Krem maślany z jajkami

71. Data: 2011-02-10 10:18:33

Temat: Re: Krem maślany z jajkami
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Feb 2011 08:53:43 +0100, Misiek napisał(a):

> [...]
> węglowodany. Główny składnikiem żółtek jest lecytyna należąca do
> fosfolipidów. Organizmy zasobne w żółtko zwane są polilecytalnymi. Są to
> głównie owady, gady, ptaki. Ssaki łożyskowe są oligolecytalne. Ilość żółtka
> i sposób jego rozmieszczenia w komórce ma wpływ na bruzdkowanie. Żółtko u
> ptaków to produkt odżywczy (bogaty w tłuszcze). Zawieszone one jest w jaju
> za pomocą chalaz stanowiących elastyczne, białkowe skrętki. Na kulce żółtka
> rozwija się zarodek. Embrion po spożytkowaniu całego pokarmu zawartego w

Fajnie.

72. Data: 2011-02-10 10:21:47

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...
On 9 Lut, 19:59, Ikselka wrote:
> [...]
> których gołym okiem wszak nie zauważysz, to i tak są całe zainfekowane,
> przecież zawierają wodę, najlepsze środowisko dla bakterii.

Niestety, masz rację :( Obecnie skorupki w jajkach są słabsze niż
onegdaj bywały. Widać to w czasie gotowania - "całe" jajko zaczyna
przybierać wzorki w miarę gotowania. Dobrze, że za każdym razem robię
im słoną kąpiel.

Słona kąpiel im nie pomoże. Jeżeli już to woda wapienna.
Dawniej sprzedawano jajka wapnowane...
Być może trzeba będzie do tego wrócić...

73. Data: 2011-02-10 10:22:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Feb 2011 00:53:31 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

> [...]
> onegdaj bywały. Widać to w czasie gotowania - "całe" jajko zaczyna
> przybierać wzorki w miarę gotowania. Dobrze, że za każdym razem robię

Ponadto DZIŚ salmonella zyje w przewodzie pokarmowym i w ogóle wewnątrz
ciała ptactwa nieśnego, więc jaja są zakażane jeszcze przed ukształtowaniem
skorupki.

74. Data: 2011-02-10 10:23:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Feb 2011 01:00:26 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

> Przyganiał kocioł garnkowi... hehehee...
> Weź i doprecyzuj swoją poprzednią wypowiedź, bo gdy dojdzie ona do
> NASA, to przestanie szukać wody na innych planetach;p

Myślę, że JUŻ dotarło, że wg pewnej Rudej102 woda to roztwór. łał :-D

75. Data: 2011-02-10 10:33:19

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że JUŻ dotarło, że wg pewnej Rudej102 woda to roztwór. łał :-D

To ona ma rację, to co Ty nazywasz wodą to jest związek chemiczny - ch.cz.

Ona używa roztwor wodny oraz zawiesinę z różnym składem.

76. Data: 2011-02-10 12:59:34

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)

> Na samą myśl boli mnie trzustka ;)))

jajecznica na tluszczu wytopionym z boczku/tlustej szynki/kielbasy/bekonu z
dodatkiem przesmazonych pieczarek, zrumienionej cebulki z zabkem czosnku,
przyprawiona sola, pieprzem, kozieradka, posypana przed podaniem dobrym
zoltym serem :-) Do tego oczywiscie tosty i sok
pomaranczowy/grapefruitowy/mandarynkowy.
Pycha...

77. Data: 2011-02-10 13:01:48

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko to lubię porządnie ścięte, nie surowe.

czyli nici z jajka na miekko, prawdzoiwego sadzonego i jajka po wiedensku
(wszystko prawidlowo powinno miec ledwo sciete zoltko-prawie calkiem surowe,
mocno sciete bialko).

78. Data: 2011-02-10 13:04:13

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A muszę?

> "Fe" to jest półsurowe. Dla mnie. Tak?

fe to jest wysmazone (czyli wysuszone na wiorki hehehe). Jajko sxadzone z
zasady powinno miec polsurowe (w najlepszym wypadku) zoltko.
Ale coz, sa osoby ktore nie zjedza tatara, nie zjedza lekko wysmazonego
bewsztyku z poledwicy wolowej (ani antgrykotu, rosbefu itd, czyli
wszystkiego co jest... mniam :-)

79. Data: 2011-02-10 13:06:27

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> To ona ma rację, to co Ty nazywasz wodą to jest związek chemiczny - ch.cz.
>
> Ona używa roztwor wodny oraz zawiesinę z różnym składem.

Pewnie woda to roztwor... wodoru w tlenie (albo na odwrot) ? hehehe

Wiem wiem, chodzi ci o tyo ze "woda" ktorej uzywamy to ciecz z zawartoscia
zwiazkow mineralnych w niej rozpuszczonych (czyli nota bene.. ich
mieszanina roztworow wodnych).

80. Data: 2011-02-10 14:15:04

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 14:04, "Misiek" wrote:
> [...]
> Ale coz, sa osoby ktore nie zjedza tatara, nie zjedza lekko wysmazonego
> bewsztyku z poledwicy wolowej (ani antgrykotu, rosbefu itd, czyli

Bo Ty jesteś typowym drapieżnikiem;p
Hmmm... Ja, zresztą, tez;)
A inni to są bardziej ucywilizowani i korzystają z dobra ognia...
heheheee...

--
Pozdrawiam :)
JM

Stimeria w kombiwarze/piekarniku - czy i jak?
"Straganowe" warzywa - przechowywanie.
Trwałość alkoholi
Re: Stop GMO!
pyry sól i szybkowar