Krótkowzroczność

1. Data: 2003-10-22 09:33:17

Temat: Krótkowzroczność
Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie odnośnie krotkowzroczności.
Mam oczy -3 -3,5 (oba cylinder +0,5), noszę okulary -2,5 (sferyczne),
soczewki kontaktowe mam -2,5 -2,75.
Ale nie o tym.
Mam 25 lat, wadę wzroku chyba dziedziczną - rodzina okularników ;-).
Jak byłem mały to chodziłem do okulisty i dostawałem okulary "plusy" do
czytania, żeby ćwiczyć wzrok, i kazano mi nie nosić normalnych okularów
wcale.
Tak dotrwałem do wielku 17 lat, kiedy to miałem oczy -2,5 -3 i
poszedłem na kurs na prawo jazdy. Okazało się że do samochodu musze
nosić okulary.
No i przyrosłem do nich, teraz nie wyobrażam sobie życia bez korekcji
wzroku.
Trafiłem do innego okulisty, który mi powiedział, że wadę wzroku
człowiek ma genetycznie zapisaną i żebym nie wiem co robił w
dzieciństwie to to nic nie zmieni.
Stąd moje pytanie:
Należy ćwiczyć oczy, czy nosić okulary/soczewki i ich nie przemęczać?

--
Paweł Muszyński

2. Data: 2003-10-22 09:45:01

Temat: Re: Krótkowzroczność
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bn5ijh$ei4$...@a...news.tpi.pl,
Paweł Muszyński <p...@b...org>:

> Należy ćwiczyć oczy, czy nosić okulary/soczewki i ich nie przemęczać?

Nosić i nie przemęczać.
I nosić pełną korekcję, aby ... nie przemęczać. Tak abys widzial wszystko
wyraznie i mogl sie cieszyc zyciem :)

--
Robert

3. Data: 2003-10-22 09:57:21

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-10-22 11:45, Użytkownik Robert napisał:

> bn5ijh$ei4$...@a...news.tpi.pl,

> Nosić i nie przemęczać.
> I nosić pełną korekcję, aby ... nie przemęczać. Tak abys widzial wszystko
> wyraznie i mogl sie cieszyc zyciem :)

Czyli jak mam teraz 0,5 D mniej to zmienic sobie okulary?
W sumie to i tak je zmienię (mają już prawie 10 lat) tylko pytanie na
jakie? Pójdę do okulisty, ciekawe co powie...

--
Paweł Muszyński

4. Data: 2003-10-22 09:59:18

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bn5k2g$a0o$...@n...news.tpi.pl,
Paweł Muszyński <p...@b...org>:

> Czyli jak mam teraz 0,5 D mniej to zmienic sobie okulary?
> W sumie to i tak je zmienię (mają już prawie 10 lat) tylko pytanie na
> jakie? Pójdę do okulisty, ciekawe co powie...

10 lat te same szkla? Nie powinno sie, bo sie degraduja (rysuja sie,
powierzchnia eroduje, rozne rekrystalizacje).

A jakie? Takie jak Ci dobierze jutro specjalista.

--
Robert

5. Data: 2003-10-22 17:11:52

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzieciństwie to to nic nie zmieni.
> Stąd moje pytanie:
> Należy ćwiczyć oczy, czy nosić okulary/soczewki i ich nie przemęczać?

Kiedys zapisywano plusy krotkowidzom, aby cwiczyc oczy. Dzisiaj jest juz
naukowo dowiedzione, ze nie przynosi to zadnego efektu i juz odstapiono od
tej metody.
Powinienes dobrac okulary do pelnej korekcji.
Jesli trafisz na okuliste, ktory wg starszych teorii bedzie chcial Ci
zapisac slabsze idz do innego, ktory dobierze na full - tak dzisiaj jest
zalecane przez swiatowa okulistyke.

casus

Skurcze mięśni
tarczyca-wynik