Która potrzeba jest dla ciebie...

1. Data: 2001-11-09 22:16:29

Temat: Która potrzeba jest dla ciebie...
Od: "Marlowe" <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzeby wyznaczają cele, stanowią motywy pracy, walki, zabawy.
Dzięki nim człowiek dąży do prawdy i sprawiedliwości, wybiera partnera,
przyjaciół.
Potrzeba jest definiowana jako:
brak czegoś, co wprowadza organizm w niepożądany stan, kóry staje się
motywacją do działania w kierunku odpowiedznij zmiany tego stanu, czyli
zaspokojenia potrzeby.
Inna definicja głosi, że:
potrzeba to odczuwalny brak czegoś, stanowiący motyw do działań
mających na celu wypełnienie tego braku.

Która potrzeba jest dla ciebie najważniejsza?
Dlaczego akurat ta a nie inna?

Pytanie kieruję do wszystkich zainteresowanych tym tematem grupowiczów.

Pozdrawiam,

Marlowe.

1. Data: 2001-11-09 22:36:13

Temat: Re: Która potrzeba jest dla ciebie...
Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marlowe"

<..>
> Która potrzeba jest dla ciebie najważniejsza?

Spośród tych potrzeb, z którymi się do tej pory stykłem, to najbardziej mi
sie istotna zdaje potrzeba bezpieczeństwa,

> Dlaczego akurat ta a nie inna?

bo to ciągłe uczucie zagrożenia jest strzasznie meczące.
To jest akurat taka potrzeba, której niezaspokojenie jest bez ustanku
odczuwalne, cały czas jesteś albo w stanie max. czuwania, albo w stanie
rezygnacji. To uniemozliwia podjecei jakiego kolwiek działania, łacznie z
realizacja innych potrzeb. Tak mi sie zdaje.

Inne nie wydają mi sie az tak wazne, przynajmniej nie zadna u mnie nie
przebija tej.

Moze ona sie troche inaczej powinna nazywać, ale pal licho nazwy, chyba
wiemy o co chodzi? Nie myslić ze stabilizacją.

> Pytanie kieruję do wszystkich zainteresowanych tym tematem grupowiczów.

czyli do mnie tez,
Marsel

1. Data: 2001-11-09 23:01:47

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marlowe":

> Która potrzeba jest dla ciebie najważniejsza?
> Dlaczego akurat ta a nie inna?
>
> Pytanie kieruję do wszystkich zainteresowanych tym tematem grupowiczów.

Potrzeba niezależności.
Każdy generuje taką, jakiej mu brakuje:).

Nie wiem ale tak było zawsze.
Pozdrawiam przedpiśców:)
Eva

1. Data: 2001-11-10 02:20:10

Od: "docent" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze , chłopie , czego się tak boisz ???

docent

1. Data: 2001-11-10 03:15:00

Od: "Mania" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marlowe

> Która potrzeba jest dla ciebie najważniejsza?
potrzeba "latania",

> Dlaczego akurat ta a nie inna?
odnoszę się do stany w jakim jestem teraz, choć nie wykluczam
intensywności tej potrzeby na przestrzeni całego mojego życia. Jest to
chyba postać uzależnieniia od adrenaliny, ale i wiąże się z potrzebą
niezależności (wolności), bycia zauważoną (miłości) i paradoksalnie
bezpieczeństwa.
Na dzisiaj nie widzę mozliwości zhierarhizowania moich potrzeb. Widzę
natomiast jak bardzo zasugerowana jestem piramidą Maslowa.

Kurka! czy widzicie logiczne uzasadnienie równania:
potrzeba kreacji(tworzenia) = potrzeba bezpieczeństwa?

> Pozdrawiam,
> Marlowe.
pozdrawiam i witam
bo się chyba nie zanamy
Mania

P.S. Ciekawą mam reakcję na nick
w kolejności wystąpienia
1- fajny (skojarzenie z Kasablanką, z tym no...? pamietacie oczywizda)
2- silny
3- ! Mar!
Szukając imienia dla Marceliny doczytałam się znaczenia imienia Maria,
włącznie z jego wibracjami dźwiekowymi - ponoć najsilniejsze i choć to
jedna z wielu możliwych interpretacji chętnie ją zaanektowałam na
swoje podwórko.
Czy ktoś jeszcze widzi tu archetyp? i element zbiorowej
podświadomości?
ciekawam -

1. Data: 2001-11-10 07:54:34

Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "docent"
> Kurcze , chłopie , czego się tak boisz ???

No nie, to nie jest jakiś strach, (wiedzialem ze to 'bezpieczeństwo' troche
nie lezy)
To jest nieuzasadniony paralizujący lęk. I nie wiem czy to Mania mnie
zasugerowała czy ja ją, ale jedno z drugim sie wiąze ściśle (potrzeba
kreacji(tworzenia) = potrzeba bezpieczeństwa?) Eh, gdyby tak nie byc
bezsilnym to człowiek czułby sie pewniej.

Marsel

1. Data: 2001-11-10 12:39:06

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mania:
> [...]
> bezpieczeństwa.
> Na dzisiaj nie widzę mozliwości zhierarhizowania moich potrzeb.

No to masz problem, bo bezpieczeństwo i wolność wzajemnie się wykluczają
Grażyna

1. Data: 2001-11-10 15:29:18

Od: Daga Gorczyńska <d...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

<g...@p...onet.pl> w artykule

> No to masz problem, bo bezpieczeństwo i wolność wzajemnie się
wykluczają

A to dlaczego?
Toż bezpieczeństwo nie jest synonimem ubezwłasnowolnienia.

Pozdrawiam,
Daga

1. Data: 2001-11-10 20:35:21

Od: "Marlowe" <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mania" wrote:

> (.) pozdrawiam i witam bo się chyba nie zanamy

Zapomniałem, że dotychczas tylko czytałem grupę :)
Witam i pozdrawiam wszystkich grupowiczów.

> (.) Ciekawą mam reakcję na nick (.) fajny (.)

Nicka zapożyczyłem z powieści J.Clavell' a.

Pozdrawiam,

Marlowe

1. Data: 2001-11-10 20:40:38

Od: "Marlowe" <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eva" wrote:

> Potrzeba niezależności. (.)

Chodziło mi o dokładne przeanalizowanie wybranej potrzeby.
Dlaczego akurat ona jest najważniejsza? Dlaczego nie inna?
Zastanów się i postaraj rozwinąć to co napisałaś.

Pozdrawiam,

Marlowe.

muzyka bez ograniczen....
lenistwo
schematy w dzialaniu?
rozwijanie treningu z poczuciem swiatla PILNIE!!!
Samosprawdzająca się przepowiednia