Kurczak, pstrag i grill

1. Data: 2000-06-02 20:38:55

Temat: Kurczak, pstrag i grill
Od: Piotr Dąbrowski <p...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

To moj debiut na tej liscie (choc czytam ja juz chyba miesiac), wiec
jesli temat byl juz walkowany - wybaczcie!

Mam ogromna ochote na:

1. Udka, badz cwiartki, kurczaka z grila - tylko jak to zrobic???
Najlepiej, aby byly takie
chrupiace.... mniam, mniam...

2. Pstrag z grilla. Probowalem juz jednego przepisu (zawijany w folie),
ale wyszedl
jak ugotowany, a ja mam ochote na pieczono-wedzonego...

Prosze, jak macie jakies fajne (czytaj smaczne) przepisy,
to prosze podzielcie sie nimi.
:-)

Pozdrawiam wszystkich!

Piotrek Dąbrowski

1. Data: 2000-06-05 01:49:57

Temat: Re: Kurczak, pstrag i grill
Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Piotr =?iso-8859-2?Q?D=B1browski?= <p...@k...onet.pl> wrote:

>2. Pstrag z grilla. Probowalem juz jednego przepisu (zawijany w folie),
>ale wyszedl
>jak ugotowany, a ja mam ochote na pieczono-wedzonego...

Moi rodzice pstragi ( i inne lowione przez ojca) robili we folii ale nie na
grillu a w ognisku tak jak ziemniaki. Oczyszczone i zasypane mieszanka ziol
mojej mamy ryby byly zawijane w folie (naj najszczelniej) i wrzucane do
zaru. Piekly sie jednak krocej niz ziemniaki! Trzeba poprostu sprobowac.
Byly zawsze upieczone we wlasnym sosie.

Pozdrawia.

Lechu

--
Leszek(Lechu) Marmon
E-Mail: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| U

1. Data: 2000-06-05 06:41:28

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek(Lechu) Marmon" wrote:
> [...]
> mojej mamy ryby byly zawijane w folie (naj najszczelniej) i wrzucane do
> zaru. Piekly sie jednak krocej niz ziemniaki! Trzeba poprostu sprobowac.

Upieczone w sosie??
Coś tu nie gra.
Jak szczelnie zawiniesz pstrąga w folię, to się biedaczysko udusi a nie
upiecze :)
Ja w folii robię dziurki, coby soki wypływały.
Inna sprawa, że taki duszony też jest pycha, ale nie przesiąka zapachem
dymu, a o to chyba m.in. chodzi przy pieczeniu.

sadyl

1. Data: 2000-06-06 08:18:40

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>Inna sprawa, że taki duszony też jest pycha, ale nie przesiąka zapachem
>dymu, a o to chyba m.in. chodzi przy pieczeniu.

No wiec chyba niepotrzebne uproscilem.

Po pierwsze to zawijane byly zawsze jak najszczelniej ale o 100%
szczelnosci mowy chyba nigdy byc nie moze przy takim zawijaniu.

Po drugie soki zawsze zostawaly (no prawie zawsze).

Po trzecie to mniejsza o terminologie. Dla mnie byly one upieczone bo mialy
zpieczona skorke (nie spalona ale chrupiaca).

Po czwarte to czy przesiaknely dymem to nie wiem bo jak siedzie przy
ognisku to raczej zapach dymu staje sie dla mnie neutralny. W kazdym razie
proba podrobki poprzez pieczenie w identyczny sposob w prodizu dala w
prawdzie bardzo podobny efekt (upieczenia pomieszanego z uduszeniem) ale
czegos tam brakowalo. Ja wnosze, ze wlasnie aromatu ogniska.

Pozdrawiam.

Lechu

--
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| U

1. Data: 2000-06-19 10:10:55

Od: Jacek Suliga <a...@i...uni.worc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Dąbrowski <p...@k...onet.pl> wrote:

: 1. Udka, badz cwiartki, kurczaka z grila - tylko jak to zrobic???
: Najlepiej, aby byly takie
: chrupiace.... mniam, mniam...

Ostatnio zakombinowalem z taka panierka:

Niewielkie porcje kurczaka przyprawiamy wczesniej na ostro, solimy.

Kladziemy obok siebie trzy talerze (duze :-))

Talerz 1: Ma,ka wymieszana z przyprawami (np. papryka,
ew. curry). Polecam maka kukurydziana.

Talerz 2: Rozbeltane dwa jajka.

Talerz 3: Bulka tarta wymieszana (proporcje 1:1) z platkami owsianymi i
z przyprawami ziolowymi do smaku.

No i panierujemy w takiej wlasnie kolejnosci, mozna sie troche zapetlic
przy talerzach 1 i 2 na zmiane, wtedy panierka bedzie grubsza.

Nie przesadzic z temperatura oleju, zeby bulka sie nie spalila.

Uwaga: przy przyprawach i na kurczaku, mace i zewnetrznej warstwie
kurczak moze miec naprawde niezly wykop :-)

Ale taki drob wlasnie lubie.

John
Nie ma takiej absurdalnej rzeczy JACEK SULIGA aka John MacKanacKy
ktorej by czlowiek nie zrobil, m...@r...pl
aby nadac sens swojemu zyciu. http://mackan.rpg.pl

płetwa rekina
Re: Dolphin spagetti