Krochmal

1. Data: 2005-02-02 15:18:34

Temat: Krochmal
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jak się robi dobry krochmal?
Jak dobrze "wykrochmalić" obrus?
Jak inaczej zabezpieczyć obrus?

1. Data: 2005-02-02 15:26:20

Temat: Re: Krochmal
Od: "PATI.R" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:7228.00000c23.4200ef49@newsgate.onet.pl...
> Jak się robi dobry krochmal?
> Jak dobrze "wykrochmalić" obrus?
> Jak inaczej zabezpieczyć obrus?

Krochmal robi się z maki ziemniaczanej. Gotuje się jak kisiel - dokładnie
tak samo, tylko bez cukru :)
i potem w ten kisiel wkłada sie wyprany, mokry jeszcze obrus - a potem sie
wyrzyma i suszy i
z duzym trudem prasuje, ajak się wyprasuje to ma się piękny obrus.
Mozna tak tez pościel i wtedy to dopiero się śpi...
pozdrawiam

PAT

1. Data: 2005-02-02 23:28:58

Od: "Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak się robi dobry krochmal?
> Jak dobrze "wykrochmalić" obrus?
> Jak inaczej zabezpieczyć obrus?

Cześć!
Ja zawsze robię krochmal w ten sposób: gotuję wodę w rondelku, w czsie
oczekiwania na zagotowanie mieszam mąkę ziemniaczaną z zimną wodą (niezbyt
dużo, 3 łyżeczki od herbaty na ok. 1/3 szklanki wody), gdy woda w rondelku
się zagotuje wlewam mąkę z zimną wodą (dokładnie wymieszane) do wrzątku cały
czas mieszając; krótko gotuję, a następnie przelewam zawartość do miski z
zimną wodą (i szybko mieszam!, żeby się nie porobiły grudy) i mam krochmal
gotowy. W tym moczę serwetki, a że leniuch ze mnie i nie chce mi się
prasować, to serwetki rozkładam na ręcznikach, nadając im pożądany kształt i
czekam, aż wyschnie. Efekt jak dla mnie zadowalający :)
Pozdrawiam.
Agnieszka (Kalisz)

1. Data: 2005-02-02 23:36:00

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2 Feb 2005 16:26:20 +0100, "PATI.R" <b...@n...pl> wrote:

>U?ytkownik <a...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
>>

>Krochmal robi si? z maki ziemniaczanej. Gotuje si? jak kisiel - dok?adnie
>tak samo, tylko bez cukru :)
>i potem w ten kisiel wk?ada sie wyprany, mokry jeszcze obrus - a potem sie
>wyrzyma i suszy i
>z duzym trudem prasuje, ajak si? wyprasuje to ma si? pi?kny obrus.
>Mozna tak tez po?ciel i wtedy to dopiero si? ?pi...
>pozdrawiam
>
>PAT

A ja zyje od wielu lat przekonana, ze sie merda szmata w
nieugotowanym kislu/kisielu...naprawde w takiej paciai sie miedli
to cos?

Matku bosku

Pierz, co zakupil w PL bardzo fajny krochmal w plynie, co go
czasem miesza z woda, wklada do psikadelka i psika bezposrednio
na dosc sucha szmatke
K.T. - starannie opakowana

[OT] stare fotki :)
ja tez ze szczecina