Kuchnia Ikselki :-)

11. Data: 2010-09-29 15:56:11

Temat: Re: Kuchnia Ikselki :-)
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-28 23:58, Ikselka pisze:
> Nowe zdjęcia - zapraszam. Smaki jesieni: tarta śliwkowa z waniliową pianką
> i rydze wprost z blachy :-)
> http://mazam.fotosik.pl/albumy/364665.html

Śliwki do tego ciasta wcześniej zapiekłaś/podsmażyłaś, czy surowe dałaś?
A wierzch to beza?

Ewa

12. Data: 2010-09-29 16:17:03

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> Nowe zdjęcia - zapraszam. Smaki jesieni: tarta śliwkowa z waniliową pianką
> i rydze wprost z blachy :-)

Dawaj przepis na tą tartę. Mam 4 kg śliwek.

E.

13. Data: 2010-09-29 16:23:08

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> Nowo postawiona w 2008 roku.

Jeżeli używana raz na jakiś czas to ma prawo wyglądać jak nowa.
Poza tym to, żę masz starą chatę i stare sprzęty wcale nie oznacza, że
masz mieć syf. Masz po prostu więcej pracy przy sprzątaniu.

E.

14. Data: 2010-09-29 17:29:57

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> Ciesz się ze sracza nie pokazała.

Już niedługo nie wytrzyma i pokaże. Tylko uzupełni brakujące deski w
latrynie.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

15. Data: 2010-09-29 17:51:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Sep 2010 20:11:53 -0600, Kozdra napisał(a):

> Wolnosc Tomku itd. Jak jej tak wygodnie to niczyj biznes.Lubisz inaczej
> to zrob sobie (jak kiedykolwiek bedziesz sobie mogl pozwolic na cos
> podobnego).

Blat pomiędzy kuchnią kaflową i zmywarką? - dobre sobie, to ci dopiero
ergonomia. Przedmówca jako ignorant nie zdaje sobie sprawy z temperatury,
do jakiej potrafi się rozgrzać blacha na kuchni, no i kuchnia kaflowa musi
mieć wokół otawrtą przestrzeń, ponieważ jej objętość się powiększa kiedy
jest rozgrzana, a pomniejsza, kiedy jest zimna, no i aby powietrze ogrzane
mogło swobodnie krążyć, bo inaczej kafle by sie przegrzewały :-D
Zmywarkę mam wsuniętą pod ociekacz zlewozmywaka, stanowią jedność we wnęce.
Kuchnia jest poza wnęką, między nią a zmywarką mam przestrzeń na
"kuchniowe" akcesoria do opału i popiołu, bardzo dobre schowanko, nie widać
od strony drzwi :-)

Co do sprzątania i braku popiołu... itp - z racji palenia drewnem, a wiec
częstego podkladania, sprzątam codziennie, nawet kilka razy dziennie,
odruchowo, a pod drzwiczkami zwłaszcza. Poza tym dokładam do ognia od góry,
tak sobie zazyczyłam właśnie dlatego, zeby się popiół nie wysypywał, a
drzwiczki są tylko do popielnika, czego krytyk(ant) nie zauważył, bo sie
zna jak kura na pieprzu. Za tymi drzwiczkami jest już tylko szufladka na
popiół.

Było krytykantów wielu, ale żaden nie śmiał zagrać przy... Ikselce :-D

Dzięki za obronę :-)

16. Data: 2010-09-29 17:53:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Sep 2010 08:53:34 +0200, Diabełson napisał(a):

> wiem, że można mieć dość jej "twórczości", jednak twoja odpowiedź ocieka
> jadem niezbyt trafnie i chyba zatruwasz bardziej siebie.
> Proponuję dla kontrastu, abyś zrewanżował się fotami swojej kuchenki, co
> ty na to, hę?

Ja bym prosiła. Pewnie nie sprząta od miesięcy :-)

17. Data: 2010-09-29 17:56:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Sep 2010 16:17:31 +0200, E. napisał(a):

> Przesadzasz. Pisała pod zdjęciem, że kuchnia jest nowo postawiona. Nie
> bylo kiedy się zasyfić. Poza tym w dobie odkurzaczy takiego aż syfu nie ma.

> Fakt. Zwykly piec pokojowy robi tyle syfu, że po roku nic tylko
> malowanie. Niestety kuchnia z fajerkami też :(
> Kuchnia na działce teściowej też co chwila do malowania, właśnie z
> powodu westfalki.
>
> Reszta jest tylko kwestią gustu i wygody, a to każdy może postrzegać
> inaczej.
>
> E.

Od początku mam biało malowane ściany w kuchni. Nie ma zadnego syfu. Trochę
się zbiera czarnego kurzu na gzymsie i na ozdobach nad kuchnią oraz na
kratce wentylacyjnej nad nią - kratka ma świetny ciąg, wiec
zaneiczyszczeniasą dosłownie wsysane. Ze ściany i ozdób ścieram lub zbieram
odkurzaczem, ściana w tym miejscu nieco przyciemniona i tyle. Malowanie
robię raz ba 3-4 lata. jest biało i czysto.

18. Data: 2010-09-29 17:56:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Sep 2010 16:43:38 +0200, Aicha napisał(a):

> Nowo postawiona w 2008 roku.

Zdjęcie jest zrobione świeżo po zakończonej robocie. Chyba to jasno wynika
z opisu.

19. Data: 2010-09-29 17:58:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Sep 2010 18:23:08 +0200, E. napisał(a):

> [...]
> Poza tym to, żę masz starą chatę i stare sprzęty wcale nie oznacza, że
> masz mieć syf. Masz po prostu więcej pracy przy sprzątaniu.

Kuchnia jest używana 9 miesiecy w roku, od 15 sierpnia do 15 maja, non stop
gdzies tak od poł. września do końca marca, tj w dzień, oczywiście. Na noc
wygasa.

20. Data: 2010-09-29 18:51:28

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-29 19:58, Ikselka pisze:

> Kuchnia jest używana 9 miesiecy w roku, od 15 sierpnia do 15 maja, non stop
> gdzies tak od poł. września do końca marca, tj w dzień, oczywiście. Na noc
> wygasa.

To masz jeszcze nowoczesną kuchenkę, którą używasz latem?

Ewa

pytanie do Panslavisty
Pasztet w słoikach
Są gatunki pieczaczarek?