Krzywa grzania Colormatic VC

1. Data: 2007-02-01 13:17:36

Temat: Krzywa grzania Colormatic VC
Od: "Pawel GIl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kociol ecoTEC plus VCW PL 296/3-5, ktorym ogrzewam obecnie 180
metrow domu. Zuzycie z ostatnich dwoch miesiecy gazu okolo 280 m3 czyli
= 4. 7 na dzien Srednia temperatura od 10 do 14 stopni (raz bylo 18
czasami 10 w zaleznosci, czy ktos pracowal na budowie czy nie - nie mieszkam
tam jeszcze. Zastanawiam sie czy zmiana fabrycznego ustawienia krzywej
grzania z 1,2 na np 0,6 (dom dobrze ocieplony - 12 cm styropianu) da jakies
powazne oszczednosci. Poniewaz nie chce ekperymentowac na razie z
ustawieniami w ciemno (bywam tam czasami raz na tydzien) - moze ktos
podzieliby sie swoim doswiadczeniem jak to "zrobic" zeby bylo "dobrze"
Chetnie wyslucham ile macie zuzycia gazu Wy.
Czy to moje zuzycie gazu jest duze czy male ? Pierwszy sezon grzeje ...

Pozdrawiam PG

P.S.
Wiem ze porzadnej zimy to nie bylo jeszcze ... moze sugestie, fakty z
poprzedniej zimy ?

2. Data: 2007-02-01 16:00:51

Temat: Re: Krzywa grzania Colormatic VC
Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel GIl" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
18

> P.S.
> Wiem ze porzadnej zimy to nie bylo jeszcze ... moze sugestie,

Nie ma sugestii. Przez pierwszą zimę suszysz domek. Zużycie gazu na
pewno zmniejszy się w następnych latach.
Przede wszystkim zadbaj o wietrzenie.

pozdrawiam Piotr

ps. 4,7 w tych warunkach jest ok.

Dobry spec od szkła (Warszawa) - kto poleci
płyta elektryczna z płynnym sterowaniem Gorenje
Mocowanie lustra do sufitu
szklane dzrwi szafy - podklejenie?
Wężyki przyłączeniowe kątowe?