Kula zmiękczająca wodę - jak to działa?

31. Data: 2005-02-11 13:09:24

Temat: Re: Kula zmiękczająca wodę - jak to działa?
Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ania wrote:
> 95 stopni, zreszta w krakowie to woda tez nie wrze w 100stopniach
> C:-) bo to chyba zalezne jest od cisnienia - prawda?

Sugerujesz, że w Krakowie jest niższe ciśnienie? To by tłumaczyło dlaczego
zawsze jak tam jestem to mnie głowa boli ;->

32. Data: 2005-02-11 13:12:36

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "deuter"

> 95 stopni, zreszta w krakowie to woda tez nie wrze w 100stopniach
> C:-)

Ale w tych 95 raczej też nie. Przypuszczam, że gdyby Twoja pralka
zagotowała wodę, wiedziałabyś o tym _na_pewno_ ;-)

J.

33. Data: 2005-02-11 13:17:12

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiem wiem - po ochronie srodowiska jestem:-P
> tylko gorszy jest azot - wiec bardziej bym sie martwila o scieki
> wypuszczane
> dziko do rzek i w inne "madre" miejsca...

A to już jest temat na zupełnie inną dyskusję, więc go zostawmy.
Natomiast IMO stosowanie preparatu, który nic nie daje (wszystkie
istotne środki są zawarte w "środku piorącym"), a ponadto może
szkodzić środowisku jest niespecjalnie sensowne.
Poza tym, jestem przekonany, że gdybyś w czajniku gotowała wodę z
proszkiem do prania, grzałka na pewno by wytrzymała wieloletnią
eksploatację ;)

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

34. Data: 2005-02-11 17:21:07

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ivan"

> Poza tym, jestem przekonany, że gdybyś w czajniku gotowała wodę z
> proszkiem do prania, grzałka na pewno by wytrzymała wieloletnią
> eksploatację ;)

jako ze lubie eksperymenty - poszukam jakiegos starego czajniczka i pogotuje
w nim wode z proszkiem przez kilka dni - odezwe sie po skonczonych
testach:-)

--
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538

35. Data: 2005-02-11 18:33:37

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ania wrote:

> jako ze lubie eksperymenty - poszukam jakiegos starego
> czajniczka i
> pogotuje w nim wode z proszkiem przez kilka dni - odezwe sie po
> skonczonych testach:-)

Jeśli moge cos doradzić - wody do czajnika wlewaj mało i rób to
mając wokół czajnika duuużo wolnego miejsca i pochowane wszystkie
rzeczy spożywcze w bezpieczne miejsca. Wrząca woda z detergentem
się delikatnie mówiąc trochę pieni. I powiem tyle, że to "trochę
pieni" to jest baaardzo duże niedomówienie...

J. (który w zemście wlał kiedyś sąsiadowi z akademika szamponu do
postawionego akurat na ogniu czajnika)

36. Data: 2005-02-11 19:59:16

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P."
> się delikatnie mówiąc trochę pieni. I powiem tyle, że to "trochę
> pieni" to jest baaardzo duże niedomówienie...

wiem wiem - odkamieniacz mi nie raz wykipial jak zadzwonil telefon:-)

37. Data: 2005-02-12 12:46:39

Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

"Remigiusz Babicz" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> Raz na 10 lat to można kupić nową pralkę (choćby dlatego, że przez ten
> czas wyjdą nowe modele bardziej energooszczędne i lepiej piorące).
> Koszt mniej więcej taki jakza Calgon kupowany przez ten okres :-)

Ludzie - to ile Wy sypiecie tego Calgonu??? Dobra pralka to załóżmy 2000 zł.
Pudełko Calgonu to chyba? 5 zł. Niech będzie nawet 10 zł. To Ci daje 200
opakowań. Musiałbyś zużywać 20 opakowań rocznie czyli niemal 2
miesięcznie!!!

pzdr
topjes

38. Data: 2005-02-12 18:00:38

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kamień, który osadza się wewnątrz pralki szkodzi przede wszystkim łożyskom
(szybciej wyciera uszczelki) i pompom. Grzałkę ciężko zarżnąć. Biorąc jednak
pod uwagę bardzo wysoki koszt Calgonu, jego stosowanie nie opłaca się. Np.
mając wodę twardą i piorąc co dziennie, po 3 latach wydajemy na niego
równowartość ceny przeciętnej pralki, a żaden kamień nie jest w stanie
wykończyć żadnej pralki po 3 latach. Takie dosypywanie po trochu do każdego
prania zupełnie nic nie daje. Efekt jest tylko wtedy, jeżeli dozowanie jego
jest odpowiednie do twardości wody. Proszę sobie teraz poczytać na
opakowaniu jakie powinno być dozowanie i policzyć ile taka porcja kosztuje.
Przy twardej wodzie koszt Cagonu przewyższa koszt dobrego proszku.
Jest jednak jeszcze jeden problem związany z twardą wodą. W jednych pralkach
szybciej, w innych wolniej zarasta układ hydrostatu (regulatora poziomu
wody) a to grozi zalaniem mieszkania i dlatego raz na 1 - 3 miesiące
powinno się przeprowadzić jednorazowe odkamienianie jakimś tanim kwasem, np.
octowym. Ocet (1 litr) wlewamy do pustej praki i nastawiamy najdłuższy
program zasadniczy i wysoką temp.

zayzayer

39. Data: 2005-02-12 20:05:07

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ania wrote:

> wiem wiem - odkamieniacz mi nie raz wykipial jak zadzwonil
> telefon:-)

Odkamieniacz to najczęściej zwykły kwasek cytrynowy, szampon czy
proszek do prania pieni się od niego "trochę" bardziej. Zresztą,
co ja będę pisał, spróbuj! Tylko koniecznie potem zdaj relację na
grupie :-))))

J.

40. Data: 2005-02-12 20:27:25

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P."

> Odkamieniacz to najczęściej zwykły kwasek cytrynowy, szampon czy

do kwasku to ma daleko (skladu nie raczyli napisac, pewnie kod cyfrowy to
sklad...) - nawet chyba kolo kwasku nie lezal:-)
a pieni sie wspaniale, zle mowie, zwieksza bardzo swoja objetosc:-)

--
www.aem.pl GG: 1145538
osiolek F650 CS i jeszcze 143 glodne spiace kucyki

instalacja CO, cyrkulacja, kanaliza+woda...i kociol - pyt. dot. podatkow
halogeny w łazience
suszarka na naczynia
Jak zrobić regały???
przedłużenie rur w kuchni