Ktoś cenzuruje listę ?

11. Data: 2000-07-26 06:58:31

Temat: Odp: Ktoś cenzuruje listę ?
Od: "TomFil" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medella <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:o0lf5.45183$p...@n...tpnet.pl...

[... ciach ...]
> telefon,
>
> Zrozum : sa pracownikami nie pracodawcami lub osobami "
> samozatrudniającymi sie " (i dlatego brak entuzjazmu) .
> A pozatym jak podejmowały one te czynności nie przekraczając swych
> zawodowych uprawnień.
Oj, chyba mam do czynienia z lekarzem :-)
Widzisz - ja piszę o RATOWANIU ŻYCIA, a Ty o jakimś "przekraczaniu uprawnień
zawodowych".
Ja piszę o tym, że lekarze w tym konkretnym szpitalu, który znam, nie chcą
ratować życia nie swoim pacjentom ( no bo nie są ich klientami prywatnie ),
a Ty o "braku entuzjazmu".
Też wzywam Cie do zastanowienia się, tak jak Ty mi to proponujesz.

> Szkoda że zlikwidowano szkołę katów w Bieczu. Może tam mógłbyś sie
wykazać.
Bez przesady !

> Atak wogóle to skąd wiesz jak zachowuja się ksiązęta ?
Będziemy czepiać się każdego słowa ?

> A ja wiem że lekarze zarabiają niewiele więcej niż pielęgniarki a czasami
> nawet mniej . Więc dopytaj się dokładnie swojej dobrej znajomej.
> I jeszcze raz pomyśl chyba że kieruja tobą tylko emocje.

Akurat jest tak, że moja mama pracuje 30 lat w szpitalu, bratowa w drugim, a
żona w przychodni. Nie licząc innych znajomych.
Trzy osoby, pracujące w trzech różnych placówkach złużby zdrowia w trzech
różnych miastach pozwoliły wyrobić mi pogląd. Znam tyle różnych historii, że
starczyłoby na małą książkę.
Więc proszę nie sugerować mi bezmyślności !

> Pa dużo by gadać lecz pomyśl sam.
The same to you :-)

> Pa

Pozdrowienia
TomFil

12. Data: 2000-07-26 12:50:37

Temat: Re: Ktoś cenzuruje listę ?
Od: "Adam Szczebak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

najswiezsze wiadomosci z tarnowa:

w szpitalu miejskim lekarze zarabiają 600-800 pln (juz netto, 'na reke').
oni tez zostali wlasnie zmuszeni do wypisywania bzdur pt Rejestr Uslug
Medycznych, ale to juz inna sprawa: pani, ktora te bzdurne karteczki
podlicza, podejzewam, ze bez wyksztalcenia medycznego, kasuje co miesiac ok.
1600 pln (tez netto). jest to srednia pensja ordynatora w tym samym
szpitalu.
oczywiscie seketarka 'menadżera' ma cos kolo 2-3 tys.

I CO????

na cholere sie bylo uczyc?????

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

13. Data: 2000-07-26 13:30:31

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> Niemiałbym NIC przeciwko takim zarobkom, gdyby :
> 1. Lekarza można było za EWIDENTNY błąd ukarać - w tej chwili lekarze są
> nietykalni. Ten 1-2% spaw wygranych ( po latach szlajania się po
> sądach ) to
> za mało.

Sugerujesz, ze sady nie sa niezawisle? Czy szukasz sensacji? Wciaz nie
napisales, jaki masz zawod, TomFil.

> [...]
> pacjent ( a
> dokładnie mówiąc - nie leczy się u niego prywatnie ), lub ma

Nie wierze.

> 3. Lekarze pozbywali się ze swego grona ewidentnych nieuków i partaczy,
> zamiast bronić z definicji każdego z "dr" przed nazwiskiem. TomFil.

Lekarze zbyt czesto nie stosuja sie do zasady kolezenskosci. A poza tym
chyba wszedzie jest podobnie - nieuki i partacze pracuja przeciez wszedzie.
Po raz kolejny pytam, jaki masz zawod, to sie tez przyczepimy. Moze jestes
informatykiem albo dziennikarzem? Chetnie podam przyklady niekompetencji i
partactwa.

Piotr Zielinski

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-medycyna
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-medycyna/

14. Data: 2000-07-26 18:57:03

Od: "." <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomFil" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam !
>
> Zniknął cały wątek "Zagadka", który dotyczył zarobków lekarzy !!
> Ktoś majstruje przy liście i usuwa niewygodne wątki ?

CO TY BREDZISZ??? Takiego lamerstwa dawno nie widzialem !!! Widocznie takie
bylo zainteresowanie twoja sensacja, ze watek zdechl w meczarniach. A jesli
nie wiesz jak uzywac "komputra" i nie wiesz, ze mozesz sam ustawic sobie
wlasne preferencje , tj. usuwanie nieaktualnych wiadomosci tudziez ukrywanie
ich - to szkoda .
Po raz kolejny probujesz wzbudzic zainteresowanie swoja osoba - a
pojawia sie tylko brzydki zapach... I znow ( tak jak z terminologia
:"pracownik","kontrakt", "naruszenie tajemnicy zawodowej",
"oszczerstwo"itd ) - najpierw sprawdz trzy razy i dopiero osmieszaj sie. Na
zadnym z serwerow ktore ja sprawdzalem watek nie zaginal.
Jesli wyslales choc jedna wiadomosc, ktorej nie ma na liscie - czemu nie
zrobisz forwarda, zebysmy zobaczyli coz zostalo "wykastrowane" ???

papulki

15. Data: 2000-07-27 16:23:13

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zielinski <p...@a...gda.pl> wrote in message
a.pl...

> Sugerujesz, ze sady nie sa niezawisle? Czy szukasz sensacji? Wciaz nie
> napisales, jaki masz zawod, TomFil.

Sądy pewnie są niezawisłe, w tych sprawach powiedzmy.
Problem jest w sądowych konsultantach medycznych(biegłych). Oni jako lekarze
chronią dupę jeden drugiemu, w końcu im też się może powinąć noga, ogólnie
solidarność środowiskowa. To jest problem. Do czasu kiedy np. nie będzie
niezależnych specjalistów dobrze opłacanych, którym nie będzie się opłacało
ryzykować posady w imię krycia błędów swoich kolesiów.
Pozdrawiam
Jacek

16. Data: 2000-07-28 03:31:36

Temat: Opinie bieglych
Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <o...@p...com> wrote:

> [...]
>niezależnych specjalistów dobrze opłacanych, którym nie będzie się opłacało
>ryzykować posady w imię krycia błędów swoich kolesiów.

Polska ustawa o zawodzie lekarza przewiduje, ze bieglym (w takiej sprawie) moze byc
tylko kierownik zakladu medycyny sadowej akademii medycznej. Moze on "przybrac sobie
do pomocy" specjaliste z okreslonej dziedziny medycyny. Na przyklad diabetologa,
jezeli chodzi o sprawe zwiazana z leczeniem pacjenta-cukrzyka.

Jest to rozwiazanie nie spotykane w takich krajach jak USA, Kanada czy Anglia.

Odnosze wrazenie, ze ustawa powinna zostac zmieniona. Miedzy innymi dlatego, aby
udostepnic lekarzom z zagranicy wystepowanie jako bieglym. Tak jak to sie dzieje
miedzy USA i Kanada. Jezeli zachodzi podejrzenie, ze biegly moze miec sklonnosc do
bronienia swego kolegi, to po prostu sciaga sie "bieglego lekarza" z sasiedniego
kraju. Tak na przyklad bylo w Winnipegu, gdzie nowy kardiochirurg dzieciecy mial
bardzo wysoki odsetek zgonow po operacjach. Sciagnieto bieglego kardiochirurga z USA
, a takze drugiego : z Arabii Saudyjskiej i wspomniany kardiochirurg stracil prace.

Mysle, ze sporo lekarzy "polonijnych" na emeryturach i bez emerytur chetnie by
wystapilo przed polskimi sadami w takich sprawach. Z pewnoscia pomowienia o brak
wiadomosci fachowych czy o popieranie "kolegi lekarza" bylyby niemozliwe.

Ale to wymaga gruntownych zmian w ustawodawstwie polskim, no i powaznych pieniedzy.
Za taka opinie biegly ( w takiej, jak wspomniana "kardiochirurgiczna", sprawie)
bierze od 100 tysiecy dolarow US w gore.

Pozdrawiam

dradam

_______
Wyslano poprzez Fastnews - www.com.pl. Archiwum usenet.
Szukaj, czytaj, dyskutuj w http://www.com.pl

17. Data: 2000-07-28 04:07:31

Od: a...@a...com (AnikaViola) szukaj wiadomości tego autora

Subject: =?iso-8859-2?Q?Kto=B6_cenzuruje_list=EA_=3F?=
From: "TomFil" t...@p...onet.pl
Date: 7/25/00 4:41 AM Eastern Daylight Time

Witam !

Znikn?? ca?y w?tek "Zagadka", który dotyczy? zarobków lekarzy !!
Kto? majstruje przy li?cie i usuwa niewygodne w?tki ?

Wracaj?c do sprawy.
Wtedy zada?em pytanie o to ile zarabia anesteziolog na kontrakcie w ma?ym
mie?cie.
Pomimo szanta?u i pogró?ek ( ?e narobi mi k?opotów ) ze strony lekarza
zdaje si? ) z Torunia podam to co wiem.
Dodatkowo czasie tych dwóch tygodni spotka??m si? ze szwagierk?, która
równie? mieszka w ma?y miasteczku ( jakie? 15 ty?. mieszka?ców ) i to co mi
powiedzia?a ( bez ?adnej inicjatywy z mojej strony ) potwierdzi?o moje
wiadomo?ci.

Tak wi?c, z tego co wiem wynika, ?e taki lekarz zarabia ok. 16.000 z? na
kontrakcie.
Szwagierka mówi?a mi, ?e w ich mie?cie lekarze zarabiaj? 8-17.000 na
kontrakcie.

Wiem te?, ?e s? lekarze, którzy zarabiaj? 8-1.500 miesi?cznie nie mam
pomys?u jak ma si? jedna informacja do drugiej.
Ale prosz? mi nie wmawiaae, ?e ta pierwsz ato bajki - JA WIEM, ?E NIE !!

Podame jeszcze dwa przyk?ady :
1. W moim domu ( zbudowanym 3 lata temu, wi?c stosunkowo nowym ), pewien pan
wykupi? i po??czy? dwa mieszkania. Ma te? dwa nowe ( w sensie dos?ownym )
oba kupione w zesz?y roku ) samochody.
A ten biedny pan to ... lekarz.

2. Mam znajomego, który dosta? kilka lat temu mieszkanie w bloku. Tak si?
z?o?y?o, ?e poza nim wszystkie mieszkania w klatce schodowej zajmowali
lekarze. On dosta? to mieszkanie, poniewa? jeden z nich w ostatniej chwili
zrezygnowa?.
Min??o kilka lat.
Dzisiaj ju? ?aden z tych lekarzy tam ju? nie mieszka. Wszyscy zbudowali domy
i wyprowadzili si?.

Powiecie : "BAJKI"
Ja wie, ?e nie.

--
Pozdrowienia

Tom Fil
<t...@p...onet.pl>

BARDZO DOBRE WIADOMOSCI! LEKARZE POWINNI TYLE ,I WIECEJ ZARABIAC.

18. Data: 2000-07-28 04:19:03

Temat: Re: Odp: Ktoś cenzuruje listę ?
Od: a...@a...com (AnikaViola) szukaj wiadomości tego autora

Kiedy tak b?dzie ( zawód lekarza b?dzie rzeczywi?cie elitarny ) - to niech
sobie je?d?? nawet Leksusami i Mercami.

Pozdrawiam

TomFil

Zawod lekarza JEST ELITARNY, czy Ci sie to podoba czy nie.

19. Data: 2000-07-28 04:32:46

Temat: Re: Re: Ktoś cenzuruje listę ?
Od: a...@a...com (AnikaViola) szukaj wiadomości tego autora

Moja bardzo dobra znajoma jest
> piel?gniark?. Wielokrotnie z kole?ankami zawraca?a pacjentów z tamtego
> ?wiata, poniewa? dy?uruj?cy okurat lekarz mówi?, ?e to nie jego
> pacjent ( a
> dok?adnie mówi?c - nie leczy si? u niego prywatnie ), lub ma
> wa?ny telefon,

NO, W TO NIE UWIERZE. jEDNAK ZGADZAM SIE Z TYM, ZE ZA EWIDENTNE ZANIEDBANIA I
NIEDOUCZENIE WYRZADZAJACE SZKODE PACJENTOWI POWINNI LEKARZE PLACIC WYSOKIE
ODSZKODOWANIA PACJENTOM.

20. Data: 2000-07-28 04:39:02

Temat: Re: Opinie bieglych
Od: a...@a...com (AnikaViola) szukaj wiadomości tego autora

[...]

NATOMIAST POSZKODOWANY PACJENT LUB RODZINA ZMARLEGO CZLOWIEKA W WYNIKU BLEDU
LEKARZA BIERZE ODSZKODOWANIE W SETKACH TYSIECY $ LUB NAWET MILIONACH$

krwawienie
Sprzedam książkę - Anatomia człowieka pod red. Sokołowskiej-Pituchowej
Biuletyn Elektroniczny Psychiatrii Online
pytanie moze lamerskie - wątroba
Obłęd?