Kupiłem 3 kg mąki żytniej typ 720 i chcę zrobić klasyczny chleb.

1. Data: 2002-05-13 13:11:30

Temat: Kupiłem 3 kg mąki żytniej typ 720 i chcę zrobić klasyczny chleb.
Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Przepisy na chleb juz mam, ale nie wiem jak zrobić sam zakwas, na którym ma
mi to urosnąć, nie chce dodawać drożdży.
Proszę o radę jak się robi zakwas, ile czego jak dlugo :)

Jacek

1. Data: 2002-05-13 13:13:07

Od: czarek <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article abodvj$asa$...@n...tpi.pl, Jacek at o...@p...com wrote on
13-05-2002 15:11:

> Przepisy na chleb juz mam, ale nie wiem jak zrobić sam zakwas, na którym ma
> mi to urosnąć, nie chce dodawać drożdży.
> Proszę o radę jak się robi zakwas, ile czego jak dlugo :)
>
> Jacek

Jesli nie masz pieca gdzie mozesz uzyskac conamniej 300 stopni to sobie
daruj. Chleb nie wyjdzie, tzn bedzie niesmaczny
Czarek

1. Data: 2002-05-13 13:44:34

Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

czarek <c...@z...dwws.pl> napisał(a):

> Jesli nie masz pieca gdzie mozesz uzyskac conamniej 300 stopni to sobie
> daruj. Chleb nie wyjdzie, tzn bedzie niesmaczny
> Czarek

Ojejej! Nie wydaje mi się. Mam zwykły piekarnik [tzn. ma ona jakieś
przyciski, światełka i zielono czerwone oko - ale ja jestem antytalnet
techniczny] i robie chleb średnio do dwa tygodnie.
Jest pyszny!

pozdr,
nudny grzesio
ps. a przepis oczywiście na mniammniamie

1. Data: 2002-05-13 13:46:29

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"czarek" <c...@z...dwws.pl> wrote in message
> Jesli nie masz pieca gdzie mozesz uzyskac conamniej 300 stopni to sobie
> daruj. Chleb nie wyjdzie, tzn bedzie niesmaczny
> Czarek

Dziekuje za dobra rade ale co z samym zakwasem, wiesz jak go zrobic?
Jacek

1. Data: 2002-05-13 13:54:07

Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <o...@p...com> napisał(a):

> Dziekuje za dobra rade ale co z samym zakwasem, wiesz jak go zrobic?
> Jacek

Heja!
Oto przepis [niesprawdzony przeze mnie osobiście - ja używam drożdży - bo
znacznie szybsz] na chleb na zakwasie [z małym dodatkiem drożdży] i
instrukcja, jak ten zakwas zrobić:
http://www.kuchnia.3miasto.pl/4384.htm
zupełnie bez drożdży: http://www.kuchnia.3miasto.pl/4442.htm

pozdr,
nudny grzesio
a jak sie zdecydujesz jednak na drożdże, polecam Ci przepis z mniammniama -
sprawdzony przeze mnie kilkadziesiąt razy

1. Data: 2002-05-13 14:13:24

Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepisy na chleb juz mam, ale nie wiem jak zrobić sam zakwas, na którym
ma
> mi to urosnąć, nie chce dodawać drożdży.
> Proszę o radę jak się robi zakwas, ile czego jak dlugo :)

Gdzie kupiles taka make???

1. Data: 2002-05-13 14:32:14

Od: "syso" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> zapodała:

: Gdzie kupiles taka make???

Ja po dlugich poszukiwaniach i przeplacaniu za make w sklepie ze zdrowa
zywnoscia, wpadlam na pomysl, aby kupic ja w piekarni. No i kupujemy :-)
Make pszenna chlebowa, zytnia i graham, super i tanio. Moze sprobuj w
lokalnej piekarni. Nawet mi zaczyn daja, taki mily piekarz. :-)
Sylwia

1. Data: 2002-05-13 14:37:13

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

syso wrote:

> [...]
> Make pszenna chlebowa, zytnia i graham, super i tanio. Moze sprobuj w
> lokalnej piekarni. Nawet mi zaczyn daja, taki mily piekarz. :-)

Ooooooooooooooo :-) to jest pomysl :-)))))))
barbara

1. Data: 2002-05-13 14:47:06

Od: "syso" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> zapodała:

: Ooooooooooooooo :-) to jest pomysl :-)))))))

Tak, musze nieskromnie przyznac, ze pomysl jest rewelacyjny. :-) Maka
pszenna chlebowa jest swietna na buleczki, a jak sie jeszcze doda grahamki,
mniam. No i nie przeplaca sie tak jak w sklepie ze Z. Zywnoscia.
Sylwia

1. Data: 2002-05-14 07:35:34

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote in message

> Gdzie kupiles taka make???
W sklepie w Malechowie miedzy Sławnem a Koszalinem :)
U pana Krawczyka.
Sprzedaje to na wagę z 25 kg worka :)
Jacek

Quich