Krem maślany z jajkami

11. Data: 2011-02-08 14:22:56

Temat: Re: Krem maślany z jajkami
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Bez jajek też mam "patent" - masa maślano-budyniowa. Bardzo dobra.

Ja piszę o _kremie_, podobnym do maślano-jajkowego, tylko lepszym.

BTW - jak się gotuje budyń, to jaja są w składzie, chyba, że gotuje się
budyń z torebki.

J.

12. Data: 2011-02-08 14:24:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 08 Feb 2011 15:22:56 +0100, krys napisał(a):

> Ja piszę o _kremie_, podobnym do maślano-jajkowego, tylko lepszym.
>
> BTW - jak się gotuje budyń, to jaja są w składzie, chyba, że gotuje się
> budyń z torebki.

Nie - gotuje się budyń z mąki ziemniaczanej, cukru i mleka.

13. Data: 2011-02-08 14:25:21

Temat: Re: Krem maślany z jajkami [OT]
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 08 Feb 2011 15:21:44 +0100, Witek napisał(a):

> Ikselka expressed precisely :

> Klasyka ;-)
>
> Jest tylko to, co biedulka zrozumiała, reszta nieistnieje
> Witek

No to "nieistniejesz", tępaku.

14. Data: 2011-02-08 15:04:33

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bez
> ryzyka salmonelli, a z dzieciństwa pamiętam, że akurat tamtego kremu nie

I dlatego ta grupa upadła. Bo zaraz się zjawi grupka osób które do usranej
śmierci będą tłumaczyć jakiemuś botowi że odpowiedział na zupełnie inne
pytanie a on się będzie upierał że i tak ma rację.
No cóż, szkoda.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

15. Data: 2011-02-08 15:09:12

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie - gotuje się budyń z mąki ziemniaczanej, cukru i mleka.

Ona dobrze pisze, w górach budyń gotuje się na mleku, z mąki pszennej i
jajek, Łemkowie nazywali go "mastyło". Owo mastyło mogło być na słodko -
gęstsze i lekko osolone do chleba - rzadsze.
Z torebki budyń nie zawiera jajek.

16. Data: 2011-02-08 15:20:46

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja piszę o _kremie_, podobnym do maślano-jajkowego, tylko lepszym.

Wobec tego bardzo proszę o przepis :)

JBP

17. Data: 2011-02-08 15:57:59

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JBP wrote:

> Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Wobec tego bardzo proszę o przepis :)

Mówisz - masz. Proste jak metr sznurka w kieszeni;-)
1 kostkę masła ucierasz z 1 szklanką cukru pudru. Do tego dodajesz po 1
łyżce 1 szklankę kwaśnej śmietany. Na koniec dajesz cukier wanilinowy, rum,
olejki aromatyczne czy co tam lubisz czuć w smaku. Smacznego.
J.

18. Data: 2011-02-08 16:55:28

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rum,
> olejki aromatyczne czy co tam lubisz czuć w smaku. Smacznego.

Piękne dzięki :)
Znam ten przepis jako śmietanowo-maślany. Rzeczywiście krem bardzo smaczny.
Ostatni wyrób to 87 rurek nadziewanych takim kremem. Wynoszone z kuchni
partiami po 20 sztuk, znikały w gardłach dwojga domowników w takim tempie,
że udało mi się uratować tylko ostatnie 2-3 sztuki. Do dziś nie wiem skąd
taki apetyt. A były przeznaczone na wieczorną większą imprezę:)
JBP

19. Data: 2011-02-08 18:12:44

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka brought next idea :

> No to "nieistniejesz", tępaku.
Z tym, że nie wiesz o tym arogantko - może jednak nie powinno się
pozwalać takim jak ty, kończyc szkoły podstawowej?

20. Data: 2011-02-08 18:55:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Feb 2011 16:09:12 +0100, Panslavista napisał(a):

> Ona dobrze pisze, w górach budyń gotuje się na mleku, z mąki pszennej i
> jajek,

U mnie też są góry, a gotuję z ziemniaczanej, bez jajek. Więc argument
"górski" akurat odpada.

> Łemkowie nazywali go "mastyło". Owo mastyło mogło być na słodko -
> gęstsze i lekko osolone do chleba - rzadsze.
> Z torebki budyń nie zawiera jajek.

Nie pisałam o budyniu z torebki. Chyba można się tego domyślić po braku
frazy "z torebki".

Stimeria w kombiwarze/piekarniku - czy i jak?
"Straganowe" warzywa - przechowywanie.
Trwałość alkoholi
Re: Stop GMO!
pyry sól i szybkowar