Królik

11. Data: 2006-07-21 19:15:58

Temat: Re: Królik
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:wlalos-ED8A09.20144521072006@news.gazeta.pl...

> Królik? chyba coś Ci się pomyliło.

Delikatne jest dobrze przyrządzone. Może masz złego kucharza.

Drogie - w sklepie żądają paskarskich cen. Inna sprawa króliczek na wsi, z
własnego chowu, a inna w miescie.

DJD

12. Data: 2006-07-21 20:17:11

Od: "Kuger" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości news:e9qkbs$ebu$1@news.onet.pl...
> Witam
> Co można zrobić z królika ciekawego?

Kilka przepisów, ten z grzybami rewelacja, z śliwkami też wyborny!

Pozdrawiam

Królik z prawdziwkami 20 min
Comber i udka z 1 królika
2 cebule
1 łyżka oleju
1 łyżka mąki
1 łyżka tłuszczu
2 pomidory
25 dag prawdziwków (albo kurek, opieniek lub innych aromatycznych grzybów)
10 dag wędzonego boczku
0,5 szklanki białego wytrawnego wina; sól
tymianek
rozmaryn
jałowiec i pieprz do smaku,
siekana natka pietruszki

Oczyszczoną i posiekaną cebulę wymieszać 2 roztartymi przyprawami (łącznie 2
łyżki przypraw) i olejem, przełożyć tą mieszaniną pokrojone na kawałki udka
i comber, odstawić na dobę do chłodu. Po tym czasie mięso wyjąć, posolić,
oprószyć mąką. W szybkowarze rozgrzać tłuszcz, usmażyć na nim boczek, wyjąć
skwarki. Włożyć do szybkowaru na tłuszcz mięso i obrumienić, dodać cebulę z
przyprawami, którymi obłożone było mięso, skwarki z boczku i wino, wkroić
sparzone i obrane ze skórki pomidory. Zamknąć szybkowar i ogrzewać 20 minut
od momentu przekroczenia progu ciśnienia wewnętrznego. W tym czasie
oczyścić, pokroić i usmażyć grzyby, które po otwarciu szybkowaru dodać do
królika i chwilę podusić razem bez przykrycia, mieszając, by nie przywarło
do dna.

Królik ze śliwkami 20 min
Comber i udka z 1 królika
10 dag wędzonego boczku
1 łyżka tłuszczu
1 łyżeczka mąki
15 dag śliwek suszonych
2 cebule; 0
5 szklanki wytrawnego czerwonego wina (kto lubi),
sól do smaku

Comber i udka pokroić na kawałki, posolić, oprószyć mąką. W szybkowarze
rozgrzać tłuszcz, usmażyć na nim pokrojony w słupki boczek, wyjąć skwarki.
Do szybkowaru włożyć mięso, obrumienić wrzucić oczyszczoną i pokrojoną
cebulę i też podsmażyć. Wlać 0,5 szklanki wody, włożyć skwarki i namoczone
uprzednio śliwki wraz z wodą, w której się moczyły. Zamknąć ; szybkowar i
ogrzewać 20 minut od momentu przekroczenia progu ciśnienia wewnętrznego. Kto
lubi, może wlać do sosu podaną ilość czerwonego wina. Podawać z ryżem na
sypko.

========
Królik pieczony na dziko 20 min
Comber i udka z 1 królika,
10 dag słoniny,
2 cebule,
1 łyżka tłuszczu
Zalewa:
1 szklanka wody,
0,25 szklanki 6-procentowego octu,
7 ziaren ziela angielskiego,
7 ziaren pieprzu,
7 ziaren jałowca,
2 ząbki czosnku

Na 2 dni przed pieczeniem obłożyć mięso królika pokrojoną w plasterki cebulą
i zalać zalewą przyrządzoną z podanych składników. Po tym czasie mięso z
zalewy wyjąć, obrać starannie z błon, naszpikować słoniną. Natrzeć solą i
obrumienić na rozgrzanym w szybkowarze tłuszczu. Wlać na dno szybkowaru 0,5
szklanki zalewy, włożyć cebulę z zalewy i zamknąć szybkowar. Ogrzewać 20
minut od momentu przekroczenia progu ciśnienia wewnętrznego. Po wyjęciu
mięsa sos zmiksować i polać nim mięso.

Królik w Piwie

- 1 królik
- 10 dag wędzonego boczku
- 10 dag suszonych śliwek
- 1 butelka piwa (0.5 l)
- 0.5 l bulionu z kostki
- 1/2 łyżeczki tymianku
- 2 łyżki natki pietruszki
- sól i pieprz
- 3 dag mąki
- olej do obsmażenia mięsa

Wykonanie:
Królika umyj i podziel na części. Rozgrzej w brytfannie tłuszcz i obsmaż na
nim mięso. Gdy się zrumieni, dodaj drobno pokrojony boczek, posyp mąką,
tymiankiem, natką, solą i pieprzem. Wszystko wymieszaj drewnianą łyżką.
Następnie zalej królika piwem i bulionem, dodaj suszone śliwki. Duś na
wolnym ogniu przez półtorej godziny. Zamiast piwa można dodać do mięsa, na
sposób francuski, pół litra czerwonego wytrawnego wina
Królik w musztardzie
skladniki:
- królik,
- tymianek,
- śmietana kwaśna kremówka,
- musztarda (najlepiej jakaś francuska lub chrzanowa),
- odrobina oleju na spód blachy,
- pieprz, sól.

Jak przyrządzić?
Królika myjemy, porcjujemy i przyprawiamy tymiankiem, solą i pieprzem.
Następnie grubo smarujemy musztardą, kładziemy na blachę wysmarowaną olejem
i wkładamy do nagrzanego piekarnika(170-190oC). W połowie pieczenia
smarujemy królika śmietaną i wstawiamy do pieca, aż mięso nie zmięknie.

Jak podawać?
Królik świetnie smakuje podany z pieczonymi ziemniakami lub puree oraz
dowolną surówką.
Królik w potrawce

Składniki: 1 królik podzielony co najmniej na ćwiartki, włoszczyzna, ząbek
czosnku, listek laurowy, pieprz, sól lub vegeta, mąka krupczataka, tłuste
mleko, ziele angielskie,

Wykonanie: Włoszczyznę, obraną włóż do garnka, dołóż listek laurowy, wsyp
czubatą łyżeczkę soli lub półtorej łyżeczki vegety, 6 ziarenek angielskiego
ziela, pół płaskiej łyżeczki pieprzu, wrzuć zmiażdżony ząbek czosnku, całą
cebulę i trochę innych ziółek jakie lubisz (ja bym dodał łyżkę majeranku).
Zagotuj. Do wrzącego włóż kawałki królika i gotuj na małym ogniu do
miękkości mięsa. Wyłów mięso warzywa, liść laur i ziele angielskie. Jedną
marchewkę, jedną pietruszkę i rozgotowany por przetrzyj przez sitko lub
zmiksuj i dodaj do wywaru. W małym rondelku zasmaż na łyżce masła 2 - 3
czubate łyżeczki mąki, bez rumienienia, nbajwyżej na lekko żółto. Zdejmij z
ognia i rozprowadź w 3 - 4 łyżkach zimnego mleka, dodaj do wywaru, wymieszaj
i całość zagotuj. Dopraw sos do smaku solą i pieprzem (ja dodaję jeszcze
trochę soku z cytryny i odrobinę miodu), włóż kawałki królika i mocno
zagrzej w sosie. Podawaj z kluseczkami (raczej nieduże), ostatecznie z
makaronem lub ziemniakami. Smacznego.
Królik w sosie porzeczkowym

4 filety combra
1/4 l oleju
6 jagód jałowca
6 ziarenek czarnego pieprzu
3 ziarenka ziela angielskiego
filiżanka czarnych porzeczek
2 - 3 łyżki wermutu
6 łyżek słodkiej śmietany
1 łyżkę gęstej śmietany
szczypta zmielonego ziela angielskiego
sól, świeżo zmielony biały pieprz

Mięso marynuj przez noc w zaprawie z oleju, jagód jałowca, ziarenek pieprzu
i ziela angielskiego.
Powinno być całkowicie zanurzone w oleju.
Porzeczki zmiksuj.
Mięso wyjmij z zaprawy, osusz.
Posyp solą i pieprzem.
Szybko obsmaż na bardzo gorącym oleju z obu stron.
Następnie przełóż do rondla, dodaj przyprawy, zmiksowane porzeczki, wermut,
śmietanę i duś na wolnym ogniu.
Krój w ukośne plastry, podawaj z sosem.
Królik w kremie z rzeżuchy
1 królik (1700 g) podzielony na kawałki,
3 stołowe łyżki posiekanej szalotki,
1 kieliszek białego wytrawnego wina (100 ml),
1/2 litra rosołu z drobiu,
5 dag masła,
3 stołowe łyżki świeżej śmietany,
10 dag rzeżuchy (mrożonej),
2 stołowe łyżki mieszanki ziołowych
przypraw (tymianku, czosnku, lubczyka, estragonu, cebuli),
50 ml oleju,
1 stołowa łyżka nasion różowego pieprzu,
sól, świeżo mielony pieprz

Kawałki królika osolić i opieprzyć po czym lekko obsmażyć w maśle z olejem i
dodać szalotkę. Trzymać na wolnym ogniu 2 do 3 minut i zalać winem.
Odparować połowę płynu. Dodać rosół z drobiu i mieszankę ziołowych przypraw.
Gotować pod przykryciem 40 minut. Gdy królik jest miękki wyjąć go z rondla.
Sos po gotowaniu odparować do połowy, dodać śmietanę i ponownie lekko
odparować. Dodać rzeżuchę i grzać 2 minuty. Dobrze wymieszać. Gorące porcje
królika polać zielonym kremem. Resztę kremu podać w uprzednio zagrzanej
sosjerce. Podawać z gotowanymi ziemniakami poprószonymi różowym pieprzem.
Pieczony królik w sosie
Składniki
1 królik
10 dag smalcu
10 dag wędzonego boczku
1 cytryna
4 dag mąki
2 dag cukru
Marynata:
2,5 dl octu winnego
10 dag marchwi
5 dag selera
8 dag pietruszki
10 goździków
kilka ziaren jałowca
sól
kilka ziaren pieprzu
Vegeta

5 liści laurowych
posób przygotowania
Przygotowanie marynaty: do wody wlej ocet, dodaj jarzyny pokrojone w
plasterki, pieprz, jałowiec, goździki, liść laurowy, sól i Vegetę. Wszystko
gotuj około godziny. Odstaw i schłódź. Wypatroszonego królika podziel na
większe kawałki, włóż do miski i zalej zimną marynatą. Odstaw go na 24
godziny. Wyjmij mięso i naszpikuj je boczkiem pokrojonym na zapałkę. Do
brytfanny włóż smalec i mięso, przykryj dokładnie folią aluminiową. Wstaw do
rozgrzanego piekarnika i upiecz królika. W czasie pieczenia dolej w razie
potrzeby nieco wody. Pod koniec pieczenia zdejmij folię aby mięso
zarumieniło się. W międzyczasie przygotuj sos. Na smalcu rozgrzej cukier
ciągle mieszając, dopóki nie uzyska jasno brązowego koloru. Dodaj jarzyny z
marynaty i startą skórkę z cytryny, duś dolewając od czasu do czasu
marynatę. Kiedy jarzyny będą miękkie przetrzyj je przez sito, dodaj mąkę
rozmieszaną z wodą, sos własny z pieczeni i wszystko zagotuj. Mięso królika
włóż do sosu i podawaj z kopytkami.
Królik w winnej potrawce 20 min
4 porcje królika,
1 szklanka czerwonego wina,
1 płaska łyżka przyprawy "Vegeta" lub podobnej,
10 mięsistych suszonych śliwek,
1 cebula,
1 goździk,
1 łyżka dobrego oleju (np. sojowego),
1 ząbek czosnku,
1 łyżka śmietanki,
1 łyżeczka galaretki porzeczkowej,
1 łyżka mąki,
5 dag masła,
3 pieczarki,
sól i pieprz do smaku

W przeddzień zamarynować pokrojonego królika w zalewie z wina (w zastępstwie
można wziąć wodę zakwaszoną octem winnym), roztartego czosnku, cebuli i
goździków. Wrzucić razem śliwki do namoczenia. Rozgrzać w szybkowarze masło,
obrumienić na nim wyjęte z zalewy i osuszone w ściereczce kawałki królika,
obsypane przed zrumienieniem mąką, wlać zalewę, w której moczył się królik
wrzucić pieczarki, wypestkowane śliwki, posolić. Zamknąć szybkowar i
ogrzewać 20 minut od momentu przekroczenia progu ciśnienia wewnętrznego. Po
otwarciu szybkowaru sos wymieszać dobrze z galaretką porzeczkową i
śmietanką. Podawać królika polanego sosem.
Królik w warzywach 18 min
Łopatki i udka z 1 królika,
2 marchwie,
2 pietruszki,
1 kawałek selera,
1 por,
2 cebule,
0,25 główki kapusty włoskiej,
1 szklanka zielonego groszku (lub garść fasolki szparagowej),
1 łyżeczka koncentratu pomidorowego (lub 2-3 pomidory),
10 dag wędzonego boczku,
1 łyżka mąki,
1 płaska łyżka przyprawy "Jarzynka";
zielenina,
sól, pieprz i mielona papryka do smaku

Ostrym nożem oddzielić mięsa od kości (kości można zużyć , `na wywar do
zupy), pokroić w kostkę. Pokrojony boczek usmażyć w szybkowarze, wyjąć
skwarki i część tłuszczu, a na reszcie obrumienić mięso, posolić. Warzywa
oczyścić, pokroić, włożyć do mięsa, posolić i posypać przyprawą "Jarzynka,,
zalać wodą, Zamknąć szybkowar i ogrzewać 18 minut od momentu przekroczenia
progu ciśnienia wewnętrznego. Po otwarciu szybkowaru włożyć koncentrat
pomidorowy, jasną zasmażkę z wyjętego tłuszczu i mąki, zagotować. Dodać
skwarki, ; mieloną paprykę, posypać zieleniną.
[...]

Królik w cebuli 25 min
1 kg mięsa królika,
10 dag wędzonego boczku lub słoniny,
4 duże cebule,
1 łyżeczka koncentratu pomidorowego,
2 winne jabłka,
2-3 łyżeczki płynnej przyprawy do zup,
0,5 szklanki śmietany,
1 łyżka płaska mąki;
zielenina,
sól i pieprz do smaku

Ze stopionego boczku wyjąć skwarki i obrumienić na nim w szybkowarze
pokrojone na kawałki mięso królika, wrzucić oczyszczoną i pokrojoną cebulę,
zeszkliwić. Wlać 0,5 szklanki wody. posolić i popieprzyć, zamknąć szybkowar
i ogrzewać 25 minut od momentu przekroczenia progu ciśnienia wewnętrznego.
Po tym czasie szybkowar otworzyć, dodać koncentrat pomidorowy i starte na
tarce do jarzyn jabłka. krótko podgotować i przyprawić śmietaną zmieszaną z
mąką i przyprawą do zup. Wrzucić skwarki, posypać zieleniną.
Królik po normandzku 20 min
1 kg królika,
4 jabłka winne,
3 cebule,
2 szklanki wina jabłecznego (lub zastępczo tyleż kompotu z antonówek),
1 kieliszek koniaku,
6 dag masła,
1 łyżeczka mocnej musztardy,
1 łyżka śmietanki;
sól i pieprz do smaku

Posmarować mięso królika (najlepiej comber) musztardą, obrumienić w
szybkowarze na maśle, wlać koniak i wino, wrzucić oczyszczone i pokrojone
cebule, posolić i popieprzyć. Zamknąć szybkowar i ogrzewać 20 minut od
momentu przekroczenia progu ciśnienia wewnętrznego. W tym czasie oczyścić
jabłka z gniazd nasiennych, pokroić na ćwiartki i udusić na maśle. Po
otwarciu szybkowaru doprawić powstały sos śmietanką. Podawać królika
obłożonego uduszonymi jabłkami.
---------------------------------------\
Królik po francusku 20 min
Comber i udka z królika,
10 dag słoniny,
1 łyżka oleju,
2 cebule,
2 ząbki czosnku,
1 kawałek selera,
1 pietruszka,
1 szklanka białego wytrawnego wina,
1 łyżka mąki,
1 łyżka tłuszczu;
sól do smaku

Na 2 dni przed pieczeniem posmarować mięso królika olejem, obłożyć
plasterkami cebuli, pietruszki i selera oraz posiekanym czosnkiem. Po tym
czasie naszpikować mięso słoniną, natrzeć solą, oprószyć mąką i obrumienić w
szybkowarze na rozgrzanym tłuszczu. Wlać wino, zamknąć szybkowar. Ogrzewać
20 minut od momentu przekroczenia progu ciśnienia wewnętrznego.

13. Data: 2006-07-21 20:19:16

Od: "Kuger" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuger" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

ciekawego?

> Kilka przepisów, ten z grzybami rewelacja, z śliwkami też wyborny!
>
> Pozdrawiam

Tego z śliwkami marynowałem wcześniej w winie i przyprawach 24h.
Polecam.

14. Data: 2006-07-22 19:52:34

Od: "kbkS" <6...@h...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co można zrobić z królika ciekawego?

Ty PADLINOŻERCO!!!

15. Data: 2006-07-24 10:08:45

Od: Tomek <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

kbkS napisał(a):

> Ty PADLINOŻERCO!!!

masz jakiś problem? odstosunkuj się!
A tak przy okazji to ten królik nie padł, sam go ubiłe:D

Burger King
Pavlova jeszcze raz
Kapary
ODPOWIEDZ ADZE !!! Z GOOGLA