasadę -klient nasz pan lekceważyć
mogą jedynie ci którzy mają znane nazwiska i nadmiar zleceń.

Kronopio
http://cronopio.geocad.katowice.pl

35. Data: 2003-05-20 11:07:50

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@w...pl> napisał w wiadomości
(...)
> [...]
supermarketów.
> Trzeba mieć wyczucie smaku aby docenić konieczność udziału np. architektów

Gdybyśmy wszyscy mieli ten sam gust, to samo poczucie piękna i
estetyki, to nasze ogrody wyglądałyby jak garnitury z jednej taśmy
produkcyjnej. Ogród tworzymy dla siebie i jeśli dla kogoś jest on
tandetny, to niech do niego nie zagląda i nie wchodzi. Dla
jednego szczytem kiczu jest krasnal, a dla drugiego równiutkie
dróżki z kostki betonowej.
"Żyj, i pozwól żyć innym".

Z pozdrowieniami, Maria

36. Data: 2003-05-20 11:14:00

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> napisał:7...@n...onet.pl...

> Dla siebie też, a jak ogródek ma prawie 0,5 ha to jest już tworzenie

Pozazdrościć.
Niepotrzebnie biorą górę emocje w naszych dyskusjach. Chociaż powiem szczerze
wolę emocje niż martwe teksty o częstotliwości oprysków, odmianach jakiejś
rośliny czy spam reklamowy. Dirkowa sentencja "widzę i pochwalam rzecz lepszą,
wybieram gorszą" zabrzmiała jak memento. Nie musimy sie poddawać ze względu na
koszty. Patrzę na domy bogaczy, gdzie ogrodzenie kosztuje drożej niż normalnie
stan surowy i wzruszam ramionami. Bogate nic. Bez wdzięku i wyrazu.
Pewnie nie znacie podwarszawskich miejscowości letniskowych jak Podkowa Leśna,
Milanówek, Komorów. W takim Komorowie są stare tradycyjne ogrody przy domkach i
spacer alejkami jest dużą przyjemnością. Obok nowe osiedle domków - nowobogacki
koszmar - omijać z daleka. A każdy miał tam pełną wolność wyrazu. Projekt
ogródka ograniczył sie pewnie do porównania reklamóek działów ogrodowych..
sorry .. marketów. Teraz to i architekt by nie pomógł. Po co ich naśladować?
Pozdrawiam refleksyjnie
Leszek

37. Data: 2003-05-20 11:17:52

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tandetny,  to  niech  do  niego  nie  zagląda  i  nie  wchodzi.  Dla
> jednego  szczytem  kiczu  jest  krasnal,  a  dla  drugiego  równiutkie

Nie Mario. Piękno ma wiele twarzy i gdy wkłada się własną inwencję twórczą, to
każdy ogród jest inny. Ogrody garnitury powstają wtedy gdy któryś z producentów
ozdób ogrodowych zbominuje rynek.
Pozdrawiam antykomercyjnie
Leszek

38. Data: 2003-05-20 11:25:11

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
twórczą, to
> każdy ogród jest inny. Ogrody garnitury powstają wtedy gdy któryś z

A ogrody-garnitury powstające w epoce gierkowskiej? Trawnik, srebrne świerki
i róże? Architekci wielkiego udziału w tym nie mieli, właściciele kopiowali
jeden od drugiego. A rynku na ozdoby ogrodowe właściwie jeszcze też nie
było.

Pozdrawiam, Basia.

39. Data: 2003-05-20 12:00:27

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ojej, jak Wy źle się wyrażacie o ozdobach!
A my z Wiesią planowałyśmy, żeby na spotkanie przywieźć Bogusławowi takiego
plastykowego krasnala w czerwonej czapeczce! ;-)))
Nie zatrzymałam się po niego tylko dlatego, że dużo czasu poświęciłyśmy na
Zosię i szkółkę, a nie chciałam jechać po zmroku. ;)))
Myślę, że następnym razem B. się nie wywinie. Wyjadę dużo wcześniej, żeby
wybrać najładniejszego!

Majka

40. Data: 2003-05-20 12:07:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości
> Ojej, jak Wy źle się wyrażacie o ozdobach!
> A my z Wiesią planowałyśmy, żeby na spotkanie przywieźć Bogusławowi
takiego
> plastykowego krasnala w czerwonej czapeczce! ;-)))

A ja zapomniałam o kilku setkach ślimaków:-(((((

Pozdrawiam, Basia.

Zeby glog kwitl obficie
Jeżyna ogrodowa-jak sadzić?
lampki ogrodowe na promenie sloneczne