Krokiety po braniewsku

1. Data: 2005-01-27 13:29:55

Temat: Krokiety po braniewsku
Od: tommy di Simone <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piszę po braniewskiu, gdyż w Braniewie braciszek mój nauczył mnie je robić.

Przepis:

1. Robimy naleśniczki, ale takie bladziutkie jeszcze
2. Smarujemy keczupem nie za grubo
3. Sypiemy na ten kaczup trochę startego żótego sera - ja lubię dużo
4. Kładziemy paróweczkę
5. Zawijamy
6. Obcinamy końce nożyczkami, żeby ładnie wyglądało
7. W jajeczko
8. W panierkę
9. Na olej
10. Obsmażamy z każdej strony na ciemne złoto
11. Smakujemy

Ja działam na dwie patelnie. Ale one są strasznie syte, więc nie ma
potrzeby robić stu sztuk. Znakomicie smakują na zimno. Mozna zamrozić i
odgrzać w mikrofali. Wybór sera czy kaczupu to indywidualna sprawa.

Pozdroofka

1. Data: 2005-01-27 13:51:14

Temat: Re: Krokiety po braniewsku
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Jan 2005 14:29:55 +0100, Waćpanna lub Waćpan *tommy di Simone*,
w wiadomości news:<news:ctaq5h$h9h$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> Piszę po braniewskiu, gdyż w Braniewie braciszek mój nauczył mnie je robić.

zobaczyłam tytuł, uśliniłam się, że może to jakieś wykwintne krokiety do
zaserwowania rodzinie na niedzielny obiad, otworzyłam posta i co dostalam?
parówki w naleśniku! z ketchupem!

protestuję!!!
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-01-27 14:03:13

Od: "Mabu" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zaserwowania rodzinie na niedzielny obiad, otworzyłam posta i co dostalam?

A jadlas kiedys takie pychotki ??? Ja mam wlasnie takie nalesniczki w
lodowce i czekaja na moj powrot z pracy ..... o kurde poślinilem sie ;)
Do tego jeszcze goracy i pikantny barszczyk czerwony MNIAM
Pzdr
Mariusz

1. Data: 2005-01-27 14:39:47

Od: "maciej debski" <m...@s...killer> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mabu" <m...@i...pl> napisał...

> A jadlas kiedys takie pychotki ??? Ja mam wlasnie takie nalesniczki w
> lodowce i czekaja na moj powrot z pracy ..... o kurde poślinilem sie ;)

de gustibus...
mi rowniez pomysl na nalesniki z ketchupem i parówkami
jawi się raczej jako sposób na ostateczne i dramatyczne czyszczenie lodówki
(zakładając ze miałbym w niej ketchup, a prawie nigdy nie mam).

mac.

1. Data: 2005-01-27 14:52:36

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Jan 2005 15:03:13 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Mabu*, w
wiadomości news:<news:ctasbr$far$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co
> [...]

> lodowce i czekaja na moj powrot z pracy ..... o kurde poślinilem sie ;)
> Do tego jeszcze goracy i pikantny barszczyk czerwony MNIAM

Owszem, jadam takie dania, kiedy brakuje kasy, albo kiedy mam do wyżywienia
mnóstwo gąb na jakiejś imprezie (chociaż wtedy serwuję parówki w cieście).
Ale zastrzeżenie w zasadzie miałam tylko do tego, że zwiodła mnie piękna
nazwa, pod którą kryło się trywialne danie.

1. Data: 2005-01-27 20:55:32

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tatiana napisał:

> zobaczyłam tytuł, uśliniłam się, że może to jakieś wykwintne krokiety do
> zaserwowania rodzinie na niedzielny obiad, otworzyłam posta i co dostalam?
> parówki w naleśniku! z ketchupem!

Dostałaś paróweczki w naleśniczku ;) Z kaczupem ;D
--
pa, Basiabjk

1. Data: 2005-01-28 09:24:51

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Jan 2005 15:52:36 +0100, Tatiana
<yennefer12*antyspam*@go2.pl> wrote:

> [...]
>Ale zastrzeżenie w zasadzie miałam tylko do tego, że zwiodła mnie piękna
>nazwa, pod którą kryło się trywialne danie.

I co na to w ogole braniewianie (czy to sie pisze z Duzej
Litery?)

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-01-28 11:12:20

Temat: Re: Krokiety po braniewsku a kronikarstwo ;-)
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" pyta:

> I co na to w ogole braniewianie

No wlasnie z inicjujacego watek postu wynika, ze braniewianie moga
trwac w niewiedzy, bo rzecz sie dziala po kryjomu, pod strzecha domu, w
ktorym mieszka brat "tommy di Simone". Tam - bodajze w kuchni -
zrobiono te slynne krokiety przy pomocy dwoch patelni i jednej pary
zbrodniczych nozyczek. Byc moze slady keczupu do dzis widoczne na
scianach?."tommy di Simone" okazal sie jednak zdrajca (taki odwrotny
Kmicic), bo ujawnil przepis publicznie ;-).

Jak dla mnie to to jest kolejna bitwa pod Raclawicami ;-), o ktorej
zaden raclawiczanin nic nie wie i dobrowolnie jej nie pamieta. Tylko im
jakis Matejko, Styka czy Kossak na sile cos tam upamietni :-)

Serdecznie pozdrawiam,
eM, historyk-histeryk ;-)

1. Data: 2005-01-28 13:38:17

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Jan 2005 09:24:51 +0000, Waćpanna lub Waćpan *Krysia Thompson*,
w wiadomości news:<news:n51kv0hlqeu5d6q22eoff99hdhp0hl7rv0@4ax.co
m> zawarł,
co następuje:

ani chybi, rzucili na mnie klątwę
taka ze mnie profanka

1. Data: 2005-01-28 17:07:21

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Jan 2005 14:38:17 +0100, Tatiana

Z Ty z Braniewa czy Raclawic??

Pierz
K.T. - starannie opakowana

Surowka