Kura, ryz i rolol

1. Data: 2003-12-14 18:37:48

Temat: Kura, ryz i rolol
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Zrobilam wczoraj bardzo wdzieczne (aczkolwiek nieswiateczne) danie :
poule au riz, czyli kure z ryzem.

Ogolna zasada jest bardzo prosta : gotuje sie rosol z kury, nastepnie
na rosole robi sie bialy sos (zwany tysz beszamelem), u mnie z
pieczarkami, i takoz w rosole gotuje sie ryz. Na ryzu uklada sie
pokrojona kure i polewa sosem, gotowe.

Moj problem polega na tym ze kury (i ryzu) juz nie ma, natomiast
zostalo mi kilka litrow bardzo porzadnego rosolu... A niestety nie
jadamy zup....

Stad pytanie : czy macie jakies pomysly do czego mozna uzyc rosol ?

Myslalam zeby go odparowac i zageszczony zamrozic jak kostki lodu, aby
uzyc poznie tak jak kostki bulionu, cos w stylu domowego zaslupia
wlasnej roboty :-)

Ewcia

ps. i co zrobic z jarzynami z rosolu ?

--
Niesz !

1. Data: 2003-12-14 19:18:28

Temat: Re: Kura, ryz i rolol
Od: "Magdalena W." <e...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci

> Myslalam zeby go odparowac i zageszczony zamrozic jak kostki lodu, aby
> uzyc poznie tak jak kostki bulionu
To jest akurat bardzo dobry pomysl. Musisz go moooocno odparowac co prawda.
Jeszcze mozna uzyc rosol jako baze do zrobienia galaretki z kurczaka.
Wiecej pomyslow nie mam.

> ps. i co zrobic z jarzynami z rosolu ?
Zrobic salatke jarzynowa,, taka klasyczna domowa (dodac wedle uznania jajka
na twardo, pokrojone kiszone ogorki, kukurydze albo groszek, pokrojone
jablko... co kto lubi), albo dac psu.
Jak masz psa oczywiscie. Pies sie na pewno ucieszy jezeli Tobie nie chce sie
kroic warzyw na salatke :-)

Pozdrawiam
Magdalena
+ pies co je wszystko :-)

1. Data: 2003-12-14 20:29:09

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Dec 2003 19:37:48 +0100, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

> [...]
>

>Myslalam zeby go odparowac i zageszczony zamrozic jak kostki lodu, aby
>uzyc poznie tak jak kostki bulionu, cos w stylu domowego zaslupia

z jarzyn salatke, a reszte to rzeczywiscie domowe zaslupie -
warto

trys - piecyk z kolankiem
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-12-14 21:18:58

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2003-12-14 at 19:37, Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> ps. i co zrobic z jarzynami z rosolu ?

Salatke jarzynowa, mmmmm.... Tylka skad ogorki kiszone wezmiesz ??

Kot swiezo wrocony z Polski - salatke jadlam i golabki mamine i
przywiozlam sobie twarog, ale slodki i bedzie sernik z brzoskwiniami. I
flaki mam i gorace kubki.

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2003-12-14 22:31:28

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 14 décembre 2003 ? 22:18:58, vous écriviez :

> Salatke jarzynowa, mmmmm.... Tylka skad ogorki kiszone wezmiesz ??

No wlasnie...

Sama zrobie :-)

Ewcia

--
Zosia-Samosia

1. Data: 2003-12-14 22:38:10

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 14 décembre 2003 ? 20:18:28, vous écriviez :

> [...]

> To jest akurat bardzo dobry pomysl. Musisz go moooocno odparowac co prawda.
> Jeszcze mozna uzyc rosol jako baze do zrobienia galaretki z kurczaka.

Juz go o polowe "zmniejszylam", jutro kontynuacja...

> Zrobic salatke jarzynowa,,

Nie dalo rady... Rosol sie gotowal przez 3 godziny, sprawdzilam te
warzywa, ani smaku ani zadnej konsystencji juz nie maja. W sumie mysle
ze salatke mozna robic z warzyw po "zwyklej" zupie...

> Jak masz psa oczywiscie. Pies sie na pewno ucieszy jezeli Tobie nie
> chce sie kroic warzyw na salatke :-)

Niestety nie mam, zadnego znajomego psa tysz nie :-(

> Pozdrawiam

Rowniez :-)

> Magdalena > + pies co je wszystko :-)

Ewcia + 2 wybredne slowiki + 1 wydelikacony kanarek :-)

--
Niesz !

1. Data: 2003-12-14 22:39:40

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 14 décembre 2003 ? 21:29:09, vous écriviez :

> z jarzyn salatke, a reszte to rzeczywiscie domowe zaslupie - warto

Robilas juz ? W zamrazarce sie konserwuje ?

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-12-15 07:36:41

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Dec 2003 23:39:40 +0100, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

>Le dimanche 14 décembre 2003 ŕ 21:29:09, vous écriviez :

>Robilas juz ? W zamrazarce sie konserwuje ?
>

>Ewcia

no pewnie ;) odparowalam, ale zostawialam albo w rondelku albo
pakowalam w male plastikwe pudeleczka z przykrywka. jak zywe
potem do zupy albo innego sosu...teraz po szynce swiatecznej
bede znowu miala (dran - znaczy ta szynka) mozno wedzona i mocno
slona wiec w sumie nie koncentruje za bardzo tego wywaru, bo
jeszcze zapomne i po co ;))

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-12-15 11:12:45

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2003-12-14 at 23:31, Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> No wlasnie...
>

> Sama zrobie :-)

Z wenrzy ????

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2003-12-15 11:14:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Dec 2003 12:12:45 +0100, m...@p...onet.pl (Kot)
wrote:

>Z wenrzy ????
>
>--
>Kot <m...@p...onet.pl>

ja dodaje konserwowe ogorki, ale ciiii, nikomu nie mow

trys

K.T. - starannie opakowana

Marmite- angielski specjal
Musztarda Colman's w Warszawie?