Ktoś tu uprawia ostrokrzew?

1. Data: 2002-12-23 09:33:17

Temat: Ktoś tu uprawia ostrokrzew?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Albo coś robię nie tak, albo mam kosmicznego pecha. Piękne jagody
ostrokrzewu opadły?zostały zjedzone? już parę tygodni temu. I dekorację
świąteczną szlag trafił. Czy sroki/gawrony lub inne, bardziej sympatyczne
ptaki jedzą te jagody?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2002-12-23 11:51:04

Temat: Re: Ktoś tu uprawia ostrokrzew?
Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiu, czy ostrokrzew to to samo, co mahonia ? Juz spotkalam sie i z
potwierdzeniem i z zaprzeczeniem.

Pozdrawiam
Asia

3. Data: 2002-12-23 11:51:34

Od: "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ostrokrzewu opadły?zostały zjedzone? już parę tygodni temu. I dekorację
> świąteczną szlag trafił. Czy sroki/gawrony lub inne, bardziej sympatyczne

Ja jeszcze nie ale "choruję" na x Meserwy (księcia i księżniczkę) więc
chętnie poczytam.
Gabi

4. Data: 2002-12-23 15:02:18

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Huzarska" <a...@...pl> wrote in message news:au6ta1$o9s$1@news.tpi.pl...
> Basiu, czy ostrokrzew to to samo, co mahonia ? Juz spotkalam sie i z
> potwierdzeniem i z zaprzeczeniem.

To nie to samo. Wprawdzie liscie mahonii sa podobne do lisci
ostrokrzewu, ale mahonia jest bardziej spokrewniona z berberysem,
niz z ostrokrzewem.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2002-12-30 13:20:44

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in

> [...]
> ostrokrzewu opadły?zostały zjedzone? już parę tygodni temu. I dekorację
> świąteczną szlag trafił. Czy sroki/gawrony lub inne, bardziej sympatyczne

Az mnie ciekawosc sparla i pogonilam w ten deszcz obejrzec ostrokrzewy w
O.Bot. Jakby to wyartykulowac... Kulek na nich wisi od groma, czerwone sa i
sliczne (awiadomo: co czerwone, to ladne), nic ich nie obgryzlo i na ozdobe
sie nadaja. A ptaszydel rozlicznych sporo sie kreci. To ja nie wiem.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

6. Data: 2002-12-30 18:42:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> [...]
ozdobe
> sie nadaja. A ptaszydel rozlicznych sporo sie kreci. To ja nie wiem.

Nie masz to jak wsparcie duchowe:-))) Sroki też są? Bo to bractwo doskonale
na kolory reaguje, stąd moje podejrzenia.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-01-02 06:57:38

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Nie masz to jak wsparcie duchowe:-))) Sroki też są? Bo to bractwo
> doskonale na kolory reaguje, stąd moje podejrzenia.

Sroki som :-)
A ze w przerwie swiatecznej ustalo strzelanie, to gawrony tez som. W
hurtowej ilosci. I wiele innych. Moze masz jakies niezwykle ptaszydlo-
konesera jagod ostrokrzewu?
Lubie wspierac duchowo :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

8. Data: 2003-01-02 19:21:41

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> [...]
> A ze w przerwie swiatecznej ustalo strzelanie, to gawrony tez som. W
> hurtowej ilosci. I wiele innych. Moze masz jakies niezwykle ptaszydlo-

Albo może na młodym krzewie jagody szybko opadają? W zeszłym roku nie
trzymały się na ogniku, w tym było lepiej. Kolejne obserwacje dopiero w
przyszłym sezonie, niestety:-(
(niezwykłe ptaszydła odpadają. Z fauny są sroki i gawrony, widziałam sójkę
ostatnio,
sikorki, rudziki i dzwońce wiosną).

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-01-02 21:20:10

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ostrokrzewu opadły?zostały zjedzone? już parę tygodni temu. I dekorację
> świąteczną szlag trafił. Czy sroki/gawrony lub inne, bardziej sympatyczne

To nie ptaki.Być może winnym jest huragan,który przeszedł nad naszym
regionem kilka tygodni temu.A skoro ogniki również narzekały,to wszystko
wskazuje na podłoże. Oba gatunki w/w roślin mają podobne wymagania
glebowe.
Pozdrawiam
sympatyk (boletus edulis)

10. Data: 2003-01-02 23:36:06